Rådighedsbeløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Man kan jo ikke sammenligne, kommer jo an på jeres forbrug, hvordan I ønsker at leve...man kan leve for meget lidt og dem der gør det har jo nok ikke noget valg...

Så det skal I jo gøre op med jer selv om det er det værd...jeg vil personligt hellere bo småt, gammelt og billigt end stort, nyt og dyrt..jeg lever ved at jeg kan opleve noget, tage ud og spise, på ture osv...mit hjem er ikke noget der giver mig den store livsglæde og kvalitet.

Det ved jeg... men det er jo ikke altid man bare lige kan finde en ældre og billig lejlighed hvis man fx. bor i Kbh området og ikke er i boligforening fx 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

Det ved jeg... men det er jo ikke altid man bare lige kan finde en ældre og billig lejlighed hvis man fx. bor i Kbh området og ikke er i boligforening fx 

Og det erd erfor jeg skriver at der jo er en del der ikke har et valg, så er man bare nød til at leve for lidt...men det at man kan leve for feks 3000kr er jo ikek det samme som at det er det værd...og når du skriver at I skal flytte til en bolig der er dyrere end den i kommer fra, så regner jeg med at I har taget et valg..

Jeg vil mene at 10.000kr+ er det mindste for en familie med to voksne og et barn hvis man skal kunne mere end bare overleve..

Anmeld

28. april 2011

Den lykkelige

Lad endelig være at tage regningerne som de kommer.. noget betaler man jo kvartalsvis og noget halvårligt.. Så lav en budget og sæt fast ind hver måned.. Vi er min kæreste og jeg og vores lille datter og hund.. Vi har 10500 hver måned til mad, benzin, MME, og fornøjelser.. Her er alle faste udgifter og også gaver betalt.. Vi bruger ca 1500 kr om måneden i snit på gaver, så det har vi sat til side til budgetten også som fast udgift.. Så til førnøjelser, husholdning, mad, mme, bleer, benzin 10500 kr..  

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Lad endelig være at tage regningerne som de kommer.. noget betaler man jo kvartalsvis og noget halvårligt.. Så lav en budget og sæt fast ind hver måned.. Vi er min kæreste og jeg og vores lille datter og hund.. Vi har 10500 hver måned til mad, benzin, MME, og fornøjelser.. Her er alle faste udgifter og også gaver betalt.. Vi bruger ca 1500 kr om måneden i snit på gaver, så det har vi sat til side til budgetten også som fast udgift.. Så til førnøjelser, husholdning, mad, mme, bleer, benzin 10500 kr..  

Ja det er også det vi har gjort.. vi har lagt alle faste udgifter sammen og delt beløbet i 12, så vi overfører hver måned et fast beløb til budgetkontoen, så der altid er penge til regninger..

Anmeld

28. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg har lavet et fast budget hvor der hver måned overføres en lille smule til de faste regninger der kun skal betales et par gange om året...

det er vi nødt til da vi har 2 måneder om året (rigtigt gættet Licensmånederne) hvor vores indkomst er ca. 2000 kr lavere end hvad vores regninger er de måneder... sådan har det næsten altid været..

jeg retter til alt efter hvor meget tingene stiger eller falder og da vi lige er flyttet til billigere lejlighed men har haft nogle andre udgifter(opsætning af vaskemaskine+tørretumbler osv) har jeg ikke lige overblikket over hvor meget vi har til os selv hver måned men i den gamle dyrere lejlighed havde vi gennemsnitligt 3000 kr pr mdr når alt var betalt... siger gennemsnitligt da jeg er på dagpenge så det varierer jo med 3-4-5 ugers udbetaling ad gangen...

denne her lejlighed er ca. 2000 kr billigere pr mdr plus vi er kommet af med nogle andre udgifter og nogle er blevet mindre mens der er noget der er blevet lidt dyrere...

regner med vi ender med en 4500 kr til os selv efter regningerne hver måned..

vi overfører sammenlagt 13000 kr pr mdr til faste udgifter..

de penge der er tilovers pr måned skal dække madbudget på 2000 kr pr mdr (ca. 500 kr pr uge), opfyldning af bilen (MAX 2 gange på en måned da vi ikke kører særlig meget og det er en økonomisk bil), derudover er det hyggepenge til f.eks. computerspil og snask til weekendhyggen...

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Og det erd erfor jeg skriver at der jo er en del der ikke har et valg, så er man bare nød til at leve for lidt...men det at man kan leve for feks 3000kr er jo ikek det samme som at det er det værd...og når du skriver at I skal flytte til en bolig der er dyrere end den i kommer fra, så regner jeg med at I har taget et valg..

Jeg vil mene at 10.000kr+ er det mindste for en familie med to voksne og et barn hvis man skal kunne mere end bare overleve..

Ja selvfølgelig har vi truffet et valg og vi kan ikke gøre det anderledes, for vi kan ikke finde noget der er billigere trods intensiv søgning, men vi er nødt til at flytte, da vi flytter til en anden by her på Sjælland pga. kærestens arbejde.  Men ja, man kan jo leve af det man vil og de prioriteringer man har 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.