seperation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.469 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. april 2011

Anonym trådstarter

ja som overskriften lyder har mig og min mand besluttet at blive seperet. Vi har en søn på 6 mdr. lige nu bor vi i et hus, som han så blir boende i og jeg flytter i lejlighed, og det er sådan set der problemet ligger. jeg bor sammen med ham i en mindre by og jeg er selv født og opvokset i en større by ca 30 km væk, og der vil jeg selvfølgelig gerne tilbage til da både mine venner og famile bor der..

vil hører om der er nogle der bor et stykke væk fra barnets far og hvordan i får det til at hænge sammen med fx dagpleje?

jeg har intet at ingen venner i den by vi bor i, så er babge  for at jeg vil komme til at gå i stå her, og han vil gerne have jeg blir boende heroppe, men det er jo også klart eftersom hans venner og famile og venner lige er i nærheden..

håber det jeg har skrevet gir mening :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

hilma

hmmm min søns far bor ca 15 km fra os af og det fungerer fint... ved også om nogle forældre hvor afstanden har været 45 km den ene vej og det fungerede fint. faderen kørte børnene i morgen sfo kl 07 om morgenen og det var altså 90 km han alt i alt nåede at køre på en morgen med god vilje sker meget

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

hmmm min søns far bor ca 15 km fra os af og det fungerer fint... ved også om nogle forældre hvor afstanden har været 45 km den ene vej og det fungerede fint. faderen kørte børnene i morgen sfo kl 07 om morgenen og det var altså 90 km han alt i alt nåede at køre på en morgen med god vilje sker meget

hvordan deler i om jeres barn? har han ham hver anden weekend. 7 dage hos dig og 7 dage hos ham, eller noget helt andet?

Anmeld

27. april 2011

hilma

jamen her kører vi stadig med at faderen kommer her 2-3 gange om ugen og overnatter hver anden weekend, så den lille oplever os sammen som forældre men på længere sigt, skal de lille hjem til sin far, men det bliver først om noget tid

Anmeld

27. april 2011

hilma

hilma skriver:

jamen her kører vi stadig med at faderen kommer her 2-3 gange om ugen og overnatter hver anden weekend, så den lille oplever os sammen som forældre men på længere sigt, skal de lille hjem til sin far, men det bliver først om noget tid

når den lille bliver ca 6-7 år vil vi begynde med at han skal være 7 dage hos mig og 7 dage hos faderen

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

når den lille bliver ca 6-7 år vil vi begynde med at han skal være 7 dage hos mig og 7 dage hos faderen

okay først der? jeg synes nemlig også det er meget tidligt for vores søn at være 7 dage hos mig og så 7 dage hos min x. han er trods alt kun 6 mdr.. og eftersom jeg er på barsel er jeg den som har mest med ham at gøre, så ved ikke om han vil kunne klare 7 dage hos sin far, men aner det ikke.

Anmeld

27. april 2011

hilma

Anonym skriver:

okay først der? jeg synes nemlig også det er meget tidligt for vores søn at være 7 dage hos mig og så 7 dage hos min x. han er trods alt kun 6 mdr.. og eftersom jeg er på barsel er jeg den som har mest med ham at gøre, så ved ikke om han vil kunne klare 7 dage hos sin far, men aner det ikke.

ja hensigtsmæssigt bør barnet opholde sig mest hos dig og det er kun "rigtigt" tænkt at den lille ikke kan "klare" at være hos sin far i 7 dage, for det kan børn i den alder ikke, det er i al fald ikke hensigtsmæssigt for barnet, da du jo er tryghedsperson nr 1 for barnet men er i sluttet af på gode termer eller? for hvis i er det, vil jeg da anbefale den "ordning" jeg har med min søns far, for vi er alle glade for den, plus at min eks. ikke selv er tryg ved at være helt alene for længe med den lille det bedste for jeres barn er at føle at i er forældre for ham og ikke har en strid der går udover barnet, men der kan jo altid være omstændigheder der gør at tingene er anderledes.  

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

ja hensigtsmæssigt bør barnet opholde sig mest hos dig og det er kun "rigtigt" tænkt at den lille ikke kan "klare" at være hos sin far i 7 dage, for det kan børn i den alder ikke, det er i al fald ikke hensigtsmæssigt for barnet, da du jo er tryghedsperson nr 1 for barnet men er i sluttet af på gode termer eller? for hvis i er det, vil jeg da anbefale den "ordning" jeg har med min søns far, for vi er alle glade for den, plus at min eks. ikke selv er tryg ved at være helt alene for længe med den lille det bedste for jeres barn er at føle at i er forældre for ham og ikke har en strid der går udover barnet, men der kan jo altid være omstændigheder der gør at tingene er anderledes.  

vi er begget helt enige om seperationen, og vi vil begge to det bedste for vores søn. Var lige inde og kigge på statsforvaltningens hjemmeside, og de mener også at det er alt for tidligt at han allerede skal være hos sin far 7 dage om ugen. det passer nok meget godt sådan som jeres ordning blir, men hvordan er jeres ordning nu?

Anmeld

27. april 2011

hilma

det er da bare dejligt at høre jamen min eks. er på besøg 2-3 gange om ugen og er her i nogle timer og får også lov til at være alene med sønnen hvis han har behov for det, og så overnatter han hver anden weekend ikke altid alle weekenddagene, men mest muligt

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

det er da bare dejligt at høre jamen min eks. er på besøg 2-3 gange om ugen og er her i nogle timer og får også lov til at være alene med sønnen hvis han har behov for det, og så overnatter han hver anden weekend ikke altid alle weekenddagene, men mest muligt

super god ordning :-) men er det ikke underligt at din x sover sover hos dig? ja det er dejligt vi er enige om tingene.. vi er bar ikke helt enig om hvor JEG skal bo, men det kommer han nu ikke til at bestemme :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.