Halloween...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.858 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. november 2008

JemKem

Ja okay, så er Halloween også kommet på landet. Fair nok, hvis små børn gerne vil ud og rasle og få noget slik... Men hvad er der blevet af det at gøre noget ud af det? De tropper bare op, de der halvstore unger uden overhovedet at være klædt det mindste ud og siger “slik eller penge!” Det samme oplevede vi til fastelavn i år… De kom bare vadende… Store børn, hvor nogle af dem snart skal konfirmeres, og ville have penge uden overhovedet at være klædt ud… Hvor ville jeg godtnok føle mig selv flov… Både hvis det var mig som rendte rundt og raslede uden udklædning og i den alder eller hvis det var mig som var forældre til en af dem… Suk… Bare lidt galde fra mig…

Da det andet hold unger stod ved min dør i går uden udklædning, og den første sætning der faldt fra den store drengs mund var “slik eller penge”, ja så ku jeg ikke nære mig: “Jamen I er da ikke klædt ud!?” Den knægt stod først lige og vidste ikke helt hvad han sku sige… Han fik fremstammet “Jamen det har vi lige glemt”

møgunge“Jamen den går ikke her hos os” var mit svar. Pigen fik sagt, at den 3. dreng var klædt ud under hans vintertøj, og efter at have kigget efter havde han flænsede piratbukser på. “Det er så i orden” sagde jeg til ham og bad dem vente, mens jeg hentede en slikpose jeg tilfældigvis havde liggende. “Værgsgo, den må du få fordi du er klædt ud.” Den første dreng, som havde styret showet, stod lidt måbende over at den anden stille dreng havde fået slik og at jeg sluttede af med et “Farvel”. Kunne ikke lade være med at grine, da jeg gik ind til Kent og Helene for at fortsætte med aftensmaden. Gad vide om den anden dreng var så solidarisk, at han delte hans gevinst med hans kammerater…(?) ;-)

Er det kun mig som synes man bør gøre noget ud af det før man trasker rundt til døre og "kræver slik eller penge"? Vil sige små børn på de ca. 6 år havde fået noget selvom de ikke var klædt ud, men sådan nogle store unger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2008

MorCamilla

Jeg er helt enig med dig.. Vi har nu aldrig prøvet det her til fastalavn at der kom nogle der ikke var klædt ud.. (selv de børn der havde forældre med, som dog stod i baggrunden, var de forældre kældt ud) Det er jo lidt ligesom udkældningen det går ud på jo... Ellers tager jeg fejl...

Vi har dog ikke endnu oplevet at der har været nogle her til halloween... Måske det fænomen ikke er nået helt til det mørke nordjylland endnu... he he...

Anmeld

1. november 2008

JemKem

MorCamilla skriver:

Jeg er helt enig med dig.. Vi har nu aldrig prøvet det her til fastalavn at der kom nogle der ikke var klædt ud.. (selv de børn der havde forældre med, som dog stod i baggrunden, var de forældre kældt ud) Det er jo lidt ligesom udkældningen det går ud på jo... Ellers tager jeg fejl...

Vi har dog ikke endnu oplevet at der har været nogle her til halloween... Måske det fænomen ikke er nået helt til det mørke nordjylland endnu... he he...

Ja det vil jeg da også mene... Synes også det er måden de her unger gør det på som faktisk er direkte flabet... Det var også første gang vi har oplevet børn til halloween... Men det er de samme unger som også kom til fastelavn uden udklædning...

Anmeld

1. november 2008

twinboys

MorCamilla skriver:

De er heller ikke nået til Sønderjylland ....

Anmeld

2. november 2008

Miamaja

hmm halloween er altsaa kommet til danmark... vi har jo fastalavn der. Ja, det er flabet at stille sig op uden udklaedning er min mening. saa nul slik/penge! her i usa giver man heller ikke penge men slik

Anmeld

2. november 2008

ekzunz

Her kom der et enkelt hold - og de var endda klædt ud, men jeg havde altså ikke noget slik som egnede sig til uddeling....så rigtigt venligt (??) fik de besked på at "det der halloween-noget bruger vi altså ikke her..."
Måske lidt ondt, men jeg gider det simpelthen ikke.
Vores egne unger havde også været ude et år til fastelavn sammen med nogle venner. De havde være 4 drenge fra 10-12 og de 2 havde haft en maske på - de sidste 2 intet. De havde skrabet næsten 1000 kr. sammen. Jeg synes bare det var pinligt og de fik besked på at det skulle de altså ikke gøre igen!!! For dem handler det jo kun om at skrabe penge sammen - og det gider vi altså ikke deltage i - og vores børn skal heller ikke.
De små der er klædt fint ud til fastelavn får selvfølgelig - jeg er ikke ond hele vejen igennem....

Anmeld

2. november 2008

Bastian

Miamaja skriver:

hmm halloween er altsaa kommet til danmark... vi har jo fastalavn der. Ja, det er flabet at stille sig op uden udklaedning er min mening. saa nul slik/penge! her i usa giver man heller ikke penge men slik

I Canada hvor jeg voksede op samlede vi ind til Unicef samtidig med at vi fik slik til os selv. Superide synes jeg selv.

Og selvfølgelig skal ungerne ikke have slik uden de er klædt ud. Her i byen er der ikke børn der går rundt og tigger slik. Selvom det er en tradition jeg er vokset op med, synes jeg det er meget kunstigt, hvis der her og der tigges slik. Skal der være Halloween skal det være alle steder i landet, og så skal tiggeriet ske efter mørkets frembrud - det er jo sådan Halloween er. Det var så hyggeligt, at alle børn var på gaden i deres kostumer (i DK har jeg kun set børn klædt i uhyggelige kostumer, så der er noget der er anderledes end Halloween i USA og Canada). Jeg synes det er noget pjat både med fastelavn og Halloween. Jo det er hyggeligt med græskar og lignede, men tiggeri to gange om året er 1 gang for meget.

Anmeld

2. november 2008

JemKem

twinboys skriver:

De er heller ikke nået til Sønderjylland ....

Jo det er... Vi bor i Sønderjylland ;-)

Anmeld

2. november 2008

JemKem

Znuzke skriver:

Her kom der et enkelt hold - og de var endda klædt ud, men jeg havde altså ikke noget slik som egnede sig til uddeling....så rigtigt venligt (??) fik de besked på at "det der halloween-noget bruger vi altså ikke her..."
Måske lidt ondt, men jeg gider det simpelthen ikke.
Vores egne unger havde også været ude et år til fastelavn sammen med nogle venner. De havde være 4 drenge fra 10-12 og de 2 havde haft en maske på - de sidste 2 intet. De havde skrabet næsten 1000 kr. sammen. Jeg synes bare det var pinligt og de fik besked på at det skulle de altså ikke gøre igen!!! For dem handler det jo kun om at skrabe penge sammen - og det gider vi altså ikke deltage i - og vores børn skal heller ikke.
De små der er klædt fint ud til fastelavn får selvfølgelig - jeg er ikke ond hele vejen igennem....

Vil også mene 10-12 år er max! Og så skal de dælme have en fin udklædning *G*

Anmeld

2. november 2008

JemKem

Bastian skriver:

I Canada hvor jeg voksede op samlede vi ind til Unicef samtidig med at vi fik slik til os selv. Superide synes jeg selv.

Og selvfølgelig skal ungerne ikke have slik uden de er klædt ud. Her i byen er der ikke børn der går rundt og tigger slik. Selvom det er en tradition jeg er vokset op med, synes jeg det er meget kunstigt, hvis der her og der tigges slik. Skal der være Halloween skal det være alle steder i landet, og så skal tiggeriet ske efter mørkets frembrud - det er jo sådan Halloween er. Det var så hyggeligt, at alle børn var på gaden i deres kostumer (i DK har jeg kun set børn klædt i uhyggelige kostumer, så der er noget der er anderledes end Halloween i USA og Canada). Jeg synes det er noget pjat både med fastelavn og Halloween. Jo det er hyggeligt med græskar og lignede, men tiggeri to gange om året er 1 gang for meget.

Det synes jeg du har ret i. Det bør være landsdækkende før "det gælder" *S* Og ja... 2 gange er én gang for meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.