Hjælp, start på p-piller - er i tvivl!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

H+S Skjolgborg.

Maja88 skriver:

men husk du jo bare lige skal beskytte dig yderligere i 7 dage

jeg har lige været på p-piller og de sagde man kun skulle beskytte sige på de første 3 piller i pakke=3 dage også husk af tag dem på en fast morgen eller aften tid men en til to timer sker der ingen til hved.men bedste af tag dem ca på en fast tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Maja88

Henriette1976 skriver:

jeg har lige været på p-piller og de sagde man kun skulle beskytte sige på de første 3 piller i pakke=3 dage også husk af tag dem på en fast morgen eller aften tid men en til to timer sker der ingen til hved.men bedste af tag dem ca på en fast tid.

er det ikke mini piller så???? mener det med tidspunktet

Anmeld

1. maj 2011

Steph_Laurits

Henriette1976 skriver:

Mange af de gang jeg er starte på dem er jeg bare starte det giver dog lidt rod den første mdr men læge sagde du tager dem bare nu her. det er ikke så tit mere man skal tag den på første rød dag af du tager dem på 2-3-4 sker der ikke det vilde hved anden du måske plæt bløder lidt dag mere eller i løbe af den første mdr.SÅdan har det været her.

Henriette som har taget p-piller siden jeg var 15 ond and off pga graviditerne eller p-sprøjte.

Jeg tager en pille imorgen, det burde gå som det normalt ville uden rod osv. det er trods alt kun 1 dag til forskel. Så om det er idag eller imorgen, det burde gå

Tak for svar!

Anmeld

1. maj 2011

Steph_Laurits

Maja88 skriver:

er det ikke mini piller så???? mener det med tidspunktet

Jo mini piller er med max. 2 timers forskel.
På p-piller har du 12 timer ca.

Fik nemlig mini piller på et tidspunkt for at se om de kunne hjælpe på mens smerter, og jeg kunne simpelthen ikke huske at tage dem med de 2 timers "buffer", p-piller er MEGET mere mig for jeg kan tage dem når jeg husker den! Meeeen tager den hver aften inden sengetid eller hver morgen (alt efter hvornår jeg lige tager den første)

Anmeld

1. maj 2011

sweet

Maja88 skriver:

men husk du jo bare lige skal beskytte dig yderligere i 7 dage

jeg har fået afvide af min gyn man først kan være helt sikker på at de har fuld beskyttelse efter 3 mdr da det er forskelligt hvor hurtig ens krop optager det...

Anmeld

1. maj 2011

Steph_Laurits

sweet skriver:

jeg har fået afvide af min gyn man først kan være helt sikker på at de har fuld beskyttelse efter 3 mdr da det er forskelligt hvor hurtig ens krop optager det...

Men har jo taget dem i mange år, dog har jeg ikke taget dem den sidste måned. Så de virker vel??

Anmeld

1. maj 2011

sweet

StephanieJ skriver:

Men har jo taget dem i mange år, dog har jeg ikke taget dem den sidste måned. Så de virker vel??

nu har jeg haft rigtig mange problemer med pletblødning mens jeg tog p-piller og har skiftet rigtig mange gange og hver gang har hun sagt husk nu det med de 3 mdr og brug ekstra beskyttelse.. og jeg havde været på pillen i flere år... stoppede først på piller for ca halv andet år siden..

Anmeld

1. maj 2011

Maja88

sweet skriver:

nu har jeg haft rigtig mange problemer med pletblødning mens jeg tog p-piller og har skiftet rigtig mange gange og hver gang har hun sagt husk nu det med de 3 mdr og brug ekstra beskyttelse.. og jeg havde været på pillen i flere år... stoppede først på piller for ca halv andet år siden..

jeg fik det med de 7 dage at vide når man bare lige havde holdt pause

Anmeld

1. maj 2011

sweet

Maja88 skriver:

jeg fik det med de 7 dage at vide når man bare lige havde holdt pause

tror også det er meget forskelligt fra læge/gyn til læge/gyn hvad de mener for syntes tit man får noget forskelligt afvide.... jeg havde gået troligt på et hold p-piller et helt år de pludselig mente nok kun havde haft en effekt på mellem 20 og 50%  der blev jeg lidt chokket...

Anmeld

1. maj 2011

Steph_Laurits

sweet skriver:

Nååh okay, har aldrig døjet med pletblødning. Kun at min mens kan være kommet lidt senere end normalt (dog stadig inden for den uges pille pause) og at den måske har varet kortere end normalt samt ikke blødt særlig meget. Ellers har det altid fungeret regelmæssigt.

Men må lige høre dem imorgen med hvordan og hvorledes, men lyder godt til at jeg kan starte op imorgen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.