Hjælp, start på p-piller - er i tvivl!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.206 visninger
22 svar
0 synes godt om
1. maj 2011

Steph_Laurits

Hej Baby.dk kvinder

Jeg har i en del efterhånden taget p-piller, har så den sidste måned ikke taget og skal derfor så begynde på dem igen når jeg bløder!

Ville så igår på apoteket og købe en pakke p-piller, men opdager så at jeg åbenbart HAR brugt den sidste udlevering der var på min tidligere recept og jeg skal derfor have en ny. Man skal jo tage sin p-pille den første dag du bløder, MEN så er det jeg vil vide.

Jeg begyndte at bløde her til morgen og jeg kan først få fat i p-pillerne imorgen jo. Er de ligeså sikre selvom jeg ikke har taget dem på første mens dag, men istedet tager dem på 2. mens dag? Er lidt i tvivl

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Maja88

StephanieJ skriver:

Hej Baby.dk kvinder

Jeg har i en del efterhånden taget p-piller, har så den sidste måned ikke taget og skal derfor så begynde på dem igen når jeg bløder!

Ville så igår på apoteket og købe en pakke p-piller, men opdager så at jeg åbenbart HAR brugt den sidste udlevering der var på min tidligere recept og jeg skal derfor have en ny. Man skal jo tage sin p-pille den første dag du bløder, MEN så er det jeg vil vide.

Jeg begyndte at bløde her til morgen og jeg kan først få fat i p-pillerne imorgen jo. Er de ligeså sikre selvom jeg ikke har taget dem på første mens dag, men istedet tager dem på 2. mens dag? Er lidt i tvivl

På forhånd tak!

jeps du har 72 timer at løbe på..

Anmeld

1. maj 2011

Steph_Laurits

Maja88 skriver:

jeps du har 72 timer at løbe på..

Okay, tusinde tak

Anmeld

1. maj 2011

Maja88

men husk du jo bare lige skal beskytte dig yderligere i 7 dage

Anmeld

1. maj 2011

Steph_Laurits

Maja88 skriver:

men husk du jo bare lige skal beskytte dig yderligere i 7 dage

Yes nemlig. Alletiders. Mange tak for svar

Anmeld

1. maj 2011

AndreasMor84

I de fleste p-piller skriver de, at man skal tage 1. pille på mens dag 1 til 5.. det gjorde de i hvert fald engang..

Anmeld

1. maj 2011

Steph_Laurits

Solstråle2011 skriver:

I de fleste p-piller skriver de, at man skal tage 1. pille på mens dag 1 til 5.. det gjorde de i hvert fald engang..

Altså tage den på 1., 2., 3., 4. eller 5. dagen uden de mister "effekt"?

Min egen læge har bare sagt engang at første pille skulle tages på 1. blødningsdag, men argh - magter ikke lige at vente en måned mere

Anmeld

1. maj 2011

AndreasMor84

StephanieJ skriver:

Altså tage den på 1., 2., 3., 4. eller 5. dagen uden de mister "effekt"?

Min egen læge har bare sagt engang at første pille skulle tages på 1. blødningsdag, men argh - magter ikke lige at vente en måned mere

Ja det stod der i mine, da jeg tog dem Men igen, det kan jo være forskelligt fra mærke til mærke..

Anmeld

1. maj 2011

Steph_Laurits

Solstråle2011 skriver:

Ja det stod der i mine, da jeg tog dem Men igen, det kan jo være forskelligt fra mærke til mærke..

Mon ikke det er nogenlunde det samme?
Må hører hvad de siger ved lægen imorgen, og så er det på med regnfrakken de næste 7 dage

Anmeld

1. maj 2011

H+S Skjolgborg.

StephanieJ skriver:

Hej Baby.dk kvinder

På forhånd tak!

Mange af de gang jeg er starte på dem er jeg bare starte det giver dog lidt rod den første mdr men læge sagde du tager dem bare nu her. det er ikke så tit mere man skal tag den på første rød dag af du tager dem på 2-3-4 sker der ikke det vilde hved anden du måske plæt bløder lidt dag mere eller i løbe af den første mdr.SÅdan har det været her.

Henriette som har taget p-piller siden jeg var 15 ond and off pga graviditerne eller p-sprøjte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.