Anonym skriver:
Det er i forbindelse med flytning jeg tænker på det.
Vi har lige nu en husleje med forbrug på omkring 9000,- får udbetalt 12000,- til sammen.
Vi er nødsaget til at flytte og der kan vi vælge imellem noget som er lidt ringere til 7800,- inkl. eller en bedre bolig til 8800,- Vi vil få ubetalt 20000,- til sammen når vi skal flytte om 3 måneder + 1200,- i boligydelse og så er der jo også børnepenge til tøj til den lille.
Tænker bare om vi kan have råd til det dyre eller finde noget helt andet. Det ligger i samme by som vore bonus børn bor, så det ville være perfekt.
Bonusbørn...er I så nogle gange flere mennesker og hvad med den lille og pasning, har I tænkt over det...sparer I op eller er det kun det beløb i har...prøv at regne ud en måned hvad I bruger, gem alle boner og tag så lige det med I evt ville skulle bruge på ferie, tøj, hyggedage, tage ud og opleve noget, ud og spise dage osv...?
Men igen, det handler jo om hvordan man vil leve...jeg ville hade ikke at kunne have råd til alt det der for mig gør livet værd at leve...en weekendtur væk, ud og spise med ungerne eller en veninde, en weekedtur i byen med tøserne osv osv...
Men man kan jo sagtens leve for meget mindre og mere...spørgsmålet er mere til dig selv hvordan du vil leve...for tja, jeg har levet for mindre af nød, men jeg syntes da ikke specielt godt om det...og jeg føler mig stadig fattig nu, selvom jeg kan læse mig frem til at jeg har mere end mange at leve for ....eller mange der er herinde, for jeg kender ikke nogle i det virkelige liv der har så lidt som jeg oplever mange har herinde..
Anmeld