æblegrød/mos??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.182 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2011

Kay

ja lidt spørgsmål om æblegrød/mos

1. hvad er forskellen på æblegrød og æblemos??

2. når man ik har børn... hvad ka det så ellers bruges til ud over gammeldags æblekage

3. kan det fryses??

sys tit frugten her hjemme bliver for "doven" til jeg vil spise den.. så prøver at finde smarte ting at bruge den til... har en opskrift på en fantastisk banan kage... men i dag er det æblerne det er gået ud over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

lille-trold

Hej,

Det kan sagtens fryses - du kan også bare skære æblerne klar til kogning og fryse dem til du vil koge dem :-)

Anmeld

28. april 2011

Kay

lille-trold skriver:

Hej,

Det kan sagtens fryses - du kan også bare skære æblerne klar til kogning og fryse dem til du vil koge dem :-)

tak...hvad hvis jeg allerede ha kogt det??

Anmeld

28. april 2011

lille-trold

Du kan sagtens fryse det selvom det er kogt - jeg har også haft små terninger af frugtmos som jeg så har puttet i grød da børnene var små for at give hjemmelavet grød lidt smag og sødme

Anmeld

28. april 2011

Kay

lille-trold skriver:

Du kan sagtens fryse det selvom det er kogt - jeg har også haft små terninger af frugtmos som jeg så har puttet i grød da børnene var små for at give hjemmelavet grød lidt smag og sødme

ok mange tak

Anmeld

28. april 2011

Kay

slet ikke nogen der har nogle fantastiske ideer eller opskrifter hvor man kan bruge æblemos??

Anmeld

28. april 2011

FruHolm <3

min farmor lavede altid æbleflæsk til rugbrød

Anmeld

28. april 2011

Kay

sarah Foged skriver:

min farmor lavede altid æbleflæsk til rugbrød

mums ja... det ku jeg godt spise og vi skal enda ha rugbrød til aften... ku ik være bedre

Anmeld

28. april 2011

Holbæktrunten

Når mine æbler er ved at blive kedelige bager jeg ofte en æble kage... Kan ikke give dig nøjagtige mål, men skærer æblerne i tern (mos kan også bruges) og laver en smuldredej bestående af smør, sukker, mel, vanillesukker. Somme tider dropper jeg vanillen og kommer i stedet en ordentlig slat kanel i. Når jeg laver med vanille kan jeg også finde på at smide lidt frosne blåbær i, bare til en forandring... Bages ved ca 150 -175 g varm luft i omkring 45 min. Kan evt skrues lidt op tilsidst for at gi farve. Spises lun med creme fraiche til kanel versionen, og flødeskum til den anden

Anmeld

28. april 2011

birthee

Galopkringel, crossianter med æblefyld, som marmelade...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.