Vi har en Peugeot Parter.
Og jeg elsker simbelthen den dyt, det er SÅ nemt at komme ind og ud med ungerne, selv om at der er 3 der skal spændes fast og af, barnevognen, ligger vi kalechen ned på (for at man kan se via bakspejlet, den kan sagtens være der uden vi slår ned) og løfter ind i bagagerummet, ikke noget med at bruge tid på at bakse med at slå lortet sammen, vores store skrummel af en klapvogn (hvilken vi bruger mest, fordi den fungere glimrende som en barnevogn, de 2 store lå i den til de stoppede med at sove til middag) løfter vi bare ind bag i, sætter et elastik på, så den ikke triller fra side til side og så kører vi... super nemt hvis den mindste sover, det er liige til at smide autostolen op i den, og så der ud af, uden at vække hende... det er da nemt. Samtidig ligger der i øvrigt fast et sæt brandmandstøj (nej det lugter ikke, ikke efter det har været til luftning, efter en tur i en brand) der ud over kan vi uden problemer sagtens stoppe for 2000 kr daglivarer ind sammenmed brandtøjet og den ikke nedslåede barnevogn eller klapvogn (vi handler yderst yderst sjældent for så meget på en gang)
Min gemal er samler, og håndværker af værste skuffe, dvs skal vi bruge et nyt skab, vil han helere lave det selv, end øse penge på et købe... det kræver altså MEGET plads i en bil, kan jeg godt hilse og sige, så er det fedt med en bil der med en håndevænding kan laves om til en mindrer varebil... endnu mere fedt er det når ungerne stolt fortæller at det skab der er deres har de fået af ders fare, aller fedest er det når folk, ikke tror på at det er hjemmelavet (det bedste er dog at det passer lige nøjagtigt)
Kan man ønske sig en bil der er nemere i forhold til små børn? (og i øvriigt en mand der fylder et ondt år)
Jo det kan man, en nyrer model med skydedøre i bække sider i stedet for kun i den ene side, af med den, det nægter jeg så længe vi skal kunne transpotere 3 børn.
Anmeld