Nusseklud - hvorlænge....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2011

eElak

Jeg/vi har haft samme fremgangsmåde som jer. altså haft den med når vi har været ude, så han har haft den til at finde rundt med. Næsten på niveau med sutten. 

Han går rundt med den, når han er træt eller i puttehumør. 

Han er 2 år. 

Jeg kan ikke se noget galt i at han har den som tryghed. Hellere den end sutten (som han så er MEGET glad for). 

jeg må indrømme - det er nok også mig selv som har en tryghed i den. Hvis du kan følge mig, det giver mig mere ro at han har den, og kan falde til ro. 

Men hvornår han skulle af med den... Altså jeg tror det kommer med alderen, men allersenest inden skolealderen... ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

patella

patella skriver:

Ja du har egentlig ret i at det er at sammenligne med en sut ... det havde jeg ikke helt tænkt over. 

Mente faktisk at sammenligne det med en bamse.... 

Anmeld

1. maj 2011

Diana...

Lucas ELSKER også sin nusseklud og sut og de 2 ting høre bare sammen han kan ikke nøjes med bare en af dem. Han har brugt det rigtig meget i en periode, men da vi TYDELIG kan se at så snart han får lov til at have den er han også mere pyldret og kan ikke rigtig lege osv og så snart vi tager den fra ham er der fuld fart på. Så vi har købt en lille kasse som han skal putte den i sammen med sutten hver gang han står op om morgen og så får han det når han skal sove og det skal så lægges tilbage igen når han vågner. 

De får heller ikke lov til at gå med dem i vores DP og det kan jeg godt forstå for jeg synes virkelig der er stor forskel på vores knægt når han har den og ikke. 

Anmeld

1. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

patella skriver:

Hej

Min dreng på snart 1½ år er meget meget glad for sin nusseklud. I starten var det kun om natten og til middagsluren den var populær, resten af dagen var han ligeglad. Så gjorde vi nok den fejl, at vi havde den med, hvis vi skulle et sted hen, hvor han ikke lige kunne komme til at overholde sin sengetid. Det fik ham til ro og så kunne han sidde og putte ved en af os indtil vi ku komme hjem.

Men det blev ligesom vendepunktet. Nu vil han gerne ha den stort set hele dagen. Ind i mellem lægger han den dog fra sig og hygger sig uden den i nogle timer. 

Egentlig har jeg det fint med det - den er ikke en erstatning for os, og det må den heller ikke blive naturligvis. Men jeg tænker lidt om det er godt eller skidt at han har den på sig meget af dagen. Den gir ham tydeligvis tryghed. Er det først når han når 3 års alderen at det måske kunne blive et "problem" og hvad er i så fald problemet i det???? ...

Håber nogle vil dele ud af deres erfaringer i denne forbindelse... 

Patella

har ikke lige læst hele tråden da jeg sidder passer station'en.

Men altså, syntes ikke det er et problem når han ikke er ældre - sagtens være han lige er i en fase hvor han bare har mere brug for den end ellers.

Ingen bliver jo konfirmeret med sut - ble og nusseklud idag.

Vi har en fætter der bliver 3 til nov og han render også med den meget af tiden. Det værste er at han propper hjørnet op i næsen, så både klud bliver klam og han har lidt store næsebor efterhånden. Men hans forældre er ret ligeglad.

Vores dreng bliver 3 til sep og har dem kun når han skal sove og det samme gælder sut. De ting hører kun til i hans seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.