Det gik ellers så godt!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. april 2011

TbCp

Liva blev ble-fri her i påsken og det gik bare SÅ godt... stort set ingen uheld og hun sagde til hver gang hun skulle på wc...

Men nu er hun begyndt både at tisse og lave stort i bukserne... hver gang!!!

Hvorfor nu det????

Nu ved vi jo at hun faktisk godt kan mærke når hun skal og kan holde sig til hun kommer på wc, hvorfor så det her?

Nu siger hun ikke engang til men gør det bare i bukserne og går rundt med det til vi opdager det.

Er ærlig talt rigtig frustreret over det! Hun er 3 år og 8 mdr. og jeg forstår simpelthen ikke hvad der er galt!

Jeg har prøvet at forklare hende at nu skal hun gå på wc for bleen er væk nu, og at hun bare skal sige til så skal vi nok hjælpe hende. Og hvis hun leger med nogen skal hun bare sige at hun lige skal ind på wc, så kommer hun igen bagefter...

Vi spørger hende flere gange om hun skal tisse, vi kan sommetider se det på hende, og hun siger nej... 2 minutter efter kan hun så stå og tisse i bukserne..

For pokker altså! Håber nogen har nogen gode svar!

På forhånd tak!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

lisesp83

Kan ikke give nogle råd, da min datter kun er 1 år. Men opper lige tråden for dig.

Det må være frustrende. Håber du får nogle gode råd herinde.

Anmeld

29. april 2011

LinLin

Min søn var også 3 år og 8 mdr før han smed bleen!

Han viste ALDRIG "interesse" for toilettet og sagde heller ikke til når han havde lavet hverken det ene eller andet i bleen... Så det var en prøve da jeg tog den af ham - og det gik godt! - når han skulle tisse, det andet lavede han i bukserne  (havde troet det ville være omvendt!)

Han gik uden ble i tre dage, men det var det samme, så jeggav ham ble på igen, ventede en uge og prøvede igen: og TA-DAH! Han kunne pludseligt begge dele på toilettet!

Jeg forstår udemærket din frustration - der er jo mange børn der smider bleen omkring det tidspunkt hvor de fylder tre. Og når hun så ovenikøbet har kunnet...

Har hun sagt hun vil have ble på igen? Eller det modsatte?

Bliver hun ked af at have lavet i bukserne eller er hun ligeglad?

Synes i hvert fald det er vigtigt ikke at presse og ikke give hende en dårlig oplevelse med det

Anmeld

29. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

Åhhhh kender det!!!!!!!!

Min søn var helt renlig før påske, men tisser nu igen i bukser ca 2-3 gange om dagen...men kun i vuggestuen... hvis han er indenfor herhjemme kommer han når han skal tisse eller lave stort, men er vi ude og lege tisser han i bukserne 3 ud af 5 gange, og som Liva siger han nej til at tisse og tisser 2min efter

Kan ikke sige andet end "tving" hende på toilettet ca en gang i timen det gør jeg med Oliver og han er 2år og 4mdr.

Held og Lykke

Anmeld

29. april 2011

lion

TbCp skriver:

Liva blev ble-fri her i påsken og det gik bare SÅ godt... stort set ingen uheld og hun sagde til hver gang hun skulle på wc...

Men nu er hun begyndt både at tisse og lave stort i bukserne... hver gang!!!

Hvorfor nu det????

Nu ved vi jo at hun faktisk godt kan mærke når hun skal og kan holde sig til hun kommer på wc, hvorfor så det her?

Nu siger hun ikke engang til men gør det bare i bukserne og går rundt med det til vi opdager det.

Er ærlig talt rigtig frustreret over det! Hun er 3 år og 8 mdr. og jeg forstår simpelthen ikke hvad der er galt!

Jeg har prøvet at forklare hende at nu skal hun gå på wc for bleen er væk nu, og at hun bare skal sige til så skal vi nok hjælpe hende. Og hvis hun leger med nogen skal hun bare sige at hun lige skal ind på wc, så kommer hun igen bagefter...

Vi spørger hende flere gange om hun skal tisse, vi kan sommetider se det på hende, og hun siger nej... 2 minutter efter kan hun så stå og tisse i bukserne..

For pokker altså! Håber nogen har nogen gode svar!

På forhånd tak!!!

Det var da kedeligt at Liva ikke er forblevet "blefri"

Cassandra har også kunne tisse i bukserne og derefter sige det ti os. Vi er så begyndt at tage bleen af hende når hun kommer hjem, og sige til hende hun skal sige til, når hun skal tisse, og vi spørg hende tit om det. Hvis du ved at hun skal tisse eller kan se det på hende, som jeg har kunnet med cassandra, så har jeg sagt at hun skal gå ud og tisse, og vil hun ikke, ja så tager jeg hende der ud selv, dene ene gang blev hun sur på mig og "græd" fordi hun ikke ville, men hun tissede på wcet og det er blevet bedre siden.

I dag har hun "tisset" i bukserne 3 gange, med de 2 af gangene sagde hun til mig hun skulle tisse, men kunne ikke holde sig. Så det går den rigtige vej.

Herhjemme er vores wc cassandra klar hele tiden, sådan at det er os der skal fjene skammelen og brætten, sådan at hun ikke føler at der skal gøres ekstra ting for hun skal på wc, men at det er os der skal. For hun ville nemlig hellere sidde på wcet uden brættet og ligne en der er ved at falde i wcet end at bruge brættet, men siden vi begyndte på det med at lave det være på når hun er hjemme, vil hun gerne bruge det.

Jeg klapper og danser og råber juhu og siger hun er en dygtig pige, når hun har tisset eller lavet lort på wcet.  Især hvis hun har fortalt mig hun skal tisse.

Anmeld

29. april 2011

Sjl-msl-Mkl

Jeg lod vær med og spørge Malou Selma om det, jeg sagde hver time at nu skulle hun lige på wc - det resulterede i at hun ikke tissede i bukserne men på wc`et..

Anmeld

30. april 2011

TbCp

lisesp83 skriver:

Kan ikke give nogle råd, da min datter kun er 1 år. Men opper lige tråden for dig.

Det må være frustrende. Håber du får nogle gode råd herinde.

Tak for det

Anmeld

30. april 2011

TbCp

DAs mor skriver:

Min søn var også 3 år og 8 mdr før han smed bleen!

Han viste ALDRIG "interesse" for toilettet og sagde heller ikke til når han havde lavet hverken det ene eller andet i bleen... Så det var en prøve da jeg tog den af ham - og det gik godt! - når han skulle tisse, det andet lavede han i bukserne  (havde troet det ville være omvendt!)

Han gik uden ble i tre dage, men det var det samme, så jeggav ham ble på igen, ventede en uge og prøvede igen: og TA-DAH! Han kunne pludseligt begge dele på toilettet!

Jeg forstår udemærket din frustration - der er jo mange børn der smider bleen omkring det tidspunkt hvor de fylder tre. Og når hun så ovenikøbet har kunnet...

Har hun sagt hun vil have ble på igen? Eller det modsatte?

Bliver hun ked af at have lavet i bukserne eller er hun ligeglad?

Synes i hvert fald det er vigtigt ikke at presse og ikke give hende en dårlig oplevelse med det

Liva har heller aldrig vist interesse for toilettet...og sagde heller aldrig til når han havde noget i bleen. Så fuldstændig som hos jer.

Vi har forsøgt op til flere gange at tage bleen af hende og ind imellem har det lykkedes at snuppe hende på wc i rette tid, men igen sagde hun aldrig selv til så vi har hver gang givet hende ble på igen.

Men denne gang gik det så godt en uges tid, hvor hun kom og sagde til hver gang! Og pludselig vender det bare og hun gør alt i bukserne.

Vi har snakket om, om det kan være en form for "magtkamp" mod os forældre, at det her kan hun selv styre... men ved ikke om det kan være derfor.

Hun beder ikke selv om at få ble på igen, så det vil vi helst lade være med og hun bliver ikke ked af når der er noget i bukserne. Det gjorde hun i den uge det gik godt, når hun var kommet til at tisse i bukserne blev hun rigtig ked og kaldte på os, men nu er hun bare ligeglad.

Vi vil her henover weekendn forsøge med at sætte hende på wc hver eller hver anden time og så se om der sker en positiv udvikling.
Her til morgen har hun da lavet stort da vi satte hende på wc så det er da fremskridt!

Anmeld

30. april 2011

TbCp

Oliver&Troia <3 skriver:

Åhhhh kender det!!!!!!!!

Min søn var helt renlig før påske, men tisser nu igen i bukser ca 2-3 gange om dagen...men kun i vuggestuen... hvis han er indenfor herhjemme kommer han når han skal tisse eller lave stort, men er vi ude og lege tisser han i bukserne 3 ud af 5 gange, og som Liva siger han nej til at tisse og tisser 2min efter

Kan ikke sige andet end "tving" hende på toilettet ca en gang i timen det gør jeg med Oliver og han er 2år og 4mdr.

Held og Lykke

Vi har besluttet her over weekenden at sætte hende på wc hver eller hver anden time og så se om det hjælper noget.

Det er godt nok frustrerende fordi vi troede at det endelig var nu hun kom af med bleen...

Anmeld

30. april 2011

TbCp

lion skriver:

Det var da kedeligt at Liva ikke er forblevet "blefri"

Cassandra har også kunne tisse i bukserne og derefter sige det ti os. Vi er så begyndt at tage bleen af hende når hun kommer hjem, og sige til hende hun skal sige til, når hun skal tisse, og vi spørg hende tit om det. Hvis du ved at hun skal tisse eller kan se det på hende, som jeg har kunnet med cassandra, så har jeg sagt at hun skal gå ud og tisse, og vil hun ikke, ja så tager jeg hende der ud selv, dene ene gang blev hun sur på mig og "græd" fordi hun ikke ville, men hun tissede på wcet og det er blevet bedre siden.

I dag har hun "tisset" i bukserne 3 gange, med de 2 af gangene sagde hun til mig hun skulle tisse, men kunne ikke holde sig. Så det går den rigtige vej.

Herhjemme er vores wc cassandra klar hele tiden, sådan at det er os der skal fjene skammelen og brætten, sådan at hun ikke føler at der skal gøres ekstra ting for hun skal på wc, men at det er os der skal. For hun ville nemlig hellere sidde på wcet uden brættet og ligne en der er ved at falde i wcet end at bruge brættet, men siden vi begyndte på det med at lave det være på når hun er hjemme, vil hun gerne bruge det.

Jeg klapper og danser og råber juhu og siger hun er en dygtig pige, når hun har tisset eller lavet lort på wcet.  Især hvis hun har fortalt mig hun skal tisse.

Det er simpelthen med skrig og skrål hvis vi siger hun skal gå på wc, det er rigtig træls at det skal være sådan! Hun er en meget bestemt pige og vi skal dælme ikke bestemme hvornår hun skal på wc...

Vi er også lidt småskøre og roser til skyerne når der kommer noget på wc'et

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.