Hjælp mig lige..Da der skrives en del om af bleve gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. april 2011

H+S Skjolgborg.

På homon spiral

Nu blever jeg da helt bekymmer.Jeg fik sat spiral op i går 13,40 og syntes det gjorede ondt især da han klippe snoren næsten helt af som ham valgt.Regne så med det røde her til morgen men igen ting er der sket..

jeg har fået den spiral der hedder mira..... kan ikke husk det sidste men mange kvinder får den lagt op og den skulle være ca 98,5-98,6 sikker sagde han i går.

Men skulle jeg så ikke få det røde nu have første rød dag den 1 april og slutte den 7 april. sidste p-pille tog jeg så i går aftens sagde ham gynækologen der lage sprial op af jeg skulle regne så  med det rød som altid dagen efter sidste pille normalt komme det inden middag dagen efter sidste i p.pillen i pakke..

Jeg har hørt få der er bleve gravid på en spiral dog ikke den her jeg har ligner et T...

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Sasja77

Hmm...jeg tror det er meeeeget forskelligt hvordan man reagerer på den. Jeg har samme spiral og da jeg fik sat den op blødte jeg i 3 uger i træk efter!! Så jeg tror bare at du skal være glad for at du ikke bløder Bare lige et spørgsmål; du er sikker på at du ikke var gravid inden du fik sat spiral ikke?!

Anmeld

29. april 2011

ekzunz

Du kan jo ikke være blevet gravid siden igår kl. 14.30. Eller - jo det kan du vel i realiteten godt, men det har intet at gøre med om du bløder idag eller ej.

Blev du ikke scannet i forbindelse med opsætningen?? Så kan de jo sagtens se om du var gravid. Jeg fik at vide at den rent faktisk virker med tilbagevirkende kraft, så jeg ville ikke være bekymret.

Du kan forvente at du ikke kan regne med noget som helst i forhold til blødninger når du har en hormonspiral. Nogle bløder regelmæssigt, nogle meget andre slet ikke.

Anmeld

29. april 2011

Caroline86

jeg er helt enig i hvad Znuske skriver!

og hvis du tog den sidste p-pille i går aftes så kan du da bestemt ikke regne med at begynde blødning allerede i dag!?

kroppen tæller ikke dage, men hormoner når du tager p-piller, og kroppen ved jo ikke, i dag ved middagstid, at du ikke har tænkt dig at tage en ny pille som vanligt her til aften!?

Men.. det er udelukket at du er blevet gravid og derfor har udebleven menstruation på under et døgn.. det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre da ægget først skal befrugtes, så rejse vejen ned til lovmoderen og så sætte sig fast.. og det tager mere end et døgn

Jeg ville være ganske rolig og nok liiiidt mere tålmodig og vente på blødningen og ellers må du jo have fat i lægen og ytre din bekymring..

knus

Anmeld

29. april 2011

H+S Skjolgborg.

jo jeg blev scanne og alt så fint ud på begge æggestokken og fin tynd slimhinde sagde han.

Jeg have jo glemt en p-pille den mdr her pga min søn blev indlagt  og han sagde jeg skulle tag den sidste afligevel der i går aftens.

Så håber da bare den ikke er komme pga spiralen dog sagde han jeg ville få den som jeg plejer og især når spiral var lagt op bløde lidt fra i går til i dag efter han have klippe snor av av for h han ramte derind jeg fik så 3 smertestilling af hans hjælper/sygeplejesken eller sekteren hva hun nu var udd som.

jeg måtte i går senere på dage tag 3 igen og 2 i går aftens ogigen her til morgen og middag for ondt gør det og jeg har ellers høj smertetaske har de sagt hved alle min tre fødselser osv..

Håber ikke jeg er gravid jeg tuder så...

Henriette

Anmeld

29. april 2011

H+S Skjolgborg.

Caroline86 skriver:

jeg er helt enig i hvad Znuske skriver!

og hvis du tog den sidste p-pille i går aftes så kan du da bestemt ikke regne med at begynde blødning allerede i dag!?

kroppen tæller ikke dage, men hormoner når du tager p-piller, og kroppen ved jo ikke, i dag ved middagstid, at du ikke har tænkt dig at tage en ny pille som vanligt her til aften!?

Men.. det er udelukket at du er blevet gravid og derfor har udebleven menstruation på under et døgn.. det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre da ægget først skal befrugtes, så rejse vejen ned til lovmoderen og så sætte sig fast.. og det tager mere end et døgn

Jeg ville være ganske rolig og nok liiiidt mere tålmodig og vente på blødningen og ellers må du jo have fat i lægen og ytre din bekymring..

knus

håberrrr den kommer bare i 5-7 dage snart..

lægen sagde jeg ville få den som jeg pleje ca..

Og alle de andre gang på p-pillerne igellem alle de år/mdr jeg har taget dem er den altid komme på dag 29.

Når jeg ikke har været på nået mellem 29-32 dage i gemsnitte men for det meste altid på dag 29

Henriette

Anmeld

29. april 2011

Caroline86

Henriette1976 skriver:

jo jeg blev scanne og alt så fint ud på begge æggestokken og fin tynd slimhinde sagde han.

Jeg have jo glemt en p-pille den mdr her og han sagde jeg skulle tag den sidste afligevel der i går aftens.

Så håber da bare den ikke er komme pga spiralen dog sagde han jeg ville få den som jeg plejer og især når spiral var lagt op bløde lidt fra i går til i dag efter han have klippe snor av av for h han ramte derind jeg fik så 3 smertestilling af hans hjælper/sygeplejesken eller sekteren hva hun nu var udd som.

jeg måtte i går senere på dage tag 3 igen og 2 i går aftens ogigen her til morgen og middag for ondt gør det og jeg har ellers høj smertetaske har de sagt hved alle min tre fødselser osv..

Håber ikke jeg er gravid jeg tuder så...

Henriette

hvis scanningen var fin i går er der MEGET lille risiko for at du er gravid...

Så slap du bare af så godt som muligt og kom dig over dine smerter! Det er HELT normalt at blødningen ikke kommer dagen efter, så det skal du altså overhovedet ikke bekymre dig om...

Din krop har sikkert ikke helt nået at registrere hvad der er sket endnu hvis du stadig er bekymret og ingen blødning har fået om en uge så kontakt lægen og få ham til at berolige dig

knus

Anmeld

29. april 2011

H+S Skjolgborg.

Sasja77 skriver:

Hmm...jeg tror det er meeeeget forskelligt hvordan man reagerer på den. Jeg har samme spiral og da jeg fik sat den op blødte jeg i 3 uger i træk efter!! Så jeg tror bare at du skal være glad for at du ikke bløder Bare lige et spørgsmål; du er sikker på at du ikke var gravid inden du fik sat spiral ikke?!

hved chancen er lille da jeg ligsom tog p-piller 2 mdr op til og tog den sidste i går aftens men har gelmt en i pakke pga min søn blev indlagt bang bang og tænkt ikke lige piller osv der men på ham.lægen scanne mig og alt så fint ud osv.

jeg tro bare der er rod i det nu pga sidste p-pille i går + sprial op der 13,40 i går..

vi har dog haft sex 4 gang mellem den 8-28 april og 3 afgangen er lige  8-10 dage  her op til spiralen.

Henriette

Anmeld

29. april 2011

Caroline86

Henriette1976 skriver:

håberrrr den kommer bare i 5-7 dage snart..

lægen sagde jeg ville få den som jeg pleje ca..

Og alle de andre gang på p-pillerne igellem alle de år/mdr jeg har taget dem er den altid komme på dag 29.

Når jeg ikke har været på nået mellem 29-32 dage i gemsnitte men for det meste altid på dag 29

Henriette

det lyder bare underligt at du kan køre 28 dage med p-piller og så bløder da 29 midt på dagen.. så er det faktisk gennembrudsblødning fordi hormonerne ikke er stærke nok til at holde blødningen tilbage (og ret pudsigt at den så lige rammer 29. dagen! )...

Når man piller ved cyklus - som man jo gør når man lægger spiral op - kan man ikke andet end forvente at blødningerne også bliver forstyrret... det er trods alt hormoner man piller ved og det kan altså godt tage et stykke tid før der kommer nogen former for regelmæssighed tilbage i systemet - for mange med spiral bliver blødningerne aldrig regelmæssige!

Anmeld

29. april 2011

H+S Skjolgborg.

Caroline86 skriver:

hvis scanningen var fin i går er der MEGET lille risiko for at du er gravid...

Så slap du bare af så godt som muligt og kom dig over dine smerter! Det er HELT normalt at blødningen ikke kommer dagen efter, så det skal du altså overhovedet ikke bekymre dig om...

Din krop har sikkert ikke helt nået at registrere hvad der er sket endnu hvis du stadig er bekymret og ingen blødning har fået om en uge så kontakt lægen og få ham til at berolige dig

knus

tak for svar tro heller ikke jeg er mon ikke chancen er ligge selvom vi har haft sex 3 gang her 8-10 dage op til spiralen og selvom om jeg har midste en skide pille så tro jeg ikke jeg er men håber skam heller ikke jeg blever det ligesom derfor jeg beskytte mig..

har 4 bør 3 af mine egen og 1 bonus barn lige boede alene i en lejlighed med dem og flytte så hjem til min mand igen flytte ikke pga ham og mig men pga jeg troede familien vennerne var i korsør og jeg ville få det pykisk bedre men nejjjj.

jeg har fejle en del.

jeg panik angst,Generaliseret angst angst,personlighedsforstryrrelse,ptds/post tramtisk stress.

så ønsker bestem ikke flere børn.ville heller være der 100 % for dem jeg har nu.

er bange for en gravidite pt ville slå mig mega pyskis ud..

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.