Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
mortilflere skriver: Har ik stemt , men mine er altid kommet i seng kl 19 frem til 3 klasse. min 15 årige skal helst i seng kl 20.30 min 17½ årige går selv kl 22
Har ik stemt , men mine er altid kommet i seng kl 19 frem til 3 klasse.
min 15 årige skal helst i seng kl 20.30
min 17½ årige går selv kl 22
Hold da op. Det er godt nok tidligt..
Jeg er 16 år og går i seng omkring 23:30. Eneste krav fra de gamle er at jeg er frisk og veludhvilet om morgenen og ikke er sur overhovedet. Og det fungerer helt fint.
Jeg mener jeg skulle være i seng omkring kl.21:30-22:00 fremtil 7. klasse.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Her er hun lige fyldt 3 og det er mellem kl 19 og 19.30 i hverdagene (hun er lige stoppet lur i bh) og ca kl 20 i weekenderne.
Maggieh skriver: HOLD da op !!! og siger han slet ikke noget til det? jeg ville have blevet raaasende hvis min mor havde sagt at jeg skulle i seng SÅ tidligt i den alder.. Det er nok det man har bedst af, men synes nu man er gammel nok til selv at vurdere det der. (IKKE for at negøre dig på nogensom helst måde, det undrer mig bare)
HOLD da op !!! og siger han slet ikke noget til det?
jeg ville have blevet raaasende hvis min mor havde sagt at jeg skulle i seng SÅ tidligt i den alder.. Det er nok det man har bedst af, men synes nu man er gammel nok til selv at vurdere det der.
(IKKE for at negøre dig på nogensom helst måde, det undrer mig bare)
min holdning: jamen man kan da ikke være længere oppe end til kl. 23 på en hverdags aften, hvis man skal kunne fungere optimalt på gymnasie eller hvor drengen nu studere. Jeg synes det lyder mere end rimmeligt.
SussieThyssen skriver: Javel...ja enhver sin familie sin måde at gøre det på. Her i huset bestemmer de stort set selv deres sengetider fra de er 13 år, men dog senest halv 11 for den 13-14 årige.Men når først de er 14-15 år så bliver de behandlet stort set som voksne og må selv tage ansvar og dermed også bestemme.Vi tvinger ingen til at gå i seng, som alligevel ligger og glor op i loftet og ikke kan sove...vi er nemlig B-mennesker hele banden LOLSå kan man lige så godt hygge sig på anden vis.
Javel...ja enhver sin familie sin måde at gøre det på.
Her i huset bestemmer de stort set selv deres sengetider fra de er 13 år, men dog senest halv 11 for den 13-14 årige.Men når først de er 14-15 år så bliver de behandlet stort set som voksne og må selv tage ansvar og dermed også bestemme.Vi tvinger ingen til at gå i seng, som alligevel ligger og glor op i loftet og ikke kan sove...vi er nemlig B-mennesker hele banden LOLSå kan man lige så godt hygge sig på anden vis.
Vi har talt med ham om at vi selvfølgelig skulle se tiden an om det evt. var for tidligt. Men 4 ud af 5 dage sover han inden for 10 min og han står som regel op mindst 1/2 time før vække uret ringer. Hvis han ikke kunne sove, ville han få lov til at se tv lidt længere.
Man gør jo som man ved passer ens unger bedst
tinasmor skriver: min holdning: jamen man kan da ikke være længere oppe end til kl. 23 på en hverdags aften, hvis man skal kunne fungere optimalt på gymnasie eller hvor drengen nu studere. Jeg synes det lyder mere end rimmeligt.
Det er nemlig også vores holdning
Nogle er helt sikkert selv i stand til at vurdere den slags og andre er ikke. Vores 16 årige er en af dem der ikke kan. Han vil helst være oppe så længe som muligt, og hvis vi ikke havde nogle retningslinier, så ville han være oppe til kl. 01-02 hver nat. Og det fungerer bare ikke når man går i 1.g.
Mut på 10 mdr bliver puttet 19,00-19,15
Mellemmand på omkring 19,30
Ældstemand omkring kl 20,00
Og vi skal op omkring 6,00-6,30
Znuzke skriver: Vi har talt med ham om at vi selvfølgelig skulle se tiden an om det evt. var for tidligt. Men 4 ud af 5 dage sover han inden for 10 min og han står som regel op mindst 1/2 time før vække uret ringer. Hvis han ikke kunne sove, ville han få lov til at se tv lidt længere. Man gør jo som man ved passer ens unger bedst
Ja og familiens traditioner
Mine drenge er lige blevet 6 måneder. De bliver puttet ca. kl. 19 (ikke tidligere end kl. 19)
Jakob er 6 måneder og kommer i seng ml. 19-20 og står op ml. 6-7.30 - og sover 2-4 timer i løbet af dagen.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128