hvordan gør jeg ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. april 2011

Moar2011

godaften damer

som fortalt er jeg og storm kommet hjem på weekend, og vi skal imorgen til kontrol vejning, og der for vi så svar på om vi må blive udskreven eller vi skal indlægges igen .. men vi håber på det bedste

mit spørgsmål er, jeg fik afvide igår at jeg sku begynde at sætte mit malkeri ned, så jeg ikke skal malke ud mere, men bare have mælk til storm, men hvordan gør jeg det, for ikke at få knuder og betændelse ?? ..

Har været ude i babysam og leje en malke maskine .. glæder mig til at slippe af med den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

mortilnoahogmelina

Hmm mit bedste råd vil være at trappe stille og roligt ned . Altså mælk feks kun nu ved jeg jo ikke hvor meget mælk du har men sådan ca 10 20 ml mindre ud hver gang . . Altså 10 ml mindre hver dag . Forstår du mig ?

Anmeld

30. april 2011

Moar2011

Pernille08 skriver:

Hmm mit bedste råd vil være at trappe stille og roligt ned . Altså mælk feks kun nu ved jeg jo ikke hvor meget mælk du har men sådan ca 10 20 ml mindre ud hver gang . . Altså 10 ml mindre hver dag . Forstår du mig ?

nu har jeg noget mere mælk i højre bryst end venstre .. hihi .. men forstå godt hva du mener..

men der skal ikk ret meget til, så er mine bryster ret hårde ..

Anmeld

30. april 2011

mortilnoahogmelina

Babyklar skriver:

nu har jeg noget mere mælk i højre bryst end venstre .. hihi .. men forstå godt hva du mener..

men der skal ikk ret meget til, så er mine bryster ret hårde ..

Hmm . Nogen mennesker malker jo rent faktisk os bare ud hele vejen igennem . Jeg selv forsøgte at øge min produktion men uden held .
Men når han har spist feks kan du så ikke lade vær at malke ud der . Men så kun gøre det Når det er så slemt at du får ondt ikke total smerte men så Du selv mener nu er det tid . De siger jo at børn selv skal bestemme produktionen . Så den burde jo tilpasse sig lidt efter lidt .

Anmeld

30. april 2011

Moar2011

Pernille08 skriver:

Hmm . Nogen mennesker malker jo rent faktisk os bare ud hele vejen igennem . Jeg selv forsøgte at øge min produktion men uden held .
Men når han har spist feks kan du så ikke lade vær at malke ud der . Men så kun gøre det Når det er så slemt at du får ondt ikke total smerte men så Du selv mener nu er det tid . De siger jo at børn selv skal bestemme produktionen . Så den burde jo tilpasse sig lidt efter lidt .

har dog ikke lyst til at malke ud, indtil slut .. hihi .. men han spiser jo kun ved det ene bryst, så det andet bliver spændt hårdt ..

men jo prøver så vidt mulig kun at malke ud, når jeg mener at nu går den hvis ikk længere ..

malket du ud indtil du stoppet med at amme ? - synes du ikk det var træls..

jeg sku jo malke med det samme storm kom til verden fordi mit mælk ikke var faldet til, så jeg har jo "frem kaldt" mere mælk end han lige spiser.. hvis du fostår hihi ..

Anmeld

30. april 2011

mortilnoahogmelina

Babyklar skriver:

har dog ikke lyst til at malke ud, indtil slut .. hihi .. men han spiser jo kun ved det ene bryst, så det andet bliver spændt hårdt ..

men jo prøver så vidt mulig kun at malke ud, når jeg mener at nu går den hvis ikk længere ..

malket du ud indtil du stoppet med at amme ? - synes du ikk det var træls..

jeg sku jo malke med det samme storm kom til verden fordi mit mælk ikke var faldet til, så jeg har jo "frem kaldt" mere mælk end han lige spiser.. hvis du fostår hihi ..

ÅRh for pokker , Men sådan var Det os med Noah i starten han spiste os kun ved det 1 . Men jeg valgte faktisk at putte ham til nr 2 bryst de er ca 8 min for at få tømt lidt begge steder .
Nej jeg malkede kun ud nogen gange . Jeg kunne slet ikke få gang i produktionen desværre så til sidst var der ikke noget at gøre andet end opgive . Han er nu 4 måneder og får kun flaske desværre men jeg kunne ikke gøre det anderledes har prøvede alt .
Jep jeg forstår hvad du mener

Anmeld

30. april 2011

Moar2011

Pernille08 skriver:

ÅRh for pokker , Men sådan var Det os med Noah i starten han spiste os kun ved det 1 . Men jeg valgte faktisk at putte ham til nr 2 bryst de er ca 8 min for at få tømt lidt begge steder .
Nej jeg malkede kun ud nogen gange . Jeg kunne slet ikke få gang i produktionen desværre så til sidst var der ikke noget at gøre andet end opgive . Han er nu 4 måneder og får kun flaske desværre men jeg kunne ikke gøre det anderledes har prøvede alt .
Jep jeg forstår hvad du mener

tror os det gør en stor forskel om man malker fra dag 1 eller man selv har fået mælken til at falde til, inden fødselsen..

det må være lidt trist, for det er lidt hygge at amme.. men og nogen gang lidt træls hihi ..

Anmeld

30. april 2011

Fru'Rugaard

Jeg ammede kun i 5 dage, og for at jeg kunne "stoppe" mælken, skulle jeg malke ud hver 4 time, men efter en 3-4 dage, så gjorde jeg det bare sån, når jeg lige huskede det- så jeg tror bare at du skal gøre det 1 gang mindre for hver dag der går, indtil du syntes at dine bryster er normal bløde, og at Storm tømmer dine bryster ved hver amning
Mine bryster var også ekstrem hårde, det var også en af grundene til at jeg skulle malke ud hver 4 time
Held og Lykke- Rikke- Mor til Maja på 13 mdr

Anmeld

30. april 2011

Moar2011

Fru'Rugaard skriver:

Jeg ammede kun i 5 dage, og for at jeg kunne "stoppe" mælken, skulle jeg malke ud hver 4 time, men efter en 3-4 dage, så gjorde jeg det bare sån, når jeg lige huskede det- så jeg tror bare at du skal gøre det 1 gang mindre for hver dag der går, indtil du syntes at dine bryster er normal bløde, og at Storm tømmer dine bryster ved hver amning
Mine bryster var også ekstrem hårde, det var også en af grundene til at jeg skulle malke ud hver 4 time
Held og Lykke- Rikke- Mor til Maja på 13 mdr

når du så tog en malking fra for hverdag, var de så ikke hårde den du tog fra.. hvis du forstår.. for hvis du malkede ud hver 4time og lige pludselig stoppe 1, så ville der jo pludselig gå 8timer inden næste..

Anmeld

30. april 2011

Fru'Rugaard

Babyklar skriver:

når du så tog en malking fra for hverdag, var de så ikke hårde den du tog fra.. hvis du forstår.. for hvis du malkede ud hver 4time og lige pludselig stoppe 1, så ville der jo pludselig gå 8timer inden næste..

Nej, for grunden til at jeg skulle malke ud så meget var jo fordi at de var så hårde og spændte, så allerede efter de 2 første malkinger, var de bløde igen- men de første par dage var det hver 4 time (en 4-5 gange om dagen, alt afhængig af hvornår jeg gik i seng og stod op) og de næste dage, så gjorde jeg det 3 gange om dagen, morgen, middag, aften- men prøv at massere dine bryster inden han skal have mad, eller imens han spiser, eller bare hvis du føler at de er spændte- hvis du gør det rigtig og længe nok, så skulle det gerne begynde at løbe ud med mælk lige pludselig og det hjælper også at massere dem under et varmt bad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.