Hjælp til urtehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

TbCp

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis det skal være håndkraft skal du tage en spade og vende hvert et spade stik... men det er lige så fint...

man kan leje en fræser til rimelig ok pris for een dags tid:0)

Det vil Carsten sgu sikkert synes er sjovt at køre med sådan en... og så er det jo noget lettere end med en spade...
Så skal jeg bare lige overbevise ham om hvor seeeeejt det vil være at hente en fræser på landroveren OG at fræse min urtehave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

TbCp

Og forøvrigt! Kan alt plantes direkte ud.. eller såes direkte hedder det måske? Eller skal de først være inde og spire eller hvordan og hvorledes?

Anmeld

28. april 2011

katrine7

TbCp skriver:

Og forøvrigt! Kan alt plantes direkte ud.. eller såes direkte hedder det måske? Eller skal de først være inde og spire eller hvordan og hvorledes?

Lige nu har jeg tomater og jordbær i mine små "drivhus" (bakker med gennemsigtigt låg), og de skal ihvertfald sås ud. Men tror bare det bliver i potter. Ellers æder katten det sku nok, som sidste år.

Men ting som krydderurter osv. er jo også meget nemme at så?

Vi fik ved et uheld, sået puløg i græsplænen sidste år

Anmeld

28. april 2011

TbCp

katrine7 skriver:

Lige nu har jeg tomater og jordbær i mine små "drivhus" (bakker med gennemsigtigt låg), og de skal ihvertfald sås ud. Men tror bare det bliver i potter. Ellers æder katten det sku nok, som sidste år.

Men ting som krydderurter osv. er jo også meget nemme at så?

Vi fik ved et uheld, sået puløg i græsplænen sidste år

Men er det alt der skal sås indendørs i minidrivhusene? Sådan noget som radiser f.eks. kan de ikke såes direkte?

Ajj jeg ved godt jeg er en spasser, der spørger om alt muligt mærkeligt men er virkelig ikke havemenneske.... ved ikke hvor jeg pludselig har fået den sære ide fra at jeg vil til at have urtehave

Anmeld

28. april 2011

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Det vil Carsten sgu sikkert synes er sjovt at køre med sådan en... og så er det jo noget lettere end med en spade...
Så skal jeg bare lige overbevise ham om hvor seeeeejt det vil være at hente en fræser på landroveren OG at fræse min urtehave

ja sgu da, det er en ægte mande-ting!!

jeg ville købe små planter.... rødbeder og gulerødder kan såes direkte ud

Anmeld

28. april 2011

TbCp

Ni-ko-li-ne skriver:

ja sgu da, det er en ægte mande-ting!!

jeg ville købe små planter.... rødbeder og gulerødder kan såes direkte ud

Altså ikke frø?

Må et smut i Plantorama og se hvad de her der...

Anmeld

28. april 2011

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Altså ikke frø?

Må et smut i Plantorama og se hvad de her der...

ja krydder urter kan du få over alt, bilkas havecenter er ok billigt....

jordbærplnater og bær buske fås også som planter jo...

kartofler laver man ved at lægge spirede kartofler ned i jorden

Anmeld

28. april 2011

TbCp

Ni-ko-li-ne skriver:

ja krydder urter kan du få over alt, bilkas havecenter er ok billigt....

jordbærplnater og bær buske fås også som planter jo...

kartofler laver man ved at lægge spirede kartofler ned i jorden

Jeg må igang

Men allerførst står den lige på rydning af ukrudt!

Anmeld

28. april 2011

Dinna88

TbCp skriver:

Jeg har et stykke i min have som jeg godt kunne tænke mig at lave til urtehave... det skal ryddes da der er masser af ukrudt...

Men jeg er helt på bar bund! Skal der gøres noget ved jorden før man kan så ting?
Hvilke ting er nemmest at holde? Og er det for sent at begynde nu?

Håber nogle ved noget om dette og kan hjælpe mig lidt

På forhånd tak.

Sidste år havde jeg ærter, salat, forårsløg og... Gulerødder, tror jeg. Super nemt at holde. Og nårh ja, en form for kål. Man skal bare hakke hver dag, og hive ting op, så er det nemt at holde! Stor succes.

Anmeld

28. april 2011

Fru Hansen

Tomater er helt vildt nemt. Du kan få nogle der er busk-agtige og passer sig selv og ikke behøver at stå i drivhus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.