kan man gøre noget????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

min bror er MEGET voldlig ved sin kæreste.. altså så slemt så hun kommer på skadestuen og sådan.. han er fysisk og psykisk ond ved hende.. men hun tør jo ikke at gå fra ham da hun frygter for hvad han så vil gøre.. kan man gøre andet end at holde sin egen dør åben til hende og tilbyde hende en sofa hvis hun en dag tør at gå fra ham..?? eller kan man ringe til politiet eller hva kan man gøre,..

Har selv været i sådan et forhold.

Er ikke sikker på jeg ville gå fra ham fordi politiet kom, ville nok blive manipuleret til at holde med ham. Men til sidst i forholdet da jeg var ved at have samlet mod nok, ville det da havde været skønt hvis nogen havde hjulpet mig og taget det ansvar jeg ikke selv kunne.

Faktisk gik min ekskæreste amok og smed min nye kæreste ud af min lejlighed ca. et halvt år efter at jeg havde samlet mine kræfter til at forlade ham. Den dag var min veninde der og ringede i smu efter politiet. Det var en kæmpe hjælp, for havde aldrig selv turde gøre det.

Da jeg var i forholdet var alle berøringsangst og lod som om de var venner med ham, først efterfølgene fik jeg af vide at de synes han var led ved mig.

Kunne have hjulpet meget tror jeg at folk havde sagt det noget før og vist de holdt med mig. Jeg troede jo det var mig der var noget galt med.

Synes helt klart det ville vare stort af dig at gøre noget. Ringe til politiet, eller hjælpe hende på anden måde. Selvom hun afslår er jeg sikker på det er noget som vil have stor indvirkning og hjælpe hende meget. Om ikke andet så bare til at føle at nogen vil hende det godt og det ikke er hende der er noget galt med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Har selv været i sådan et forhold.

Er ikke sikker på jeg ville gå fra ham fordi politiet kom, ville nok blive manipuleret til at holde med ham. Men til sidst i forholdet da jeg var ved at have samlet mod nok, ville det da havde været skønt hvis nogen havde hjulpet mig og taget det ansvar jeg ikke selv kunne.

Faktisk gik min ekskæreste amok og smed min nye kæreste ud af min lejlighed ca. et halvt år efter at jeg havde samlet mine kræfter til at forlade ham. Den dag var min veninde der og ringede i smu efter politiet. Det var en kæmpe hjælp, for havde aldrig selv turde gøre det.

Da jeg var i forholdet var alle berøringsangst og lod som om de var venner med ham, først efterfølgene fik jeg af vide at de synes han var led ved mig.

Kunne have hjulpet meget tror jeg at folk havde sagt det noget før og vist de holdt med mig. Jeg troede jo det var mig der var noget galt med.

Synes helt klart det ville vare stort af dig at gøre noget. Ringe til politiet, eller hjælpe hende på anden måde. Selvom hun afslår er jeg sikker på det er noget som vil have stor indvirkning og hjælpe hende meget. Om ikke andet så bare til at føle at nogen vil hende det godt og det ikke er hende der er noget galt med.

syntes bare det er svært når hun ikke vil have politiet blander sig før hun selv ringer til dem.. men hun kommer jo til skade dagligt nok ikke fysisk men psykisk.. hmm..

Anmeld

28. april 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

syntes bare det er svært når hun ikke vil have politiet blander sig før hun selv ringer til dem.. men hun kommer jo til skade dagligt nok ikke fysisk men psykisk.. hmm..

Hun vil gerne have det inderst inde. Men man bliver manipuleret med i sådan et forhold til at være trofast og solidarisk med ham der udover vold psykisk og fysisk mod en. Derudover er hun garanteret også bange og føler sig mere sikker ved at blive i forholdet, for der ved hun hvor hun har ham.¨

Det lyder underligt det ved jeg godt. Men man kan ikke forstille sig hvilken magt sådan en mand har over en. Du har prøvet det som hans søster, Så du ved hvor modbydelig han kan være, men at være kæreste er man måske lidt mere sårbar, han kan ramme hende på så mange måder. Det er virkelig frygteligt at være fanget i sådan et forhold.

Anmeld

28. april 2011

olivia1009

Hvor er du et smukt menneske!

Anmeld

28. april 2011

Brams

Tror jeg ville kontakte politiet og høre om de mener der er noget at gøre, når nu hun ikke selv tør melde det.

Og så ellers bliv ved med at sige til hende at I er der for hende og vil hjælpe hende hvis hun vil gå fra ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.