Madpakkeinspiration ønskes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

hekran

Elmer&Amy skriver:

Bare være en svesk og sørg for at ALT hvad du bager er fuldkornsbagt, og pita brød, fuldkornspita, pastaer fuldkornspastaer...

Alle de dejlige forældre der konstant bager med hvedemel ser slet ikke deres børn som dem der arbejder med dem ser, og man kan altså ikke holde sig igang en hel dag på hvedemels produkter.. Jeg ser hellere end gerne at ungerne har fuldkornspaster med f.eks grønt og ovnbagt kylling i tern med på madpakken  jeg gad heller ikke selv spise rugbrød hver evig eneste dag

Har arbejdet i flere institutioner hvor der er kræsne børn og hvor der er forældre som bager med lyst mel fordi det er de vant til, og det er jo super sødt og kærligt, men man kan jo heller ikke selv som voksen holde sig kørende på det

Dette er IKKE et surt opstod, blot et lille håb

Ah, god pointe! Så står den vist på fuldkornspølsehornsbagning til os i eftermiddag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Carl-Emil's mor

Lyder godt

Du kan jo sagtens kombinere grahamsmel og hvedemel f.eks også revet gulerødder i så er det bare fjont og super lækkert.. har desværre ikke lige en opskrift den er gået tabt

Anmeld

27. april 2011

twinboys

Elmer&Amy skriver:

Bare være en svesk og sørg for at ALT hvad du bager er fuldkornsbagt, og pita brød, fuldkornspita, pastaer fuldkornspastaer...

Alle de dejlige forældre der konstant bager med hvedemel ser slet ikke deres børn som dem der arbejder med dem ser, og man kan altså ikke holde sig igang en hel dag på hvedemels produkter.. Jeg ser hellere end gerne at ungerne har fuldkornspaster med f.eks grønt og ovnbagt kylling i tern med på madpakken  jeg gad heller ikke selv spise rugbrød hver evig eneste dag

Har arbejdet i flere institutioner hvor der er kræsne børn og hvor der er forældre som bager med lyst mel fordi det er de vant til, og det er jo super sødt og kærligt, men man kan jo heller ikke selv som voksen holde sig kørende på det

Dette er IKKE et surt opstod, blot et lille håb

Man kan bare bage med hvid mel og jeg siger ikke hvedemel... det er lige så godt som grove melprodukter...

Anmeld

27. april 2011

hekran

Elmer&Amy skriver:

Lyder godt

Du kan jo sagtens kombinere grahamsmel og hvedemel f.eks også revet gulerødder i så er det bare fjont og super lækkert.. har desværre ikke lige en opskrift den er gået tabt

Jeg kan godt lide at være lidt kreativ med opskrifter, så de er ikke så væsentlige. Vi blander lidt her og der 

Anmeld

27. april 2011

Carl-Emil's mor

twinboys skriver:

Man kan bare bage med hvid mel og jeg siger ikke hvedemel... det er lige så godt som grove melprodukter...

Du må meget gerne komme med eksempel på mel typer  jeg plejer at bruge grahamsmel eller mandler malet til mel

Anmeld

27. april 2011

twinboys

Elmer&Amy skriver:

Du må meget gerne komme med eksempel på mel typer  jeg plejer at bruge grahamsmel eller mandler malet til mel

Jamen det hedder bare hvid mel...

Anmeld

27. april 2011

Carl-Emil's mor

Jamen det hedder bare hvid mel...

ja hvilket korn kommer det fra??

Anmeld

27. april 2011

twinboys

Elmer&Amy skriver:

ja hvilket korn kommer det fra??

hvid hvedemel ( fuldkornsmel med 12 % kostfibre )

Hvid hvedemel har 3 gange så mange fibre som normalt hvedemel

Anmeld

27. april 2011

bullerbassen

Nu arbejder jeg i en børnehave - med mulighed for at varme mad.

Det som børnene har med : pizza snegle - pasta - pølsehorn - små frikadeller - rester fra aftensmaden.

Hvad med smørre ost ??? eller alm ost

Forskellige grønsager & frugt - ostahaps - figenstænger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.