hvordan gør jeg ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2011

sandratobias

Nu ved jeg ikk hvor meget mælk du har, men hvis du har behøv for at malke ud, så ta ca 50 ml, og se hvordan det føles... Og masser samtidig med du malker ud...

Jeg ku efter Amanda havde spist stadig malke mere end 200 ml... Nogle gange blev jeg nødt til at malke lidt ud for hun sku spise.. Men for mig var 50 ml for lidt og malke ud... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

mortilnoahogmelina

Babyklar skriver:

tror os det gør en stor forskel om man malker fra dag 1 eller man selv har fået mælken til at falde til, inden fødselsen..

det må være lidt trist, for det er lidt hygge at amme.. men og nogen gang lidt træls hihi ..

DEt tror jeg bestemt os .
Min mælk faldt selv til og det gik super de første uger .
Pludselig kiksede det fuldstændig .
Ja helt sikkert synes os stadig det er lidt træls det hører jo med når man får børn
MEN desværre sådan skulle det ikke være her .

Anmeld

1. maj 2011

Moar2011

Fru'Rugaard skriver:

Nej, for grunden til at jeg skulle malke ud så meget var jo fordi at de var så hårde og spændte, så allerede efter de 2 første malkinger, var de bløde igen- men de første par dage var det hver 4 time (en 4-5 gange om dagen, alt afhængig af hvornår jeg gik i seng og stod op) og de næste dage, så gjorde jeg det 3 gange om dagen, morgen, middag, aften- men prøv at massere dine bryster inden han skal have mad, eller imens han spiser, eller bare hvis du føler at de er spændte- hvis du gør det rigtig og længe nok, så skulle det gerne begynde at løbe ud med mælk lige pludselig og det hjælper også at massere dem under et varmt bad

okay prøver vidt mulig kun at malke ud når jeg synes de er hårde og spændte ..

men man er sku så bang for de får betændelse hihi .. idag har jeg kun malket ud 2gange.. og gør det kun til brysterne er bløde ..

nogen siger at efter 14dage efter man har født, begynder brysterne selv at styre hvor meget mælk der skal komme, altså så der kun er det et barn skal bruge .. men ved ikk om det passer ..

Anmeld

1. maj 2011

Moar2011

sandratobias skriver:

Nu ved jeg ikk hvor meget mælk du har, men hvis du har behøv for at malke ud, så ta ca 50 ml, og se hvordan det føles... Og masser samtidig med du malker ud...

Jeg ku efter Amanda havde spist stadig malke mere end 200 ml... Nogle gange blev jeg nødt til at malke lidt ud for hun sku spise.. Men for mig var 50 ml for lidt og malke ud... 

alt i alt er der ca 60-100ml blir and på hvornår på dagen ..  og hvor meget den bette spiser

Anmeld

1. maj 2011

Moar2011

Pernille08 skriver:

DEt tror jeg bestemt os .
Min mælk faldt selv til og det gik super de første uger .
Pludselig kiksede det fuldstændig .
Ja helt sikkert synes os stadig det er lidt træls det hører jo med når man får børn
MEN desværre sådan skulle det ikke være her .

man må jo bare leve med at sådan er det

Anmeld

2. maj 2011

Fru'Rugaard

Babyklar skriver:

okay prøver vidt mulig kun at malke ud når jeg synes de er hårde og spændte ..

men man er sku så bang for de får betændelse hihi .. idag har jeg kun malket ud 2gange.. og gør det kun til brysterne er bløde ..

nogen siger at efter 14dage efter man har født, begynder brysterne selv at styre hvor meget mælk der skal komme, altså så der kun er det et barn skal bruge .. men ved ikk om det passer ..

Altså din mælk regulerer sig jo efter hvor meget du ammer, så du kun producerer det mælk dit barn spiser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.