fik jobbet idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2011

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

jubii jeg fik jobbet og skal starte på mandag, jeg skrev tidligere i morges at jeg sku til samtale og spurgte om jeg skulle fortælle at jeg er gravid (8uge) nu skal jeg så starte mandag.. hvad gør jeg? hvornår skal jeg sige det? Chefen spurgte mig hvordan det så ud med barn nr 2? og ejg svaree at vi har ikke planlagt noget men at baby kommer når baby kommer... hvad gør jeg nu?

Altså jeg havde nævnt det, hvis det var mig der var til samtale.. Synes lidt det er for at holde dem for nar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Sphynxlover

Ann&Lærke skriver:

Jeg synes både det er rigtig fejt og ærgeligt at du ikke fortalte det  

De vil selvfølgelig komme til at se det inden for de næste 3 mdr og det er kun"prøvetid" for dig, dvs. at de rent faktisk godt kan fyre dig. Prøv at sæt dig i arbejdsgiverens sted.

Med ærlighed kommer man længst.

1. Arbejdsgiveren må IKKE spørge ind til dette

2. Hvorfor tilfredsstille arbejdsgiveren fremfor sig selv når han med 99.9 % sikkerhed også tar dig i røven før eller siden

Man er da direkte dum hvis man siger jah øhh jeg vil smadder gerne ha jobbet du men øhh der er altså bare lige det at jeg rent faktisk allerede er gravid...

Ærlighed betaler sig i langt de fleste tilfælde men come on da ik for enhver pris..

Anmeld

29. april 2011

kamtok

Ann&Lærke skriver:

Jeg synes både det er rigtig fejt og ærgeligt at du ikke fortalte det  

De vil selvfølgelig komme til at se det inden for de næste 3 mdr og det er kun"prøvetid" for dig, dvs. at de rent faktisk godt kan fyre dig. Prøv at sæt dig i arbejdsgiverens sted.

Med ærlighed kommer man længst.

Det er ulovligt at fyre en gravid, og umuligt at få et arbejde, hvis man fortæller at man er gravid, så hvis TS havde fortalt det, havde hun aldrig fået jobbet og kunne dermed ikke tjene nogen penge. Man kommer langt med ærlighed, men ikke nødvendigvis længst. 

Anmeld

29. april 2011

mor til lille emma

Anonym skriver:

jubii jeg fik jobbet og skal starte på mandag, jeg skrev tidligere i morges at jeg sku til samtale og spurgte om jeg skulle fortælle at jeg er gravid (8uge) nu skal jeg så starte mandag.. hvad gør jeg? hvornår skal jeg sige det? Chefen spurgte mig hvordan det så ud med barn nr 2? og ejg svaree at vi har ikke planlagt noget men at baby kommer når baby kommer... hvad gør jeg nu?

jeg ville gøre mig uundværlig, og så fortælle det når maven vokser.

Om 1½-2 mdrs tid Men jeg havde sørget for at de ikke kunne undvære mig

Anmeld

29. april 2011

Ann.

kamtok skriver:

Det er ulovligt at fyre en gravid, og umuligt at få et arbejde, hvis man fortæller at man er gravid, så hvis TS havde fortalt det, havde hun aldrig fået jobbet og kunne dermed ikke tjene nogen penge. Man kommer langt med ærlighed, men ikke nødvendigvis længst. 

Ja det er ulovligt at fyre en gravid efter prøvetiden.

Anmeld

29. april 2011

kamtok

Anonym skriver:

Rigtig lig tillykke med jobbet. Nyd at det er dit, og fortæl det med graviditeten 1-2 uger efter I har underskrevet en ansættelseskontrakt. Du kan jo bare sige at du lige har fundet ud af det, og at det kom som en overraskelse for dig at det skete allerede.. 

Synes overhovedet ikke at du skal have det dårligt med det. Min veninde fik tilbudt et job og fortalte dem at hun lige havde fundet ud af, at hun var gravid i 5.-6. uge!! - og de trak jobtilbuddet tilbage, og da hun ikke havde det på skrift at hun var blevet tilbudt jobbet, kunne hun ikke lægge sag an mod dem for at diskriminere. 

Så hvis du vil fortælle det inden ansættelseskontrakten underskrives, så sørg endelig for at få det på skrift at jobbet er dit, hvis de nu vil trække i land igen - for det må de ikke!

Anmeld

29. april 2011

kamtok

Ann&Lærke skriver:

Ja det er ulovligt at fyre en gravid efter prøvetiden.

Det er også ulovligt at gøre det i prøvetiden, såfremt det er pga. graviditeten at man bliver fyret. Og da de jo mener at TS er den rette kandidat til jobbet, skal hun godt nok lave en del "lort" på arbejdet, for at det skal kunne holde i retten at det ikke er graviditeten der er grunden. 

Anmeld

29. april 2011

Sildefisk

Sophie26 skriver:

1. Arbejdsgiveren må IKKE spørge ind til dette

2. Hvorfor tilfredsstille arbejdsgiveren fremfor sig selv når han med 99.9 % sikkerhed også tar dig i røven før eller siden

Man er da direkte dum hvis man siger jah øhh jeg vil smadder gerne ha jobbet du men øhh der er altså bare lige det at jeg rent faktisk allerede er gravid...

Ærlighed betaler sig i langt de fleste tilfælde men come on da ik for enhver pris..

Anmeld

29. april 2011

eElak

Han må faktisk slet ikke spørge dig omkring dine planer for børn i henhold til ligestillingsloven (eller hvor det nu går under). Så hvis du får problemer pga dette, så kan du bruge fagforeningen

Anmeld

29. april 2011

Ina33

KaLee skriver:

Han må faktisk slet ikke spørge dig omkring dine planer for børn i henhold til ligestillingsloven (eller hvor det nu går under). Så hvis du får problemer pga dette, så kan du bruge fagforeningen

Lige det jeg ville have svaret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.