Når børn blir solbrændt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.562 visninger
28 svar
0 synes godt om
27. april 2011

qp

Kan det udvikle feber?

Min søn er blevet ret solbrændt og er lidt rød i ansigtet. Da jeg hentede ham i vuggestuen i dag var min første reaktion "hold da op hvor er du blevet solbrændt" og ikke mindst var han rigtig varm i ansigtet.

Da vi kom hjem var han overdrevet pyldret og jeg mærkede godt han var rigtig varm, så jeg tog hans temperatur som viste 39,3.... Shiiiit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Kan det udvikle feber?

Min søn er blevet ret solbrændt og er lidt rød i ansigtet. Da jeg hentede ham i vuggestuen i dag var min første reaktion "hold da op hvor er du blevet solbrændt" og ikke mindst var han rigtig varm i ansigtet.

Da vi kom hjem var han overdrevet pyldret og jeg mærkede godt han var rigtig varm, så jeg tog hans temperatur som viste 39,3.... Shiiiit

ja, det er kroppens reaktion på forbrænding... hvis ikke det går over skal du nok overveje vagtlægen... og så giv ham ekstra væske, man mister væske når man er forbrændt...

har VS glemt at være opmærksomme? (er lige liiiiiiiiiiiidt forarget)

Anmeld

27. april 2011

Kamulla

ork ja.. smør de ikke ungerne i VS??? det gør de ihvertfald her.. har ikke oplevet at Noah har været rød.. jeg skal sørge for at smøre ham hver morgen.. så smør de om eftermiddagen

Anmeld

27. april 2011

qp

Ni-ko-li-ne skriver:

ja, det er kroppens reaktion på forbrænding... hvis ikke det går over skal du nok overveje vagtlægen... og så giv ham ekstra væske, man mister væske når man er forbrændt...

har VS glemt at være opmærksomme? (er lige liiiiiiiiiiiidt forarget)

Han kom i seng kl 20 og faldt hurtigt i søvn  - inden da er han faldet i søvn 2 gange på sofaen den stakkel ....

Jeg gav ham en panodil inden han kom i seng... Håber lidt det er over i morgen.

Hvad mener du mht vuggestuen - hvordan ville du selv gribe situationen an?

Anmeld

27. april 2011

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Han kom i seng kl 20 og faldt hurtigt i søvn  - inden da er han faldet i søvn 2 gange på sofaen den stakkel ....

Jeg gav ham en panodil inden han kom i seng... Håber lidt det er over i morgen.

Hvad mener du mht vuggestuen - hvordan ville du selv gribe situationen an?

øøøøøøøøøøøøøøøhm jeg var nok gået amok....

generelt skal børn holdes i skyggen, og være helt ude af solen mellem 12 og 15....

og de skal sgu da smøre ham med solcreme, og nok af det! Hvis de kan se han er rød, skal de da holde ham i skyggen eller gå ind...

børn må ikke blive solskoldede

Anmeld

27. april 2011

qp

Sallisørøver skriver:

ork ja.. smør de ikke ungerne i VS??? det gør de ihvertfald her.. har ikke oplevet at Noah har været rød.. jeg skal sørge for at smøre ham hver morgen.. så smør de om eftermiddagen

Jeg smurte ham ind i morges og de har vidst også smurt ham ind i eftermiddags Han var såååh varm da jeg hentede ham og personligt synes jeg han burde haft været indenfor.

Anmeld

27. april 2011

qp

Ni-ko-li-ne skriver:

øøøøøøøøøøøøøøøhm jeg var nok gået amok....

generelt skal børn holdes i skyggen, og være helt ude af solen mellem 12 og 15....

og de skal sgu da smøre ham med solcreme, og nok af det! Hvis de kan se han er rød, skal de da holde ham i skyggen eller gå ind...

børn må ikke blive solskoldede

Jeg smurte ham ind i morges og de sagde i vuggestuen at de smørrer dem ind om eftermiddagen inden de skal ud igen. Det havde de vidst også gjort.

Da jeg ankom sad de ved et bord og fik vand lige i solen... Og der tænkte jeg godt nok, at han burde være indenfor. Han havde solhat på og ingen jakke hvilket var rigtig af dem... Men hold da op hvor var han rød i ansigtet og varm.

Anmeld

27. april 2011

MissGeoh

Jeg fik reddet mig en 2. grads forbrænding da jeg var 8 år gammel, og sov ikke i flere dage pga feber og vabler så store som æg, på skuldrene..

Kontakt din læge/vagtlæge hvis det bliver ved eller det bliver forværret.

Anmeld

27. april 2011

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Jeg smurte ham ind i morges og de sagde i vuggestuen at de smørrer dem ind om eftermiddagen inden de skal ud igen. Det havde de vidst også gjort.

Da jeg ankom sad de ved et bord og fik vand lige i solen... Og der tænkte jeg godt nok, at han burde være indenfor. Han havde solhat på og ingen jakke hvilket var rigtig af dem... Men hold da op hvor var han rød i ansigtet og varm.

altså, det skal du sige til dem! de må få noget parasol værk op! de kan for helvede (undskyld mit fransk) se på ham at han er varm?

Anmeld

27. april 2011

Kamulla

qp skriver:

Jeg smurte ham ind i morges og de har vidst også smurt ham ind i eftermiddags Han var såååh varm da jeg hentede ham og personligt synes jeg han burde haft været indenfor.

eller fundet skygge.. de små må ikke være ude i direkte sol i flere timer.. de siges faktisk at vi voksne heller ikke må trods solcreme...

her er de i skyggen med alle de små.. var de også i eftermiddags kunne jeg se da jeg hentede Noah fra BH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.