æblegrød/mos??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

FruHolm <3

Kay skriver:

mums ja... det ku jeg godt spise og vi skal enda ha rugbrød til aften... ku ik være bedre

så passer det jo godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Kay

Holbæktrunten skriver:

Når mine æbler er ved at blive kedelige bager jeg ofte en æble kage... Kan ikke give dig nøjagtige mål, men skærer æblerne i tern (mos kan også bruges) og laver en smuldredej bestående af smør, sukker, mel, vanillesukker. Somme tider dropper jeg vanillen og kommer i stedet en ordentlig slat kanel i. Når jeg laver med vanille kan jeg også finde på at smide lidt frosne blåbær i, bare til en forandring... Bages ved ca 150 -175 g varm luft i omkring 45 min. Kan evt skrues lidt op tilsidst for at gi farve. Spises lun med creme fraiche til kanel versionen, og flødeskum til den anden

den elsker jeg også at lave... men kæresten kan ik li den... laver nogle gange en lille en til mig selv... men når man gerne vil være mindre hjælper det at lave noget man ik selv kan li der ved æble mos... og gl.dags æblekage til kæresten... der nu har taget et par killo på... oo...

Anmeld

28. april 2011

Kay

sarah Foged skriver:

så passer det jo godt

jeps og det var lækkert

Anmeld

28. april 2011

Kay

birthee skriver:

Galopkringel, crossianter med æblefyld, som marmelade...

hmm lydder spændene... har du en opskrift???

Anmeld

28. april 2011

birthee

Kay skriver:

hmm lydder spændene... har du en opskrift???

til croissanterne plejer jeg bare at købe sådan rulle færdigdej, det giver faktisk et rigtig godt resultat... opskriften på galopkringle tror jeg du kan finde på arla.dk, ellers skal jeg lige se om jeg kan finde den fra min mormor...

Anmeld

28. april 2011

FruHolm <3

Kay skriver:

jeps og det var lækkert

vil også gerne snart have det, men kæresten kan ikk li det

Anmeld

2. maj 2011

Kay

birthee skriver:

til croissanterne plejer jeg bare at købe sådan rulle færdigdej, det giver faktisk et rigtig godt resultat... opskriften på galopkringle tror jeg du kan finde på arla.dk, ellers skal jeg lige se om jeg kan finde den fra min mormor...

hmm det må jeg prøve næste gang hihi

Anmeld

2. maj 2011

Kay

sarah Foged skriver:

vil også gerne snart have det, men kæresten kan ikk li det

det kan min heller ik... men det forhindre mig ik i at lave det... laver også tit ting til ham jeg ik kan li

Anmeld

2. maj 2011

FruHolm <3

Kay skriver:

det kan min heller ik... men det forhindre mig ik i at lave det... laver også tit ting til ham jeg ik kan li

hehe okay, så kunne det være jeg også skulle lave det til mig selv,

Anmeld

2. maj 2011

Kay

sarah Foged skriver:

hehe okay, så kunne det være jeg også skulle lave det til mig selv,

helt klart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.