Update på celleforandringer...:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2011

Mutti2B

sweet skriver:

okay så lang tid gik der ikke ved mig... de tog bare nogle mere besværlige prøver der anden gang... det er vildt så stor forskel der kan være fra de gyn og læger..

Det er vist ganske normalt. Jeg fik taget et skrab ved min læge i april og var ved egen læge i juni og fik der foretaget endnu et skrab. Men resultatet var ugyldigt da der ikke havde været nok væv. Blev rasende på lægen men da jeg fortalte at jeg havde fået lavet et celleskrab 2 måneder før fortalte hun at det var derfor de ikke kunne bruge prøven. Jeg blev kaldt ind igen 3 måneder efter igen. Og så vil jeg lige sige til jer med lette celleforandringer: det er ganske normalt og ikke noget at være panisk over. De fleste har det faktisk. Det er først når prøverne viser moderate eller svære at man skal begynde at gøre noget ved det :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Det er vist ganske normalt. Jeg fik taget et skrab ved min læge i april og var ved egen læge i juni og fik der foretaget endnu et skrab. Men resultatet var ugyldigt da der ikke havde været nok væv. Blev rasende på lægen men da jeg fortalte at jeg havde fået lavet et celleskrab 2 måneder før fortalte hun at det var derfor de ikke kunne bruge prøven. Jeg blev kaldt ind igen 3 måneder efter igen. Og så vil jeg lige sige til jer med lette celleforandringer: det er ganske normalt og ikke noget at være panisk over. De fleste har det faktisk. Det er først når prøverne viser moderate eller svære at man skal begynde at gøre noget ved det :-)

TAK

Jeg vil plage ham om at få taget en nu, hehe...

Jeg heller ikke urolig, jeg vil bare have en baby...

Anmeld

2. maj 2011

sweet

Mutti2B skriver:

det er også det jeg mener med at jeg syntes der er stor forskel på læger/gyn alt efter hvor man går hvad de siger der er normalt og ikke normalt..

Anmeld

2. maj 2011

Mutti2B

sweet skriver:

det er også det jeg mener med at jeg syntes der er stor forskel på læger/gyn alt efter hvor man går hvad de siger der er normalt og ikke normalt..

Men der burde jo ikke være forskel på muligheden for resultat..?? Prøven blev jo også sendt til laboratoriet så det er jo ikke lægens vurdering. Kom også lige til at tænke på at du skrev at du ved 2. Tjek aldrig havde celleforandringer... Kunne det jo så ikke hænge meget godt sammen med at prøven blev taget for tidligt? Bare lige en tanke :-)

Anmeld

2. maj 2011

sweet

Mutti2B skriver:

Men der burde jo ikke være forskel på muligheden for resultat..?? Prøven blev jo også sendt til laboratoriet så det er jo ikke lægens vurdering. Kom også lige til at tænke på at du skrev at du ved 2. Tjek aldrig havde celleforandringer... Kunne det jo så ikke hænge meget godt sammen med at prøven blev taget for tidligt? Bare lige en tanke :-)

jamen har fået lavet dem rigtig mange gange og når de har sagt at der ikke har været noget ved 2 prøve har jeg altid været til tjek ved gyn 3 mdr efter 2 prøve hvor de tegn hun har haft set har været væk igen, sådan bare for at være helt sikker... og sådan har jeg altid fået lavet prøver siden jeg var 16 og er snart 27 så håber da de har vist hvad de har lavet i alle de år

Anmeld

2. maj 2011

Mutti2B

sweet skriver:

jamen har fået lavet dem rigtig mange gange og når de har sagt at der ikke har været noget ved 2 prøve har jeg altid været til tjek ved gyn 3 mdr efter 2 prøve hvor de tegn hun har haft set har været væk igen, sådan bare for at være helt sikker... og sådan har jeg altid fået lavet prøver siden jeg var 16 og er snart 27 så håber da de har vist hvad de har lavet i alle de år

Jeg kan så sige at i de 12 år jeg har fået dem lavet har jeg aldrig fået lavet celleskrab med mindre end 3 måneder i mellem ( på nær det jeg fortalte om på egen opfordring og hvor lægen ikke vidste noget om det tidligere) og det på trods af at jeg faktisk i alle de år enten har haft lette, moderate eller svære celleforandringer mere eller mindre konstant og har fået lavet 2 keglesnit. Jeg skal så ikke sige om normalen ved et rutineskrab er overfladisk og så ved andet tjek mere dybdegående...?? Men ved mig tager de en meget grundig prøve (måske grundet min sygehistorie). Synes bare det er synd at patienter bliver helt skækslagne ved lette celleforandringer fordi lægen kalder ind til hastetjek. Øv!

Anmeld

2. maj 2011

sweet

Mutti2B skriver:

Jeg kan så sige at i de 12 år jeg har fået dem lavet har jeg aldrig fået lavet celleskrab med mindre end 3 måneder i mellem ( på nær det jeg fortalte om på egen opfordring og hvor lægen ikke vidste noget om det tidligere) og det på trods af at jeg faktisk i alle de år enten har haft lette, moderate eller svære celleforandringer mere eller mindre konstant og har fået lavet 2 keglesnit. Jeg skal så ikke sige om normalen ved et rutineskrab er overfladisk og så ved andet tjek mere dybdegående...?? Men ved mig tager de en meget grundig prøve (måske grundet min sygehistorie). Synes bare det er synd at patienter bliver helt skækslagne ved lette celleforandringer fordi lægen kalder ind til hastetjek. Øv!

altså den første jeg plejer at få lavet er bare den der skrab som de kalder den... og hvis jeg har fået lavet et nr 2 tjek er det nogle mere dybdegående prøver hun har taget... men kan kun give dig ret for de første par gange hvor de har kaldt mig ind til et tjek mere var jeg pisse bange..

Anmeld

2. maj 2011

Putomanen

Jeg ved ikke så meget om, hvad der sker hvis man har lette celleforandringer. Men jeg fik "konstateret" svære celleforandringer og foretaget et keglesnit. Min gynækolog gav os karantæne fra PB i 3 måneder, indtil jeg har været til kontrol om der er noget tilbage og derfra er der ikke mere.

Så hvis dine prøver ikke viser en grad af celleforandringer, så du skal have foretaget keglesnit, så tror jeg ikke at du skal bekymre dig så meget

Jeg håber at alt ser fint ud, og I snart kan komme igang med IUI

Anmeld

2. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg bliver tjekket årligt, grundet meget kræft i familien og jeg har været dette igennem en del gange og hver gang, når de laver en ny prøve, så er der intet at komme efter... er endda kommet så langt at de har taget et stykke af mig og sendt afsted og hver gang var der ingen celle forandringer... Så puster lidt held i din retning og håber du snart kommer til en ny undersøgelse og der så intet er, så du kan komme i behandling og få en bette lille en....

Knus mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.