Rådighedsbeløb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. april 2011

Anonym trådstarter

Hvor mange penge har I til rådighed hver måned til mad, tøj, benzin osv.? Vi står og skal flytte til en dyrer lejlighed og kunne godt tænke mig at se, om vores rådighedsbeløb er for lavt i forhold til andre - vi har 1 barn og betaler ikke inst. endnu..

Og betaler I ind til de faste udgifter HVER måned eller tager I bare regningerne som de kommer måned for måned? Vi påtænker at lave en fast overførsel hver måned, så alle faste udgifter kan betales løbende fra èn konto, så der hele tiden er penge til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Barbamama

Vi har omkring 10.000-11.000

Anmeld

28. april 2011

Sesse89

Ca 10.000kr + - den gang jeg boede sammen med Naja's far.

Vi kommer til og have lidt det samme hvis vi valgt at flytte sammen igen

Anmeld

28. april 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hvor mange penge har I til rådighed hver måned til mad, tøj, benzin osv.? Vi står og skal flytte til en dyrer lejlighed og kunne godt tænke mig at se, om vores rådighedsbeløb er for lavt i forhold til andre - vi har 1 barn og betaler ikke inst. endnu..

Jeg vil skyde på 7500,- men ved dete faktisk ikke, for jeg bruger reelt kun omkring 4500 kr. hver måned og vi er min datter på 1½ og jeg

Anmeld

28. april 2011

Nadia&Daniel

Vores økonomi:

Budgetkontoen: 12.000.- (incl. benzin)

Opsparing: 9.000.-

Madkontoen: 4.000-5.000.- (incl. bleer)

Lommepenge: 1000.- pr. person (altså min mand og jeg)

Anmeld

28. april 2011

Ina33

Anonym skriver:

Nu er det jo meget individuelt hvor mange penge man har brug for, så i vil næppe få noget ud af at vide hvor stort et rådighedsbeløb andre familier har.

Dog kan jeg oplyse at hvis man søger gældssanering, gælder følgende satser:

Beløb 1/1 2011

kr. 

Rådighedsbeløb, voksne 

- enlige 

5.480 

- gifte (5.480+3.820) 

9.300 

Rådighedsbeløb, børn 

- indtil 2 år 

1.500 

- 2-7 år 

1.920 

- 7-18 år 

2.750 

Det bedste vil være at kigge tilbage på det sidste år, og så se hvor mange penge I i gennemsnit har brugt pr. mdr.

MVH

Louise

Anmeld

28. april 2011

lauras*mor*

vi har 6000 og klarer det rigtig fint... Der er så sat 1500 af hver mdr til benzin.. Hvis vi sparede på nogle ting i vores budget som vi egentlig har til forkælelse ville vi kunne have 8500... Vi bruger gennemsnitligt 3000 på husholdning hver mdr og vi er 2 voksne, et barn og en hund.

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Loppe skriver:

Nu er det jo meget individuelt hvor mange penge man har brug for, så i vil næppe få noget ud af at vide hvor stort et rådighedsbeløb andre familier har.

Dog kan jeg oplyse at hvis man søger gældssanering, gælder følgende satser:

Beløb 1/1 2011

kr. 

Rådighedsbeløb, voksne 

- enlige 

5.480 

- gifte (5.480+3.820) 

9.300 

Rådighedsbeløb, børn 

- indtil 2 år 

1.500 

- 2-7 år 

1.920 

- 7-18 år 

2.750 

Det bedste vil være at kigge tilbage på det sidste år, og så se hvor mange penge I i gennemsnit har brugt pr. mdr.

MVH

Louise

Tja det er da altid rart at se, hvor meget eller hvor lidt andre kan leve for

Anmeld

28. april 2011

Trollebaby

Anonym skriver:

Og betaler I ind til de faste udgifter HVER måned eller tager I bare regningerne som de kommer måned for måned? Vi påtænker at lave en fast overførsel hver måned, så alle faste udgifter kan betales løbende fra èn konto, så der hele tiden er penge til det

Vi har eftersigende 7800kr til rådighed hver måned, men ved nu ikke helt hvor de bliver af..

Anmeld

28. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

Man kan jo ikke sammenligne, kommer jo an på jeres forbrug, hvordan I ønsker at leve...man kan leve for meget lidt og dem der gør det har jo nok ikke noget valg...

Så det skal I jo gøre op med jer selv om det er det værd...jeg vil personligt hellere bo småt, gammelt og billigt end stort, nyt og dyrt..jeg lever ved at jeg kan opleve noget, tage ud og spise, på ture osv...mit hjem er ikke noget der giver mig den store livsglæde og kvalitet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.