DP's dreng er strid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. april 2011

Anonym trådstarter

Hvordan får man lige sagt til sin dagplejer at jeg synes at hendes egen søn er strid overfor min datter?

Sagen er den at der jo er 4 børn i dagplejen, hvoraf den ene er dagplejerens egen søn på snart to år. -Og jeg er simpelthen ved at få nok af ham!

Når jeg om morgenen afleverer min datter (1½år) kommer han jo ofte med ned og tager imod hende, og ellers er han jo i legerummet hvis vi kommer derind. Hvis min datter får et stykke legetøj i hånden råber han straks (meget højt) NEJ! og flår det ud af hænderne på hende, hvilket hver gang gør hende forskrækket så jeg må efterlade et skræmt barn, der jo desuden ikke kan få lov at få DP's opmærksomhed de første 5 min fordi drengen også vil op hvis hun tager min datter op.
Hvis de tager imod os i døråbningen og DP spørger om de er klar til at gå op, råber han også højt og vredt NEJ til at min datter på komme med = forskrækket datter igen.. Ikke fedt.

Udover det har han to gange slået mig og har set ham slå min datter og ofte får han blot en mild irettesættelse (går heller ikke ind for hård straf, men man slår altså bare ikke andre).

I går da jeg hentede min datter kom han så løbende med med spids pind, fægtede vildt med den og stak selvfølgelig min datter i øjet (hun var gået i forvejen mod døren, så kunne ikke nå at "redde" hende selvom jeg råbte STOP!) Han blev sendt indenfor, men kom hen imens vi tog overtøj på og begyndte at prikke mig med pinden..

Og nu er det simpelthen bare ved at have nået sit kogepunkt for mig. Hvad gør jeg? Er normalt temmelig konfliktsky, men det skal altså ikke gå udover mit barn!
Synes bare det er svært at finde ud af hvordan jeg skal få det sagt til DP uden at der vil opstå dårlig stemning... ?

Vi prøver på at få vores datter flyttet, men det er jo ikke sådan lige til..

Er anno i tilfælde af nogen skulle kende min DP.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Peps

Anonym skriver:

Hvordan får man lige sagt til sin dagplejer at jeg synes at hendes egen søn er strid overfor min datter?

Sagen er den at der jo er 4 børn i dagplejen, hvoraf den ene er dagplejerens egen søn på snart to år. -Og jeg er simpelthen ved at få nok af ham!

Når jeg om morgenen afleverer min datter (1½år) kommer han jo ofte med ned og tager imod hende, og ellers er han jo i legerummet hvis vi kommer derind. Hvis min datter får et stykke legetøj i hånden råber han straks (meget højt) NEJ! og flår det ud af hænderne på hende, hvilket hver gang gør hende forskrækket så jeg må efterlade et skræmt barn, der jo desuden ikke kan få lov at få DP's opmærksomhed de første 5 min fordi drengen også vil op hvis hun tager min datter op.
Hvis de tager imod os i døråbningen og DP spørger om de er klar til at gå op, råber han også højt og vredt NEJ til at min datter på komme med = forskrækket datter igen.. Ikke fedt.

Udover det har han to gange slået mig og har set ham slå min datter og ofte får han blot en mild irettesættelse (går heller ikke ind for hård straf, men man slår altså bare ikke andre).

I går da jeg hentede min datter kom han så løbende med med spids pind, fægtede vildt med den og stak selvfølgelig min datter i øjet (hun var gået i forvejen mod døren, så kunne ikke nå at "redde" hende selvom jeg råbte STOP!) Han blev sendt indenfor, men kom hen imens vi tog overtøj på og begyndte at prikke mig med pinden..

Og nu er det simpelthen bare ved at have nået sit kogepunkt for mig. Hvad gør jeg? Er normalt temmelig konfliktsky, men det skal altså ikke gå udover mit barn!
Synes bare det er svært at finde ud af hvordan jeg skal få det sagt til DP uden at der vil opstå dårlig stemning... ?

Jeg synes at du skal tage en snak med din dagplejer og fortælle hende, hvordan du føler.

Det ødelægger jo forholdet mellem jer. Der skulle jo gerne være et godt samarbejde, hvor både forældre og dagplejer kan, kan tage problemer op og tale om dem.

På den måde får hun jo også en chance for at gøre noget ved problemet, i stedet for at din datter skal skifte dagpleje.

Håber at i finder en god løsning

Anmeld

27. april 2011

bullerbassen

Pu ha den er ikke nem - slet ikke når det er hendes eget barn . Men du er nok nød til at tage en snak med hende , da det ellers vil ødelægge forholdet på et tidspunkt, fordi du vil gå og være irriteret.

Kan ikke komme med nogle gode råd - blot sige pøj pøj og sende en

Anmeld

28. april 2011

camilla28

hej

jeg ved lige hvad du mener vores dagplejes dreng havde også nogle problemer men det var så noget de arbejde med og  var 100% klar over 

han gik så i egen dagpleje  men var nolegange tidligt hjemme ..

mit råd til dig er

SPEAK UP

du er nød til og sige ved du hvad jeg synes at grænsen er nået  jeg bryder mig ikke om at din dreng behandler min datter eller mig selv på den måde

børn er børn men hans opførsel er urimelig

eller   grib ham i agten og lad ham forstå at du ikke kan lide han er sådan over for dig eller din datter(det er ikke og blande sig i hendes måde og opdrage på.. mere og sætte sig i respekt og vise ham at du odt kan sætte  en grænse)

jeg gjorde selv begge dele og det virkede  dagplejen gjorde extra ud af få drengen til og forstå og engen selv vidste godt at jeg ikke fandt mig i noget som helst

uha er helt harm over det du har skrevet  for han trænger til og få en time out på 2 år   mindst

håber det hjalp

camilla

Anmeld

28. april 2011

Mussen2

Anonym skriver:

Har prøvet noget ligenede og min oplevelse er, at hvis Dp ikke af sig selv gør noget ved det eller viser/siger hun ved der et et problem, så tror jeg ikke det vil blive vel modtaget, at man bringer det på banen. Desværre for det burde ikke være sådan.

Dp burde om nogen være proaktv på det område, da det jo naturlig vil bringe svære situationer.

Vi havde en skøn Dp, men er nu flyttet.

Anmeld

28. april 2011

Ryberg

Anonym skriver:

Har ikke lige læst de andres svar... men hvis du har svært ved at sige det til dagpleje moderen, så kontakt pædagogen der har med hende og børnene og gøre.. forklar situationen, hvad du føler og hvad du observerer....

Hun vil nok arrangere et møde hvor i kan få snakket ud om det her.. eller finde en løsning...

(det var det jeg gjorde da jeg havde problemer med DP)

Anmeld

28. april 2011

tinasmor

Jeg fatter slet ikke at DP mor ikke tager hånd om dette. For går ud fra hun ville gøre det med andre børn og så virker der helt urimmeligt at hun ikke gør det med sin egen.

Jeg ville lige med det samme tage en snak med DP mor, og dette kunne ikke gå for hurtigt.

Anmeld

28. april 2011

sarahb

Ellers må du kontakte DP pædagogen og fortælle det er dybt uprofessionelt at hun sætter sit eget barn så højt !!

Anmeld

28. april 2011

Christina.78

sarahb skriver:

Ellers må du kontakte DP pædagogen og fortælle det er dybt uprofessionelt at hun sætter sit eget barn så højt !!

synes også du skal tage DP pædagogen med i dette først..jeg villke ihvertfald hvis det var min datter det gik ud over..

Anmeld

28. april 2011

Holbæktrunten

Jeg havde taget den pind og højt og bestemt sagt NEJ! Uanset hvis barn der så kom og stak mig med den... Og så ville jeg tage en snak med dp moderen først - det er nok den bedste måde atgøre det på, da du risikerer mere modtand ved at blande andre ind i det uden hun har fået en chance for at gøre noget ved det. I skal jo trods alt som minimum kunne finde ud af det indtil i får en anden DP

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.