Børnesikring eller ej....ulykker sker, også af de grimme!!
For 7 år siden, da min mellemste søn var 1 år gammel, spiste han, hvad der svarer til en halv tsk fuld løs opvaskemaskine pulver.
Han havde lige lært at gå, og et yndet sted at færdes var rundt om opvaske maskinenes låge, når den var åben. Det var den denne aften, hvor min mand tog pulveret ud fra overskabet, og hældte det i maskinen, mens sønikke tumlede rundt om den. Da farmand havde fyldt op, ville han sætte bøtten tilbage i skabet, for at ungå ulykker........skabet var lige ovenover maskinen. Det tog 2 sek ca, 2 sek hvor min mand kiggede op mod skabet.
Han havde ikke lukket den lille låge til sæben i maskinen, fordi han ikke havde en hånd fri. Med venstre hånd, havde han fast i sønikke...for at undgå at han kravlede ind i maskinen, med højre satte han bøtten på plads........
Jeg glemmer aldrig synet af min dreng. Han skreg og skreg mens han tog sig til munden. Jeg havde stået med ryggen til, for at tørre spisebordet af, men jeg ænser straks at den er helt galt.
Vi drøner på skadestuen, og drengen bliver skyllet og behandlet for ætsninger i munden........og HELDIGVIS kun der. Han havde ikke sunket det, for straks da han får det i munden, svier det og han spytter det ud igen. Nogle af hans tænder tog dog skade, men det var HELDIGVIS kun mælketænderne...alt i alt slap han utrolig billigt.
Uanset hvordan vi sikrer vores hjem, eller hvordan vi forbereder os på at passe bedst muligt på vores unger, så vil der bare altid ske ulykker...........det kan faktisk slet ikke undgåes, men der er jo ingen forældre (ved deres fulde fem) der gør det bevidst...................og min skyldføelses over det der skete kan slet ikke beskrives. Jeg ved jo at det er min og farmands fornemmeste pligt at passe på at mit barn ikke kommer til skade, og så skete det alligevel. Jeg brugte lang tid på at dunke mig selv i hovedet over at jeg ikke havde passet bedre på, været mere opmærksom osv osv.........Det er der bare ingen der kan bruge til noget når skaden er sket, vel!?
Lig det bag dig, og glæd dig over at der ikke skete mere.