nybegynder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2011

muzen

det jeg gør er at jeg bager en kage i en form. også deler jeg den så jeg har 3 bunde. der efter laver jeg et lag med en chokladecreme og et lag med en frugtmousse når jeg så skal samle kagen tager jeg noget karton og klipper så den ca er 15cm i højden også med en hæftemaskine laver jeg en lang strimmel så jeg  har til den kan kører hele vej rundt om kagen. derefter pakker jeg den ind i husholdningsfilm. når den så er færdig tager jeg den første af mine bunde og ligger på kagefadet. kommer den der strimmel pap unden om også fylder jeg første lag mousse i en bund også andet lag creme og til sidst en bund mere.

derefter lade jeg den stå i køleskabet til sidst på dagen eller næste morgen hvor jeg så smører den op med smørcreme og overdækker dem med MMF.

fordi jeg bruger pap strimmelen bliver den helt lige i kanterne så moussen ikke fylder ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Bellinda89

metteswn skriver:

skal det være nogle bestemte skumfiduser?

Det skal være dem der kan grilles..

Dem fra Netto er gode og billige

Anmeld

29. april 2011

mn

CelinasMoarh skriver:

Det skal være dem der kan grilles..

Dem fra Netto er gode og billige

okay ved du hvad mærket hedder?

Anmeld

29. april 2011

Carl-Emil's mor

Må altså lige sige noget en gang.. Du kan også sagtens bruge de farvede skumfiduser Dem der har konsestens som de hvid man kan grille Jeg har brugt dem med farve og på den måde har jeg fået de flotteste pastel farver i fondante

Anmeld

29. april 2011

mn

Elmer&Amy skriver:

Må altså lige sige noget en gang.. Du kan også sagtens bruge de farvede skumfiduser Dem der har konsestens som de hvid man kan grille Jeg har brugt dem med farve og på den måde har jeg fået de flotteste pastel farver i fondante

hvis man ikke farver den med skumfiduser, hvad skulle man så ellers bruge?

Anmeld

29. april 2011

Carl-Emil's mor

Når jeg laver med hvide skumfiduser bruger jeg frugt farve Jeg kommer farven i INDEN jeg begynder at komme flormelis i  

Anmeld

29. april 2011

Sunflower

muzen skriver:

det jeg gør er at jeg bager en kage i en form. også deler jeg den så jeg har 3 bunde. der efter laver jeg et lag med en chokladecreme og et lag med en frugtmousse når jeg så skal samle kagen tager jeg noget karton og klipper så den ca er 15cm i højden også med en hæftemaskine laver jeg en lang strimmel så jeg  har til den kan kører hele vej rundt om kagen. derefter pakker jeg den ind i husholdningsfilm. når den så er færdig tager jeg den første af mine bunde og ligger på kagefadet. kommer den der strimmel pap unden om også fylder jeg første lag mousse i en bund også andet lag creme og til sidst en bund mere.

derefter lade jeg den stå i køleskabet til sidst på dagen eller næste morgen hvor jeg så smører den op med smørcreme og overdækker dem med MMF.

fordi jeg bruger pap strimmelen bliver den helt lige i kanterne så moussen ikke fylder ud.

Tak for tippet med papformen

Anmeld

29. april 2011

muzen

Sunflower skriver:

Tak for tippet med papformen

det vaar så lidt

Anmeld

29. april 2011

mn

muzen skriver:

jeg er lidt forvirret nu, smider du kagen i ovnen med pap om?

Anmeld

29. april 2011

muzen

metteswn skriver:

jeg er lidt forvirret nu, smider du kagen i ovnen med pap om?

nej slet ikke det er først når den skal lægges sammen med moussen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.