Hvordan får man lige sagt til sin dagplejer at jeg synes at hendes egen søn er strid overfor min datter?
Sagen er den at der jo er 4 børn i dagplejen, hvoraf den ene er dagplejerens egen søn på snart to år. -Og jeg er simpelthen ved at få nok af ham!
Når jeg om morgenen afleverer min datter (1½år) kommer han jo ofte med ned og tager imod hende, og ellers er han jo i legerummet hvis vi kommer derind. Hvis min datter får et stykke legetøj i hånden råber han straks (meget højt) NEJ! og flår det ud af hænderne på hende, hvilket hver gang gør hende forskrækket så jeg må efterlade et skræmt barn, der jo desuden ikke kan få lov at få DP's opmærksomhed de første 5 min fordi drengen også vil op hvis hun tager min datter op.
Hvis de tager imod os i døråbningen og DP spørger om de er klar til at gå op, råber han også højt og vredt NEJ til at min datter på komme med = forskrækket datter igen.. Ikke fedt.
Udover det har han to gange slået mig og har set ham slå min datter og ofte får han blot en mild irettesættelse (går heller ikke ind for hård straf, men man slår altså bare ikke andre).
I går da jeg hentede min datter kom han så løbende med med spids pind, fægtede vildt med den og stak selvfølgelig min datter i øjet (hun var gået i forvejen mod døren, så kunne ikke nå at "redde" hende selvom jeg råbte STOP!) Han blev sendt indenfor, men kom hen imens vi tog overtøj på og begyndte at prikke mig med pinden..
Og nu er det simpelthen bare ved at have nået sit kogepunkt for mig. Hvad gør jeg? Er normalt temmelig konfliktsky, men det skal altså ikke gå udover mit barn!
Synes bare det er svært at finde ud af hvordan jeg skal få det sagt til DP uden at der vil opstå dårlig stemning... ?
Vi prøver på at få vores datter flyttet, men det er jo ikke sådan lige til..
Er anno i tilfælde af nogen skulle kende min DP.
Anmeld