Hvor gammel kan en kat blive?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.770 visninger
36 svar
0 synes godt om
2. maj 2011

Faith

Sidder lige her og kæler med vores smukke kat Mille på 6 år, og så kom jeg til at tænke på hvor gammel en kat ca kan blive?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Sisley

Det er forskelligt fra race til race. Mine forældre har en norsk skovkat på 19 år og vi kender en der blev 23 år - så de bliver åbenbart ret gamle.

Anmeld

2. maj 2011

Lise

Jeg havde engang en kæreste hvis kat var 19 (NITTEN!!!) år gammel

Anmeld

2. maj 2011

Hertzum77

Min skønne og dejlige kat Simba bliver 12 år til sommer og håber på hun holder 8-10 år endnu

Anmeld

2. maj 2011

ESV

Min gamle kat var en perser hankat der endte med at blive 17 eller 18.. Han havde det dog ikke så godt til sidst og i bagklogskabens lys skulle han have haft fred lidt før men mistolkede nogle tegn så troede det var alm alderdom og ikke sygdom.. :-( piner mig stadig!!

Anmeld

2. maj 2011

Faith

Sisley skriver:

Det er forskelligt fra race til race. Mine forældre har en norsk skovkat på 19 år og vi kender en der blev 23 år - så de bliver åbenbart ret gamle.

Wow 23 år. Det var alligevel kattens (ej den var plat)

Anmeld

2. maj 2011

twinny

min moster kat blev 23 år... Men udekatte lever ikke så længe som indekatte, af grunden de bliver kørt ned og sådan nogle ting...

men 15 år og opad er meget normalt...

Anmeld

2. maj 2011

Tina&Laura

smillaluna skriver:

Wow 23 år. Det var alligevel kattens (ej den var plat)

Haha - måtte lige grine!

Anmeld

2. maj 2011

Malene76

Er fuldstændig pjattet med katte og er nødt til at sige at det billede er super skønt.

Anmeld

2. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Da jeg var barn og boede i rækkehus havde vi to hold naboer der havde katte. Den ene blev 19 og den anden nåede over de 20. Men begge katte var altså noget plaget af alderdom til sidst - ikke smerter, men den ene blev både blind, døv og mistede alle tænder så den savlede helt vildt. Men dejlige var de nu altså, de to gamle hankatte

Vores egne katte er som regel blevet 10-12 år, og har desværre oftest mistet livet i nærkamp med en bus eller bil - mærkeligt at de holder sig fra vejen i så mange år, og så i den alder pludselig bliver eventyrlystne nok til at krydse den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.