Hysterisk datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Anonym trådstarter

Nicolinesmor170510 skriver:

Det synes jeg sgu er iorden -hun fandt vel ud af, at det var hamrende koldt

Jeg er også en af dem der kunne finde på det samme. Eller den med at smide sig i en butik, lige som ens barn gør, hvis de ikke får hvad de peger på og begynder at skrige og kaste sig ned på jorden. Det kunne jeg også finde på. Så tror jeg sgu heller ikke de gør det igen. Nå sidespring.

Hihi

Netop det med skrigeri i en forretning har hun kun gjordt en gang og der gjorde jeg lige det du også skriver med at kaste sig ned og skrige lige som hun selv gjorde (der  var hun 3 år ) og hun har aldrig gjordt det siden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

camilla28

Det synes jeg sgu er iorden -hun fandt vel ud af, at det var hamrende koldt

Jeg er også en af dem der kunne finde på det samme. Eller den med at smide sig i en butik, lige som ens barn gør, hvis de ikke får hvad de peger på og begynder at skrige og kaste sig ned på jorden. Det kunne jeg også finde på. Så tror jeg sgu heller ikke de gør det igen. Nå sidespring.

GODT  så er det ikke kun mig der er OND det med og skrige i en butik

det har ingen af mine børn sådan rigtig Gjort  cathrine prøvede en gang  og jeg kikkede ned på hende spurte  som hun lå godt og gik så vidre  og det med og  plage  JEG VIL HAAAAAAA VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆL

jeg er ond og kold

den der vil ha får ingenting

den der ber om eller kunne tænke sig  det lønner sig  MÅSKE

Anmeld

28. april 2011

Bare mig..

Anonym skriver:

Hihi

Netop det med skrigeri i en forretning har hun kun gjordt en gang og der gjorde jeg lige det du også skriver med at kaste sig ned og skrige lige som hun selv gjorde (der  var hun 3 år ) og hun har aldrig gjordt det siden

Haha hvor godt.. Min datter er kun knap et år, men når hun begynder at forstå sådan noget, tøver jeg ikke ét sekund. Jeg gør det! Tror sgu egentlig også bare dem i butikken får sig et godt grin Kan man ikke finde på noget i samme stil med tøjet  Hmm...

Skal nok sige til, hvis jeg kommer på noget

Anmeld

28. april 2011

Bare mig..

camilla28 skriver:

GODT  så er det ikke kun mig der er OND det med og skrige i en butik

det har ingen af mine børn sådan rigtig Gjort  cathrine prøvede en gang  og jeg kikkede ned på hende spurte  som hun lå godt og gik så vidre  og det med og  plage  JEG VIL HAAAAAAA VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆL

jeg er ond og kold

den der vil ha får ingenting

den der ber om eller kunne tænke sig  det lønner sig  MÅSKE

Haha.. Der fik du mig sgu til at grine..

Du  beskriver fuldstændig mig! Jeg er præcis ligesådan.

Hamrende led og den værste mor! Men jeg gider sgu heller ikke det der plagen, hun skal jo nok få hvis jeg synes hun skal have noget.. (nu er hun kun knap 1 år) men når den tid kommer og jeg skal bøvle med det.. Det er sådan det bliver! Hader børn der tigger! :/

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Haha hvor godt.. Min datter er kun knap et år, men når hun begynder at forstå sådan noget, tøver jeg ikke ét sekund. Jeg gør det! Tror sgu egentlig også bare dem i butikken får sig et godt grin Kan man ikke finde på noget i samme stil med tøjet  Hmm...

Skal nok sige til, hvis jeg kommer på noget

Super tak

Ja måske man kunne gøre noget lig med tøjet... Ej må nok indrømme jeg nok ikke ville gå ud uden halvdelen af tøjet på hehe

Anmeld

28. april 2011

LISBETH:-)

Jeg har ikke læst de andre svar så jeg undskylder hvis jeg gentager.

Men det første jeg tænker er at det er da helt normalt. Min datter på snart 4 kan have dage hvor hun er på nøjagtig samme måde. Samtidig tænker jeg at det er en reaktion på at være blevet storesøster, du skriver den lille men ved jo ikke hvor lille den lille er:-) Min datter har reageret kraftigt på at være blevet storesøster og vi kæmper stadig selvom lillesøster snart bliver 1 år.

Det med ikke selv at ville tage tøj på ser jeg som et råb om opmærksomhed, lidt i stil med kan godt selv, men det var mere rart hvis du gjorde det mor. Jeg synes man skal give hende den opmærksomhed og så hjælpe hende med tøjet. Jeg vil væde på at hvis du ikke sætter hårdt mod hårdt så vil hun lige så stille selv tage tøjet på. Eller gør det til en leg. Her gør jeg sådan at jeg siger til Amalie at vi skal se hvem der bliver først færdige hende eller lillesøster og så kommer tøjet på i en fart. De dage hvor hun selv vil bestemme lader jeg hende bestemme, men styret så hun ikke kommer ud af døren i tøj der slet ikke passer til årstiden, eller til det vi nu skal hen til f.eks stor strut kjole i børnehaven osv.

Det at hun slår, river osv ser jeg også som et råb om opmærksomhed - hun vil have jer for sig selv. Måske du kunne få tid til at bruge lidt tid alene med hende ude af huset hvor lillebror/søster ikke er.

Min egen erfarring er ihvertfald at trodsalderen sammenlagt med ny baby i huset godt kan give lidt vanskeligheder, som man må forsøge og komme igennem på beste vis. Det du gør - gør hun også, hvis du råber og skriger gør hun det også osv. Hvis man vil have sit barn til at ændre adfærd er man nødtil selv og være rollemodellen der trækker vejret dybt og behersker sig.

Lettere sagt en gjort I know for her trækker det også tænder ud.

Anmeld

28. april 2011

Bare mig..

Anonym skriver:

Super tak

Ja måske man kunne gøre noget lig med tøjet... Ej må nok indrømme jeg nok ikke ville gå ud uden halvdelen af tøjet på hehe

Haha nej, det forstår jeg sgu egentlig godt

Men måske hun stopper dig inden du når ud, fordi det er for pinligt.. Kan du ikke komme ud i bilen, uden nogen andre ser dig, pånær din datter, måske hun så fatter det, når du sidder i bilen uden tøj på og hun tror du kør sådan.. haha..

Jeg kan lige forestille mig, at der kommer en nabo ind for at låne havregryn til nogenmad Hold nu k. det kunne jeg se det sjove i..

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Nej kan jeg ikke helt bor i lejlighed og skal over en stor græsplæne for at komme over til bilen

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

lisbeth2910 skriver:

Jeg har ikke læst de andre svar så jeg undskylder hvis jeg gentager.

Men det første jeg tænker er at det er da helt normalt. Min datter på snart 4 kan have dage hvor hun er på nøjagtig samme måde. Samtidig tænker jeg at det er en reaktion på at være blevet storesøster, du skriver den lille men ved jo ikke hvor lille den lille er:-) Min datter har reageret kraftigt på at være blevet storesøster og vi kæmper stadig selvom lillesøster snart bliver 1 år.

Det med ikke selv at ville tage tøj på ser jeg som et råb om opmærksomhed, lidt i stil med kan godt selv, men det var mere rart hvis du gjorde det mor. Jeg synes man skal give hende den opmærksomhed og så hjælpe hende med tøjet. Jeg vil væde på at hvis du ikke sætter hårdt mod hårdt så vil hun lige så stille selv tage tøjet på. Eller gør det til en leg. Her gør jeg sådan at jeg siger til Amalie at vi skal se hvem der bliver først færdige hende eller lillesøster og så kommer tøjet på i en fart. De dage hvor hun selv vil bestemme lader jeg hende bestemme, men styret så hun ikke kommer ud af døren i tøj der slet ikke passer til årstiden, eller til det vi nu skal hen til f.eks stor strut kjole i børnehaven osv.

Det at hun slår, river osv ser jeg også som et råb om opmærksomhed - hun vil have jer for sig selv. Måske du kunne få tid til at bruge lidt tid alene med hende ude af huset hvor lillebror/søster ikke er.

Min egen erfarring er ihvertfald at trodsalderen sammenlagt med ny baby i huset godt kan give lidt vanskeligheder, som man må forsøge og komme igennem på beste vis. Det du gør - gør hun også, hvis du råber og skriger gør hun det også osv. Hvis man vil have sit barn til at ændre adfærd er man nødtil selv og være rollemodellen der trækker vejret dybt og behersker sig.

Lettere sagt en gjort I know for her trækker det også tænder ud.

Tak for dit svar

Den lille bliver snart et år.. for det meste forguder  hun den lille men det sker hun ikke gider mere....

Jeg har en aftale med bedsteforældre om at de tagen den lille mindst en gang om måneden hvor det så kun er mig og den store... Nogle gange er det svært da jeg i hverdagen er alene med dem...

Har prøvet at ville hjælpe hende med at få tøj på men det gør det hele meget værre det vil hun ikke da hun er en stor pige som hun selv siger..

Jeg har en regl her hjemme der hedder at der ikke skal skriges, råbes eller skældes ud (dog kan der komme en omgang skæld ud men det skal havde værert noget meget slemt)

Håber at det med længere "træning" fra os alle kan lykkes at få hende lidt ned

Anmeld

28. april 2011

Bare mig..

Anonym skriver:

Nej kan jeg ikke helt bor i lejlighed og skal over en stor græsplæne for at komme over til bilen

Ej, ja, så kan jeg godt se, at det er lidt et problem.. Forestiller mig at det er ligesom her, og der skulle jeg dælme heller ikke gå næsten nøgen Alle de mennesker der ville kunne se mig fra vinduerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.