fik jobbet idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.553 visninger
22 svar
0 synes godt om
29. april 2011

Anonym trådstarter

jubii jeg fik jobbet og skal starte på mandag, jeg skrev tidligere i morges at jeg sku til samtale og spurgte om jeg skulle fortælle at jeg er gravid (8uge) nu skal jeg så starte mandag.. hvad gør jeg? hvornår skal jeg sige det? Chefen spurgte mig hvordan det så ud med barn nr 2? og ejg svaree at vi har ikke planlagt noget men at baby kommer når baby kommer... hvad gør jeg nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Mira0911

Hmm.... Måske du kommer i problemer når du skal fortælle det? Ved det ikke... 

Anmeld

29. april 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

jubii jeg fik jobbet og skal starte på mandag, jeg skrev tidligere i morges at jeg sku til samtale og spurgte om jeg skulle fortælle at jeg er gravid (8uge) nu skal jeg så starte mandag.. hvad gør jeg? hvornår skal jeg sige det? Chefen spurgte mig hvordan det så ud med barn nr 2? og ejg svaree at vi har ikke planlagt noget men at baby kommer når baby kommer... hvad gør jeg nu?

ja, den er sku svær...

har selv en veninde der venter svar på jobsamtale som lige har fundet ud af at hun er gravid.... hun er også i vildrede...

nogle siger at det er bedst at sige det med det samme...

og andre siger man skal lade som ingenting og sige det de der 3 måneder før termin som man har ret til...!!!

men den er sku svær... kommer an på hvilket job det er..!!

Anmeld

29. april 2011

Vingummien

Du skulle nok have nævnt det, men tænker 8 uger henne, ikke sikkert du vidste det? en de har ikke krav på at vide det før de der 3 mdr inden

Anmeld

29. april 2011

Noneother

Lige her ville jeg nok vælge den "uærlige" metode.

Fortæl det når du begynder at få problemer med at skjule det, og lad som om det kom som en kæmpe overraskelse.

Normalt er jeg ellers et meget ærligt menneske, men det er dumt at brænde alle sine broer.. -Selvom arbejdsgiveren reelt ikke må spørge dig ang. planer om børn osv. til en jobsamtale, da det ikke rager "ham" som sådan.

Anmeld

29. april 2011

Sildefisk

De har ikke krav på at vide det endnu -og da du ikke er så langt henne endnu, synes jeg du skal glæde dig over dit nye job og vente lidt med at fortælle om graviditeten. Jeg ventede selv til efter NF (var ikke gravid til selve samtalen, men var det da jeg startede i mit daværende job, min leders reaktion var: Tillykke, vi vidste jo det nok ville komme, da vi ansatte dig )

Det er altså en kvindes ret og få børn og arbejdsgiverne ved jo at kvinder i en vis alder har en sandsynlighed for at blive gravide, That´s life

Anmeld

29. april 2011

Fru.Mäes <3

... Du kunne jo godt være 8 uger henne, uden at vide det!!

Så synes du skal vente med at fortælle det, til du har været til 12 ugers scanning..

Krams Rikke

Anmeld

29. april 2011

Ann.

Jeg synes både det er rigtig fejt og ærgeligt at du ikke fortalte det  

De vil selvfølgelig komme til at se det inden for de næste 3 mdr og det er kun"prøvetid" for dig, dvs. at de rent faktisk godt kan fyre dig. Prøv at sæt dig i arbejdsgiverens sted.

Med ærlighed kommer man længst.

Anmeld

29. april 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

Arbejdsgiveren må slet ikke spørge til en samtale... Det er ulovligt!!!

Anmeld

29. april 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

En arbejdsgiver har først krav på info 3mdr. inden barsel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.