Anonym skriver:
min bror er MEGET voldlig ved sin kæreste.. altså så slemt så hun kommer på skadestuen og sådan.. han er fysisk og psykisk ond ved hende.. men hun tør jo ikke at gå fra ham da hun frygter for hvad han så vil gøre.. kan man gøre andet end at holde sin egen dør åben til hende og tilbyde hende en sofa hvis hun en dag tør at gå fra ham..?? eller kan man ringe til politiet eller hva kan man gøre,..
Puha det er ikke en rar situation at stå i!
Tror ikke at jeg ville ringe til politiet, før jeg havde fået hende med på den.
Det er hårdt at være vidne til, men hun er jo den der tager valget om at blive. Derfor ville jeg tilbyde hende al den hjælp hun har brug for. Og forklare hende, at hvis hun vil ud af forholdet, så står du klar til at hjælpe og støtte hende.
Hvis du anmelder ham, vil han højest sandsynligt bare få at vide at han skal holde sig fra hende, og det er jo ikke altid, at de gør det! Jeg mener bare, at han jo godt kan få fat i hende alligevel. Og måske bliver han meget gal på både dig og hende.
Det er ikke fordi, at jeg synes, at han skal slippe fra det. Jeg synes bare at det er vigtig, at hun er med i beslutningen.
Susanne (som også har en meget tæt på, der ikke altid kan finde ud af at leve efter reglerne)
Anmeld