kan man gøre noget????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. april 2011

Anonym trådstarter

min bror er MEGET voldlig ved sin kæreste.. altså så slemt så hun kommer på skadestuen og sådan.. han er fysisk og psykisk ond ved hende.. men hun tør jo ikke at gå fra ham da hun frygter for hvad han så vil gøre.. kan man gøre andet end at holde sin egen dør åben til hende og tilbyde hende en sofa hvis hun en dag tør at gå fra ham..?? eller kan man ringe til politiet eller hva kan man gøre,..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Mutti2B

Ring til politiet

Anmeld

28. april 2011

DLM

jeg ville nok ringe til politiet og anmelde ham. og tilbyde hende gæstfrihed hvis hun havde brug for det.

Anmeld

28. april 2011

FruHolm <3

nu ved jeg ikk hvor meget han arbejder, men ville klart tilbyde en dag hvor han måske arbejder længe eller ikk er hjemme, at komme og hjælpe hende med at få pakket og flyttet og måske have politi med på sidelinjen hvis han kommer hjem og går amok , og måske hjælpe hende med at finde et andet sted at bo, synes hvertfald ikk hun skal stå alene, gør det klart for hende at du/i er der for hende og måske hun skulle i kontakt med krisecenter, de kan hvertfald hjælpe hende

lige en  fordi du ser forbi din bror og ser hun har brug for dig

Anmeld

28. april 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Ring til politiet

kan ma godt det bare sådan?? altså ved godt at det er min bror og sådan men har aldrig brudt mig om ham.. han var også voldlig mod mig og min søster som små indtil den dag jeg sagde fra.. men tænker bar om det ikke er hende der skal ringe..

Anmeld

28. april 2011

Mira0911

Anmelde ham... 

Anmeld

28. april 2011

Mor til prinsessen :-)

Anonym skriver:

kan ma godt det bare sådan?? altså ved godt at det er min bror og sådan men har aldrig brudt mig om ham.. han var også voldlig mod mig og min søster som små indtil den dag jeg sagde fra.. men tænker bar om det ikke er hende der skal ringe..

kan være hun ikke tør, og har her brug for at der er en som tager initiatin til det, som måske kunne være dig?? Det ville selvfølgelig være bedst hun selv gik fra ham, eller fik det til at stoppe. Men "sådaanne" fyre kan manipulere og finde de piger som er svagest, synes jeg tit jeg hører....

Har du evt prøvet at snakke med hende og høre hvordan hun har det? måske fortælle hende du har svært ved at se på, og vil gøre noget ved det......

Men jeg ville nok anmelde ham.

Der er ingen kvinder som er tjent med at blive slået!!!!!

Anmeld

28. april 2011

Peps

Anonym skriver:

min bror er MEGET voldlig ved sin kæreste.. altså så slemt så hun kommer på skadestuen og sådan.. han er fysisk og psykisk ond ved hende.. men hun tør jo ikke at gå fra ham da hun frygter for hvad han så vil gøre.. kan man gøre andet end at holde sin egen dør åben til hende og tilbyde hende en sofa hvis hun en dag tør at gå fra ham..?? eller kan man ringe til politiet eller hva kan man gøre,..

Puha det er ikke en rar situation at stå i!

Tror ikke at jeg ville ringe til politiet, før jeg havde fået hende med på den.

Det er hårdt at være vidne til, men hun er jo den der tager valget om at blive. Derfor ville jeg tilbyde hende al den hjælp hun har brug for. Og forklare hende, at hvis hun vil ud af forholdet, så står du klar til at hjælpe og støtte hende.

Hvis du anmelder ham, vil han højest sandsynligt bare få at vide at han skal holde sig fra hende, og det er jo ikke altid, at de gør det! Jeg mener bare, at han jo godt kan få fat i hende alligevel. Og måske bliver han meget gal på både dig og hende.

Det er ikke fordi, at jeg synes, at han skal slippe fra det. Jeg synes bare at det er vigtig, at hun er med i beslutningen.

Susanne (som også har en meget tæt på, der ikke altid kan finde ud af at leve efter reglerne)

Anmeld

28. april 2011

Turtles

Anonym skriver:

Ville din bror´s kæreste melde ham??

Hvis du er i tvivl om hvad du skal gøre, så kontakt dit nærpoliti og spørg dem, hvordan du skal forholde dig.
Så får du 100% klar besked om hvad du/i skal gøre Osv..

Til dig fordi du tænker på en anden end dig selv.

Håber det ender godt

Anmeld

28. april 2011

malliebooh

sarah Foged skriver:

nu ved jeg ikk hvor meget han arbejder, men ville klart tilbyde en dag hvor han måske arbejder længe eller ikk er hjemme, at komme og hjælpe hende med at få pakket og flyttet og måske have politi med på sidelinjen hvis han kommer hjem og går amok , og måske hjælpe hende med at finde et andet sted at bo, synes hvertfald ikk hun skal stå alene, gør det klart for hende at du/i er der for hende og måske hun skulle i kontakt med krisecenter, de kan hvertfald hjælpe hende

lige en  fordi du ser forbi din bror og ser hun har brug for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.