Magen til frækhed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.451 visninger
21 svar
0 synes godt om
30. april 2011

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg skal flytte i større lejlighed i boligforening og skal selvfølgelig betale depositum! Da vi begge er studerende, blev vi anbefalet at søge om indskudslånet gennem kommunen, hvilket vi gjorde! Vi fik så et brev om, at vi var godkendt til lånet og at vi skulle gå i sydbank og skrive under!

Da vi kommer derned får vi skrevet under og får så en kopi af lånebeviset samt besked om at skulle betale de 500 kr, som det koster at oprette et lån! Jeg læser papirene igennem - vi skulle låne 25000 kr, men når vi ville være færdige med at betale pengene af, ville vi have betalt 10000 kr i renter

Hvordan hænger det lige sammen, at kommunen kautionere for et indskudslån, hvilket det kun er folk med meget lav indkomst, som er berettiget til, som så har en renteprocent, som gør at man betale 10000 yderligere i rente!? Det holder jo ikke!

Mit indlæg lyder måske en smule forkælet og forvent, men det undrer mig bare, at man skal score penge på folk, som i forvejen ikke har de store resourcer

Nå men kæresten og jeg takkede pænt nej tak og må nu tage indskudet fra vores kassekredit og møbelpenge!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

Nalle

Det ved jeg ikke noget om, da jeg fik et indskuds lån skrev jeg ikke under på noget, og kommunen satte bare pengene ind på den konto de skulle ind på.

Jeg har kun betalt det tilbage jeg lånte.

Anmeld

30. april 2011

Worldwide

Det papir skal underskrives på kommunen.. Det gjorde jeg og så stod pengene der dagen efter.. Tag fat i jeres sagbehandler igen, for det kan ikke passe..

Anmeld

30. april 2011

Palaja

Jeg tror altså det er meget almindeligt på et forbrugslån at man betaler næsten halvdelen oven i til renter? Men nu er jeg ikke specielt bankkyndig  

Jeg kan godt se at det er et problem, når det nu er, som du siger, folk med meget få midler, som har brug får at søge disse lån. Men jeg tror det er på samme vilkår som for alle andre som vil låne småbeløb til forbrug...

Anmeld

30. april 2011

Anonym trådstarter

Nalle skriver:

Det ved jeg ikke noget om, da jeg fik et indskuds lån skrev jeg ikke under på noget, og kommunen satte bare pengene ind på den konto de skulle ind på.

Jeg har kun betalt det tilbage jeg lånte.

Der er åbenbart to forskellige typer - vi søgte også fordi at man kunne låne dem gennem kommunen - det kunne vi så ikke fordi begge vores su vel oversteg beløbet

Anmeld

30. april 2011

Anonym trådstarter

Palaja skriver:

Jeg tror altså det er meget almindeligt på et forbrugslån at man betaler næsten halvdelen oven i til renter? Men nu er jeg ikke specielt bankkyndig  

Jeg kan godt se at det er et problem, når det nu er, som du siger, folk med meget få midler, som har brug får at søge disse lån. Men jeg tror det er på samme vilkår som for alle andre som vil låne småbeløb til forbrug...

Jamen jeg tror da du har ret, men det virker bare grotesk! Nu lånte vi dem ikke, for jeg er fandme alt for nærrig!

Anmeld

30. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Når man låner af kommunen plejer det at være rentefrit i 4 år, derefter betaler man renterne... 

Jeg har nemlig en gang for år tilbage, lånt penge til indskud og der havde jeg 4 år, at betale tilbage i og det kan man sagtens nå.....

Anmeld

30. april 2011

NinaNymannMadsen

vi fik et komunegaranteret lån. altså vi lånte pengene af banken fordi komunen havde garanteret at vi kunne.
vi har ikke betalt noget af det du nævner der selvf har vi betalt renter for det kommer der jo altid men det er ikke ret meget.

jeg vil syntes det lyder meget forkert. men ved det ikke

Anmeld

30. april 2011

Palaja

Anonym skriver:

Jamen jeg tror da du har ret, men det virker bare grotesk! Nu lånte vi dem ikke, for jeg er fandme alt for nærrig!

Ja det er helt vildt dyrt. Banken er ikke meget for studerende og andre fattigrøve  Jeg skulle låne til en bærbar computer da jeg startede på uni, og så skulle min mor sgu kauktionere for lånet, selvom jeg var 23 år og det drejede sig om 7000 kr!! Der var jeg også temmelig forarget.

Men det er da godt i har mulighed for at finde pengene andre steder, selvom det så går ud over møbelbudgettet. Hvad med SU lån? Det er ikke så dyrt...

Jeg synes faktisk også det er ret vildt at man mange steder skal betale 6xhusleje i indskud, det kan godt nok løbe op i en større udskrivning...

Anmeld

30. april 2011

Anonym trådstarter

Palaja skriver:

Ja det er helt vildt dyrt. Banken er ikke meget for studerende og andre fattigrøve  Jeg skulle låne til en bærbar computer da jeg startede på uni, og så skulle min mor sgu kauktionere for lånet, selvom jeg var 23 år og det drejede sig om 7000 kr!! Der var jeg også temmelig forarget.

Men det er da godt i har mulighed for at finde pengene andre steder, selvom det så går ud over møbelbudgettet. Hvad med SU lån? Det er ikke så dyrt...

Jeg synes faktisk også det er ret vildt at man mange steder skal betale 6xhusleje i indskud, det kan godt nok løbe op i en større udskrivning...

Det er vildt, at man ikke kan låne 7000 kr uden en kautionist - det er sgu ikke sjovt at være fattig!

Jamen vi har solgt alle vores møbler, så vi har ingen nu! Vi har lige undersøgt su lån og min kæreste har mulighed for at låne 9500 kr der, så det er da en hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.