Anonym skriver:
jubii jeg fik jobbet og skal starte på mandag, jeg skrev tidligere i morges at jeg sku til samtale og spurgte om jeg skulle fortælle at jeg er gravid (8uge) nu skal jeg så starte mandag.. hvad gør jeg? hvornår skal jeg sige det? Chefen spurgte mig hvordan det så ud med barn nr 2? og ejg svaree at vi har ikke planlagt noget men at baby kommer når baby kommer... hvad gør jeg nu?
Rigtig
lig tillykke med jobbet. Nyd at det er dit, og fortæl det med graviditeten 1-2 uger efter I har underskrevet en ansættelseskontrakt. Du kan jo bare sige at du lige har fundet ud af det, og at det kom som en overraskelse for dig at det skete allerede.. 
Synes overhovedet ikke at du skal have det dårligt med det. Min veninde fik tilbudt et job og fortalte dem at hun lige havde fundet ud af, at hun var gravid i 5.-6. uge!! - og de trak jobtilbuddet tilbage, og da hun ikke havde det på skrift at hun var blevet tilbudt jobbet, kunne hun ikke lægge sag an mod dem for at diskriminere.
Så hvis du vil fortælle det inden ansættelseskontrakten underskrives, så sørg endelig for at få det på skrift at jobbet er dit, hvis de nu vil trække i land igen - for det må de ikke!

Anmeld