DP's dreng er strid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar.

Først vil jeg lige sige at vi forsøger at få hende flyttet af geografiske årsager, men situationen har selvfølgelig også lidt indflydelse på det.

Jeg synes også det ville være lidt uretfærdigt at gå til Pædagogen først, uden at have nævnt det for DP.
Min kæreste mener jo også at jeg bare skal være "hård" og sige det til hende, men nu er det sådan at det hver dag er mig der både henter og afleverer, så han oplever jo ikke selv situationen.

Jeg tror det havde været nemmere hvis jeg havde sagt noget til det i begyndelsen, men vi er "nybegyndere" indenfor den verden og også de første i vennekredsen, så har ikke den store erfaring med hvordan tingene "plejer" at være. DP nævnte selv den første dag vi var der at han godt kunne være lidt et pyllerhoved og meget morsyg når de andre børns forældre var til stede, så i lang tid har jeg egentlig bare følt at jeg måske overreagerede eller var for snerpet, men nu kan jeg jo se at min datter er bange for ham og bliver ked af det når han råber af hende..

Åh, jeg synes det er svært. Jeg kan jo heller ikke bare sige "din søn er simpelthen for led ved min datter.. etc. .."
Føler nærmest at jeg bliver nødt til at vente til der næste gang opstår en træls situation. Jeg synes jo ikke det ville være ret sjovt hvis det skulle skabe et dårligt forhold, da man jo på mange måder er tæt involveret når ens barn går i DP.

Jeg har bare heller ikke rigtig nogen forslag til hvordan man kan løse det, ex om morgenen. Han bor der jo, så han er der jo hele tiden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Lone Jakobsen

åh det er en rigtig dum situation du er i. jeg er selv dp. og har min søn hjemme, og det er netop ting som dem du fortæller jeg frygter rigtig meget.

jeg kan slet ikke forstå at hun ikke er opmærksom på det, og jeg kan kun håbe at hun generelt er mere opmærksom når der opstår "kriser" i gruppen af børn.

hvis jeg var dig ville jeg stille og roligt be om en samtale med hende, og så fortælle hende at du synes hendes søn er meget voldsom og udviser en aggresiv adfærd som skræmmer din datter.  hjælper dette ikke ville jeg kontakte dp. pædagogen.

Anmeld

28. april 2011

Kildebakken

Jeg tror det er vigtigt at du har en positiv tilgang til drengen, når du taler med DP. Det er efter min mening lige i overkanten at kalde en 2årig led. Det er jo helt naturligt at man bliver jaloux, når ens mor skal være der for 3 andre børn samtidig. Jeg ville sige til DP at du kan mærke at hendes søn har det svært med at din pige får opmærksomhed fra hende og hvad hun gør for at det skal blive lettere for ham. Fortæl at du vil ham det bedste, men at situationen fremtvinger en opførsel hos ham, som gør at han forstyrrer din og din datters tilstedeværelse. 

Personligt synes jeg ikke DP har taget det bedste valg ved at lade sønnen blive passet hjemme. Jeg håber du snart finder et bedre sted, men når det er sagt så er det jo bare noget møg at aflevere vores små guldklumper hos andre mennesker, der ikke elsker dem lige så højt som vi gør, ligegyldig hvor de afleveres:-)

KH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.