Renovering af overetagen.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.295 visninger
29 svar
0 synes godt om
28. april 2011

Hvem?

Åh altså, det er ikke sådan med en gammel jordhule af hus, men vi vil gerne ha lavet overetagen, især fordi drengene pt. deler værelse og vækker hinanden i løbet af natten, hvilket jo er ganske synd for dem begge, vores hus er 299 m2 i alt, hvoraf de 110 er overetagen, men hva skal vi regne med at lægge tilside, tror i 75.000,- kr. strækker?

Må jeg se billeder af jeres overetage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Mi

Hvad det vil koste kommer meget an på materialevalg, hvor omfattende ombygningen er og om i selv skal lave det, eller i skal have håndværkere på. Vi har renoveret hele vores overetage løbende og det har nok været noget dyrere selvom vi har lavet det selv.

Vi har valgt at lade skråvæggene gå helt ned til gulvet, der er altså ingen skunk. Det giver en masse luft og der ser ud til at være mere plads end der er. Samtidig kan børenen sagtens opbevarer ting og sager så langt inde under skråvæggen.

Anmeld

28. april 2011

henh01

uha det kan man slet ikke svare på førend man præcist ved havd der skal laves. Min veninde skal i gang med projekt overetage og de har budgetteret med 200.000 kr - de skal omisolere ligeså.

Anmeld

28. april 2011

Dot D

Nu er det godt nok projekt underetage, vi vil igang med. Gulvvarme isolering nye vinduer og sådan, vi har faktisk lige snakket om i dag, at ca 100.000 - 150.000 vil vi regne med...

Anmeld

28. april 2011

SanneBoe skriver:

Åh altså, det er ikke sådan med en gammel jordhule af hus, men vi vil gerne ha lavet overetagen, især fordi drengene pt. deler værelse og vækker hinanden i løbet af natten, hvilket jo er ganske synd for dem begge, vores hus er 299 m2 i alt, hvoraf de 110 er overetagen, men hva skal vi regne med at lægge tilside, tror i 75.000,- kr. strækker?

Uha,  nu ved jeg jo ik hvad I regner med at bruge af materialer, men vores førstesal er ca 50m2 i gulv areal og vi har sat 60.000,- af til det!! Vi skal rive alt ned,  isolerer og bygge det op igen i gips,  med skråvægge. Og så laver vi det hele selv! Så hvis I skal lave det samme som os, så tror jeg ik I når så langt med de 75.000,- desværre!!

Stine og Lisa.

Anmeld

28. april 2011

Hvem?

Vi vil enormt gerne selv lave det, men så blir vi aldrig færdige, da min mand arbejder 13 timer hver dag, så der skal håndværkere på, MEN det blir absolut det billigste af det billigste af materialer, for huset skal rages ned om en 5-10 år, alt efter hvor meget og hvor hurtigt der blir sparet op til et nyt.

Vinderne, taget, isolering er iorden, vi vil gerne lade væggene i hele overetaget op til kip, der skal ikke kviste eller noget på. Det er blot "indmaden" der snakkes om

Anmeld

28. april 2011

Mussen2

SanneBoe skriver:

Vi vil enormt gerne selv lave det, men så blir vi aldrig færdige, da min mand arbejder 13 timer hver dag, så der skal håndværkere på, MEN det blir absolut det billigste af det billigste af materialer, for huset skal rages ned om en 5-10 år, alt efter hvor meget og hvor hurtigt der blir sparet op til et nyt.

Vinderne, taget, isolering er iorden, vi vil gerne lade væggene i hele overetaget op til kip, der skal ikke kviste eller noget på. Det er blot "indmaden" der snakkes om

Hvis det indbefatter el og vvs samt badeværelse render det stærkt. Je tror desværre det er for lidt.  Men  det ikke er

Anmeld

28. april 2011

Rockertand

I vil ikke engang kunne nøjes med 75.000 kr., hvis I laver det hele selv (og det er et meget større arbejde, end man skulle tro, og der er rigtig mange regler, der skal overholdes).

Nu læste jeg lige, at det kun er indmaden - fastholder stadig, at I skal bruge ca. 200.000 kr (og så er der stadig gør-det-selv-arbejde).

OBS: Husk at isoleringsreglerne er meget omfattende, der skal bruges et meget tykt lag nu om stunder.

Anmeld

28. april 2011

Hvem?

Mussen2 skriver:

Hvis det indbefatter el og vvs samt badeværelse render det stærkt. Je tror desværre det er for lidt.  Men  det ikke er

Alle installationerne er deroppe, og der skal heller ikke være badeværelse, vi har to i underetagen

Anmeld

28. april 2011

Mussen2

SanneBoe skriver:

Alle installationerne er deroppe, og der skal heller ikke være badeværelse, vi har to i underetagen

Så hjælper det jo på det Pøj Pøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.