Min kæreste og jeg skal flytte i større lejlighed i boligforening og skal selvfølgelig betale depositum! Da vi begge er studerende, blev vi anbefalet at søge om indskudslånet gennem kommunen, hvilket vi gjorde! Vi fik så et brev om, at vi var godkendt til lånet og at vi skulle gå i sydbank og skrive under!
Da vi kommer derned får vi skrevet under og får så en kopi af lånebeviset samt besked om at skulle betale de 500 kr, som det koster at oprette et lån! Jeg læser papirene igennem - vi skulle låne 25000 kr, men når vi ville være færdige med at betale pengene af, ville vi have betalt 10000 kr i renter
Hvordan hænger det lige sammen, at kommunen kautionere for et indskudslån, hvilket det kun er folk med meget lav indkomst, som er berettiget til, som så har en renteprocent, som gør at man betale 10000 yderligere i rente!? Det holder jo ikke!
Mit indlæg lyder måske en smule forkælet og forvent, men det undrer mig bare, at man skal score penge på folk, som i forvejen ikke har de store resourcer

Nå men kæresten og jeg takkede pænt nej tak og må nu tage indskudet fra vores kassekredit og møbelpenge!
Anmeld