Er det nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

Det er i forbindelse med flytning jeg tænker på det.

Vi har lige nu en husleje med forbrug på omkring 9000,- får udbetalt 12000,- til sammen.

Vi er nødsaget til at flytte og der kan vi vælge imellem noget som er lidt ringere til 7800,- inkl. eller en bedre bolig til 8800,- Vi vil få ubetalt 20000,- til sammen når vi skal flytte om 3 måneder + 1200,- i boligydelse og så er der jo også børnepenge til tøj til den lille.

Tænker bare om vi kan have råd til det dyre eller finde noget helt andet. Det ligger i samme by som vore bonus børn bor, så det ville være perfekt.

Bonusbørn...er I så nogle gange flere mennesker og hvad med den lille og pasning, har I tænkt over det...sparer I op eller er det kun det beløb i har...prøv at regne ud en måned hvad I bruger, gem alle boner og tag så lige det med I evt ville skulle bruge på ferie, tøj, hyggedage, tage ud og opleve noget, ud og spise dage osv...?

Men igen, det handler jo om hvordan man vil leve...jeg ville hade ikke at kunne have råd til alt det der for mig gør livet værd at leve...en weekendtur væk, ud og spise med ungerne eller en veninde, en weekedtur i byen med tøserne osv osv...

Men man kan jo sagtens leve for meget mindre og mere...spørgsmålet er mere til dig selv hvordan du vil leve...for tja, jeg har levet for mindre af nød, men jeg syntes da ikke specielt godt om det...og jeg føler mig stadig fattig nu, selvom jeg kan læse mig frem til at jeg har mere end mange at leve for ....eller mange der er herinde, for jeg kender ikke nogle i det virkelige liv der har så lidt som jeg oplever mange har herinde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Anonym trådstarter

Bonusbørn...er I så nogle gange flere mennesker og hvad med den lille og pasning, har I tænkt over det...sparer I op eller er det kun det beløb i har...prøv at regne ud en måned hvad I bruger, gem alle boner og tag så lige det med I evt ville skulle bruge på ferie, tøj, hyggedage, tage ud og opleve noget, ud og spise dage osv...?

Men igen, det handler jo om hvordan man vil leve...jeg ville hade ikke at kunne have råd til alt det der for mig gør livet værd at leve...en weekendtur væk, ud og spise med ungerne eller en veninde, en weekedtur i byen med tøserne osv osv...

Men man kan jo sagtens leve for meget mindre og mere...spørgsmålet er mere til dig selv hvordan du vil leve...for tja, jeg har levet for mindre af nød, men jeg syntes da ikke specielt godt om det...og jeg føler mig stadig fattig nu, selvom jeg kan læse mig frem til at jeg har mere end mange at leve for ....eller mange der er herinde, for jeg kender ikke nogle i det virkelige liv der har så lidt som jeg oplever mange har herinde..

Vi har aldrig haft råd til de ting du nævner. Men det kunne da være dejligt at have det. Min bekymring ligger mest på at jeg ikke vil rissikere ikke at have mad i køleskabet osv når der snart kommer en lille der er her hele tiden. Vi har kun bonusbørn hveranden weekend. De har altid haft tøj bleer osv hos os og det har vi klaret for 3000,- om måneden til alt! (mad osv) Men tænker bare når det barn vi får er her hele tiden. Aner ikke hvad det vil koste.

Anmeld

27. april 2011

LilleMor10

wamse skriver:

Ha ha vil du bytte, for her er der kun lidt i lommepenge når der kommer børnepenge  Så alt er relativt, for jeg synes 1500 i måneden til lommepenge er meget

haha det er også kun fordi vi har børnepengene ind over budgettet , det gør jo så at vi deler det ud over de 3 mdr så der er lidt ekstra 

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Vi har 4500 til mad og husholdning, samt 3500 til os hver i "lommepenge" (Vi er to voksne og en 2-årig)
Det passer bare fino her

Så det lyder jo ligesom hos jer

Jeres lommepenge, er det også til f.eks. mobeltlf og hvad man ellers vælger selv at have?

Anmeld

27. april 2011

SpunkenJo

LilleMor10 skriver:

hold da op i har mange "lommepenge" !! vi har 1500,- hver  vil du ikke bytte ? 

NIX

Bytter ikke, og jeg lover, de 3500 kr får ben at gå på

Anmeld

27. april 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Jeres lommepenge, er det også til f.eks. mobeltlf og hvad man ellers vælger selv at have?

NEj, alle vores regninger kører over budgetkontoen, så de 3500 kr, er til ren luksus

Anmeld

27. april 2011

LilleMor10

SpunkenJo skriver:

NIX

Bytter ikke, og jeg lover, de 3500 kr får ben at gå på

kunne jeg godt forestille mig  de 1500 jeg får her på fredag er også allerede "brugt" hvis man kan sige det på den måde 

Anmeld

27. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

Vi har aldrig haft råd til de ting du nævner. Men det kunne da være dejligt at have det. Min bekymring ligger mest på at jeg ikke vil rissikere ikke at have mad i køleskabet osv når der snart kommer en lille der er her hele tiden. Vi har kun bonusbørn hveranden weekend. De har altid haft tøj bleer osv hos os og det har vi klaret for 3000,- om måneden til alt! (mad osv) Men tænker bare når det barn vi får er her hele tiden. Aner ikke hvad det vil koste.

Er du helt alvorligt i tvivl om en baby vil koste 8000kr om md?

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Men alle sammen : VILLE DET HJÆLPE NOGET AT HAVE EN HUSLEJE DER ER 1000,- BILLIGERE? Eller er det hips om hap om man har 11 eller 12 hundrede til at levet for?

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Er du helt alvorligt i tvivl om en baby vil koste 8000kr om md?

Hehe ja, det lyder tosset. Kan godt se det når du stiller det sådan op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.