Nyrebækkenbetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.483 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. april 2011

Nynne88

Hvordan føles det og hvordan påvirker det hvis man får det når man er gravid.?

Jeg har haft sidestik i højreside siden igår og lægen snakkede om det kunne være det, men lavede kun en urinprøve som så skulle dyrkes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

twinny

jeg har lidt meget under det....  Mit sad dog i venstre side. Men det kan sidde i højre... Det føles som sidestik af værre grad....

Det er jo blærebetændelse, der er kravlet længere op end blæren.

Mit var så slemt jeg var indlagt i en uge med drop af antibiotika... Men ellers kan det behandles med piller. Men læge siger det skader ikk bebs. og man få antibiotika der ikk skader bebs.

Anmeld

29. april 2011

Nynne88

Baby-støv skriver:

jeg har lidt meget under det....  Mit sad dog i venstre side. Men det kan sidde i højre... Det føles som sidestik af værre grad....

Det er jo blærebetændelse, der er kravlet længere op end blæren.

Mit var så slemt jeg var indlagt i en uge med drop af antibiotika... Men ellers kan det behandles med piller. Men læge siger det skader ikk bebs. og man få antibiotika der ikk skader bebs.

Det er nemlig det med medicinen som jeg er bekymret for. Kan slet ikke holde tanken ud om at der skulle se min babs noget.

Men jeg får først svar på onsdag - skal jeg vente så lang tid hvis det bliver ved med at gøre ondt?

Anmeld

29. april 2011

twinny

Nynne88 skriver:

Det er nemlig det med medicinen som jeg er bekymret for. Kan slet ikke holde tanken ud om at der skulle se min babs noget.

Men jeg får først svar på onsdag - skal jeg vente så lang tid hvis det bliver ved med at gøre ondt?

det synes jeg er lang tid... Min læge plejer at have sådan nogle sticks og måler det med det samme...  Det skal jo helst ikk blive for slemt...

Jeg har fået afvide medicinen ikk skader bebs...

Anmeld

29. april 2011

Annette A

Har du haft trækninger, smerter eller andet der kunne tyde på en blærebetændelse? 

Fandt det her på sundhedsguiden: Nyrebækkenbetændelse viser sig hyppigst som pludseligt opståede smerter i siden (flanken) eller siden af ryggen, svarende til nyrernes placering. Smerterne kan stråle ned på forsiden mod lysken (langs urinlederen). Infektionen kan være ensidig eller dobbeltsidig, men smerten er ofte værst i den ene side. Der kan hurtigt opstå kulderystelser og utilpashed på grund af høj feber, ofte 39-40 grader. Der kan være kvalme og opkastninger. Smertefulde, hyppige vandladninger er almindeligt under eller forud for sygdommen (tegn på blærebetændelse), og urinen kan være mørk eller grumset.

Hvornår får du svar på prøven? Selvfølgelig er det aldrig smart at have den slags når man er gravid men hvis det behandles i tide er det som mange andre infektioner harmløst for graviditeten.          

Anmeld

29. april 2011

Annette A

Ke se du skriver onsdag. Det er da længe at vente hvis der er noget, men medicinen skal du ikke frygte. du fortæller bare hvor langt du er henne og så finder lægen noget passende medicin. Jeg var heller ikke glad for at skulle tage medicin da jeg fik blærebetændelse for lidt over en måned siden, men der findes masser af medicin som ikke skader den lille. Det er mere skadeligt for Jer at være syge på sigt.. 

Anmeld

29. april 2011

Nynne88

Baby-støv skriver:

det synes jeg er lang tid... Min læge plejer at have sådan nogle sticks og måler det med det samme...  Det skal jo helst ikk blive for slemt...

Fik lavet urinprøve hvor der var lidt bakterier , derfor ville de sende den ind til dyrkning og så kunne jeg komme igen på onsdag. Synes bare det er lang tid at vente når man er bekymret.

Men tusind tak for dit svar

Anmeld

29. april 2011

Nynne88

cortsen skriver:

Har du haft trækninger, smerter eller andet der kunne tyde på en blærebetændelse? 

Fandt det her på sundhedsguiden: Nyrebækkenbetændelse viser sig hyppigst som pludseligt opståede smerter i siden (flanken) eller siden af ryggen, svarende til nyrernes placering. Smerterne kan stråle ned på forsiden mod lysken (langs urinlederen). Infektionen kan være ensidig eller dobbeltsidig, men smerten er ofte værst i den ene side. Der kan hurtigt opstå kulderystelser og utilpashed på grund af høj feber, ofte 39-40 grader. Der kan være kvalme og opkastninger. Smertefulde, hyppige vandladninger er almindeligt under eller forud for sygdommen (tegn på blærebetændelse), og urinen kan være mørk eller grumset.

Hvornår får du svar på prøven? Selvfølgelig er det aldrig smart at have den slags når man er gravid men hvis det behandles i tide er det som mange andre infektioner harmløst for graviditeten.          

Synes også det er underligt at jeg ikke har fået noget for det. Hver gang jeg har været oppe med en urinprøve, fordi jeg følte at jeg havde blærebetændelse har jeg bare fået beskeden om at der ikke var nok bakterier til at behandle. Nu tænker jeg bare at det er så dårlig behandling, hvis det alligevel har kunne sprede sig til nyrebækkenet?

Anmeld

29. april 2011

Nynne88

Baby-støv skriver:

Var det konstante smerter du havde eller var det noget som kom og gik?

Anmeld

29. april 2011

twinny

Nynne88 skriver:

Var det konstante smerter du havde eller var det noget som kom og gik?

konstant smerte....  Den væreste gang, da jeg blev indlagt.... Havde jeg ryste/kuldeture og 40 i feber... Jeg kunne ikk gå, så ondt havde jeg i siden...

Men så slemt behøver det ikk være....

Men jeg får det fordi jeg ikk kan mærke jeg har blærebetændelse, så vandre det videre til nyrene... Men det er en konstant smerte, når det sætter sig der...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.