nybegynder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.669 visninger
39 svar
0 synes godt om
28. april 2011

mn

hej

nu har jeg kigget på nogle forskellige emner, men er stadig list lost vil gerne begynde at lave sådan nogle fine kager som i andre laver, men vil gerne lave det hele fra bunden og er i tvivl om opskriften til fondant, hvad man mere skal bruge opskrifter på og om der er et alternativ til fondant? hvordan laver man billeder? hvordan laver man figur osv? håber nogle af jer kan hjælpe.

-Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

GitteC78

metteswn skriver:

hej

nu har jeg kigget på nogle forskellige emner, men er stadig list lost vil gerne begynde at lave sådan nogle fine kager som i andre laver, men vil gerne lave det hele fra bunden og er i tvivl om opskriften til fondant, hvad man mere skal bruge opskrifter på og om der er et alternativ til fondant? hvordan laver man billeder? hvordan laver man figur osv? håber nogle af jer kan hjælpe.

-Mette

Jeg kigger lige med

Anmeld

28. april 2011

Bellinda89

metteswn skriver:

hej

-Mette

Du kan enten købe fondanten , som jeg personligt synes er meget bedre at arbejde med..

Du kan også selv lave mmf..

Firguerne laver du bare helt med din egen fantasi med fondant.. Der er ingen grænser for hvad man kan

Det kræver dog lidt øvelse , men er slet slet ikke så svært når man først er kommet igang

Inden du lægger fondanten på kagen , skal du smører hele kagen op , enten med smørcreme , eller royal icing , der er en del man kan vælge imellem

Det er bare at finde frem til hvad man bedst kan lide at arbejde med..

Anmeld

28. april 2011

Bellinda89

CelinasMoarh skriver:

Du kan enten købe fondanten , som jeg personligt synes er meget bedre at arbejde med..

Du kan også selv lave mmf..

Firguerne laver du bare helt med din egen fantasi med fondant.. Der er ingen grænser for hvad man kan

Det kræver dog lidt øvelse , men er slet slet ikke så svært når man først er kommet igang

Inden du lægger fondanten på kagen , skal du smører hele kagen op , enten med smørcreme , eller royal icing , der er en del man kan vælge imellem

Det er bare at finde frem til hvad man bedst kan lide at arbejde med..

MMF opskrif

15 skumfiduser (eller 200 g )
2spsk vand
1spse olie
5oog flormelis

skumfiduserne, vand og olie sættes i microovnen ca 1 min. skumfiduserne skal være smeltede og være bløde, men ikke karamelisere.
rør derefter flormelis i lidt af gangen til du har en dej, der minder om modellervoks.

du kan rulle det ud med en kagerulle men husk at brug maizena på både rulle og bord,for at det ikke klister fast....

Anmeld

29. april 2011

mn

CelinasMoarh skriver:

MMF opskrif

15 skumfiduser (eller 200 g )
2spsk vand
1spse olie
5oog flormelis

skumfiduserne, vand og olie sættes i microovnen ca 1 min. skumfiduserne skal være smeltede og være bløde, men ikke karamelisere.
rør derefter flormelis i lidt af gangen til du har en dej, der minder om modellervoks.

du kan rulle det ud med en kagerulle men husk at brug maizena på både rulle og bord,for at det ikke klister fast....

skal det være nogle bestemte skumfiduser?

Anmeld

29. april 2011

mn

skal der også bruges creme, hvis man nu bare prøver her første gang ud over en chokoladekage? den er jo ret glat.

Anmeld

29. april 2011

muzen

metteswn skriver:

skal det være nogle bestemte skumfiduser?

ja det skal være dem men kan riste over bål

Anmeld

29. april 2011

muzen

metteswn skriver:

skal der også bruges creme, hvis man nu bare prøver her første gang ud over en chokoladekage? den er jo ret glat.

du kan godt prøve bare og pynte en chokoladekage. ikke noget problem der. bare lidt kedligt i smagen vil jeg sige.

Anmeld

29. april 2011

mn

muzen skriver:

ja det skal være dem men kan riste over bål

okay det prøver jeg at se om jeg kan finde

Anmeld

29. april 2011

mn

muzen skriver:

du kan godt prøve bare og pynte en chokoladekage. ikke noget problem der. bare lidt kedligt i smagen vil jeg sige.

nu er jeg temlig kredsen, så mest derfor jeg skrev chokoladekage :b

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.