Madpakkeinspiration ønskes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. april 2011

hekran

Har to drenge. Den lille er altædende og går i dagpleje, hvor han får mad, så ham tænker vi ikke meget over. Den store er lidt mere kræsen og går i børnehave, hvor han skal have madpakke. Hans kræsenhed angår mest kød og pålæg, så jeg har svært ved at lave en varieret madpakke til ham. 

En typisk madpakke til ham er:
3 skiver rugbrød eller knækbrød med leverpostej og ristet løg på to af dem, mens det sidste er kun med smør
1 hårdkogt æg
Stykker med agurk/gulerod/tomat eller majs
2 stykker frugt

Mit problem er brød og pålæg. Det eneste han ellers vil spise på sit brød er pålægschokolade, og det får han altså kun en gang hver anden uge. Vi har prøvet med makrel, torskerogn, 'bamsepølser', alle slags pølser og frugtpålæg. Har I nogle flere idéer?

Eller skal vi bare holde os til det sikre leverpostej og æg? Vil bare gerne, at han kan spise flere slags pålæg... Han bliver 4 til september. Som sagt vil han gerne spise frugt og grønt, salat og lign, men hvordan kan jeg bruge det i en god madpakke, der har alle de ting den skal have?

Gode råd er velkomne! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

afrobabies

Marita skriver:

Har to drenge. Den lille er altædende og går i dagpleje, hvor han får mad, så ham tænker vi ikke meget over. Den store er lidt mere kræsen og går i børnehave, hvor han skal have madpakke. Hans kræsenhed angår mest kød og pålæg, så jeg har svært ved at lave en varieret madpakke til ham. 

En typisk madpakke til ham er:
3 skiver rugbrød eller knækbrød med leverpostej og ristet løg på to af dem, mens det sidste er kun med smør
1 hårdkogt æg
Stykker med agurk/gulerod/tomat eller majs
2 stykker frugt

Mit problem er brød og pålæg. Det eneste han ellers vil spise på sit brød er pålægschokolade, og det får han altså kun en gang hver anden uge. Vi har prøvet med makrel, torskerogn, 'bamsepølser', alle slags pølser og frugtpålæg. Har I nogle flere idéer?

Eller skal vi bare holde os til det sikre leverpostej og æg? Vil bare gerne, at han kan spise flere slags pålæg... Han bliver 4 til september. Som sagt vil han gerne spise frugt og grønt, salat og lign, men hvordan kan jeg bruge det i en god madpakke, der har alle de ting den skal have?

Gode råd er velkomne! 

Pitabrød, pastasalat, kold kartoffelsalat?

Anmeld

27. april 2011

Tip!

små tærter, pølsehorn, kyllehorn ( indbagt kyllinge filet der er stegt, som pølsehorn), pirogger.. hmm.. det var lige det jeg kunne komme på..

Anmeld

27. april 2011

hekran

victoria2008 skriver:

Pitabrød, pastasalat, kold kartoffelsalat?

uuh, skønt med idéer! Pastasalat og pitabrød bliver garanteret et hit! Kartofler rangerer desværre ikke højt på hans ønskeliste. Tror det har noget at gøre med, at han ikke kan se, hvad der er i. Han vil heller ikke have sovs, dressing eller gryderetter. Men sådan noget som pastasalat eller pitabrød er et hit! TAkker!

Anmeld

27. april 2011

hekran

Flow skriver:

små tærter, pølsehorn, kyllehorn ( indbagt kyllinge filet der er stegt, som pølsehorn), pirogger.. hmm.. det var lige det jeg kunne komme på..

Måske jeg skulle høre ham ad, om vi skulle bage nogle pølsehorn i dag. Har egentlig også nogle rester kylling til kyllehorn. Tusind tak 

Anmeld

27. april 2011

afrobabies

Marita skriver:

uuh, skønt med idéer! Pastasalat og pitabrød bliver garanteret et hit! Kartofler rangerer desværre ikke højt på hans ønskeliste. Tror det har noget at gøre med, at han ikke kan se, hvad der er i. Han vil heller ikke have sovs, dressing eller gryderetter. Men sådan noget som pastasalat eller pitabrød er et hit! TAkker!

Så er der jo også pizzasnegle og pølsehorn Jeg har en datter som snart skal i børnehave, så jeg skal også snart til at finde på, men hun er heldigvis ikke så kræsen

Anmeld

27. april 2011

de-wett

herhjemme har jeg både en mand og hans pige på  som skal have madpakker med  de er også rigtig kræsne.

så jeg laver sanwich(staves?) med masser af grønt i også ellers det pålæg de godt ka lide. Så for de noget forskellig med hver dag som frug/kage/pølsehorn/boller .

Jeg har intet imod at det er mig der smørre madpakker. Mange tænker hvorfor er det dig, din mand kan da selv. Men ja jeg hygger mig med det

Anmeld

27. april 2011

Tip!

Marita skriver:

Måske jeg skulle høre ham ad, om vi skulle bage nogle pølsehorn i dag. Har egentlig også nogle rester kylling til kyllehorn. Tusind tak 

Det var så lidt... eller hva med hvis du lavede spyd med kylling eller små frikadeller på... med noget grønt på også.. det er da lidt sjovt at spise. ved ikke om kødet så vil ryge bedre ned..

Og så evt bage nogle grov flutes og ligge ved.. nams..

Anmeld

27. april 2011

LLN

Jeg har også forsøgt at gøre madpakken til min søn på 5 år spændende, men han vil helst bare spise de flade madder med lidt grønt.

Han har ½ rugbrød med hjemmelavet æggesalat, ½ rugbrød med leverpostej og ½ rugbrød med forskelligt fignpålæg. Så har han agurk, gulerod og peberfrugt og af og til lidt pasta.

Anmeld

27. april 2011

Carl-Emil's mor

Bare være en svesk og sørg for at ALT hvad du bager er fuldkornsbagt, og pita brød, fuldkornspita, pastaer fuldkornspastaer...

Alle de dejlige forældre der konstant bager med hvedemel ser slet ikke deres børn som dem der arbejder med dem ser, og man kan altså ikke holde sig igang en hel dag på hvedemels produkter.. Jeg ser hellere end gerne at ungerne har fuldkornspaster med f.eks grønt og ovnbagt kylling i tern med på madpakken  jeg gad heller ikke selv spise rugbrød hver evig eneste dag

Har arbejdet i flere institutioner hvor der er kræsne børn og hvor der er forældre som bager med lyst mel fordi det er de vant til, og det er jo super sødt og kærligt, men man kan jo heller ikke selv som voksen holde sig kørende på det

Dette er IKKE et surt opstod, blot et lille håb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.