Sengetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

Mor til Frederic og Freya

112233 skriver:

jo men der er det jo alt for tidligt at putte hende.. vi prøver at holde hende i gang og så tænker jeg jo at det er fint kl. 19.. men der er hun ikke klar.. og hun bliver ikke sur eller noget.. hun tager bare en masse legetøj op i sengen og så kommer hun ud af og til...

siger heller ikke hun skal puttes kl 17... men måske kl 18.30 eller noget i den stil..

Det er jo også synd for hende at i vælger at trække den. 

herhjemme har træthed ikke noget fast tidspunkt, er han træt - kommer han blot før i seng. tror det bider sig selv i halen at trække den...

Her var det en fast regl langt før han kom ud at der ingen legesager eller mad skal være i sengen. Det fungere fint, da hans seng er til at sove i og ikke lege/spise i. Sengen er hans fristed, hvor der er den ro og afslapning han har brug for.

Fik han legesager med, ville han også ligge og lege med det, istedet for at sove - tror jeg.. Han kan jo sagtens selv komme ud af hans junior seng og hente ting hvis han ville det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

sarahb

Mor til Frederic skriver:

sover hun i løbet af dagen?

Vi har en dreng på snart 2,8 år og han kommer i seng mellem 18.30 og 19.00. Han sover inden der er gået 3 min. 

Bliver vækket i hverdagen mellem 7.00 og 7.30. I weekender får han lov at sove til kl 8-9 stykker.

Men han sover stadig 2½-3½ time til middag. 

wow han sover meget. jeg troede min dreng sov meget, men nææ..
Her sover Isaac på 2,5 2-3 timer til middag og kommer i seng 19,30 men falder nogle gange først i søvn kl. 20-20,30 og står op 6,30-7 hver dag.

Anmeld

27. april 2011

Mor til Frederic og Freya

sarahb skriver:

wow han sover meget. jeg troede min dreng sov meget, men nææ..
Her sover Isaac på 2,5 2-3 timer til middag og kommer i seng 19,30 men falder nogle gange først i søvn kl. 20-20,30 og står op 6,30-7 hver dag.

vi klager heller ikke...

han er født med et godt sovehjerte, selv på barsels afd sov han 7-9 timer i streg uden at vågne og de timer er blot ynglet... 

Så vi har altid haft aftenerne for os selv og ro om natten. 

i weekender kan han snildt sove 17 timer på 1 døgn, uden at det forstyre han's rytme.. Kun vores, da det kan være svært at planlægge noget, når han ikke er vågne så mange timer..

Anmeld

27. april 2011

Hansen97

siger heller ikke hun skal puttes kl 17... men måske kl 18.30 eller noget i den stil..

Det er jo også synd for hende at i vælger at trække den. 

herhjemme har træthed ikke noget fast tidspunkt, er han træt - kommer han blot før i seng. tror det bider sig selv i halen at trække den...

Her var det en fast regl langt før han kom ud at der ingen legesager eller mad skal være i sengen. Det fungere fint, da hans seng er til at sove i og ikke lege/spise i. Sengen er hans fristed, hvor der er den ro og afslapning han har brug for.

Fik han legesager med, ville han også ligge og lege med det, istedet for at sove - tror jeg.. Han kan jo sagtens selv komme ud af hans junior seng og hente ting hvis han ville det. 

Hmm.. tja.. må prøve mig frem...

Hun henter jo selv sit legetøj.. er ikke noget jeg lægger i sengen...

men ja..

Anmeld

27. april 2011

Sir William

William (4 år) går frivilligt i seng kl.18.30 - 19.00 eller delvist frivilligt, nogle gange skal vi lige minde ham om det. Så får han børstet tænder, tager nattøj på, tumler lidt rundt i sengen og så skal der læses bog eller synges. Når det er gjort, så vil han læse bog for os og derefter kysses der godnat og han sover efter et par minutter.

Så vågner han gerne mellem 5.30 - 6.00, det er så også der vi selv skal op, så det passer os godt. Det er kun i weekenden, det ikke er super.

Vi har også nogle dage, hvor han vil i seng kl. 17, han er træt og vil bare sove. Så lader vi ham komme i seng og så sover han til næste morgen. Det er som regel når der har været megen aktivitet i børnehaven.

Her om sommeren vågner han faktisk når det er lyst uden for og kommer ind til os, for at fortælle os at det er stå-op-tid.

Anmeld

27. april 2011

JustAnotherName

Bianca er 3½ år og hendes lillesøster fylder snart 2 år.
De kommer begge to i seng omkring kl. 19:00, senest 19:30...

Nogle gange er der hurtigt ro, andre gange "snakker de" og bakser lidt rundt i sengen, før de kan sove. Det er helt ok med mig.
Jeg kan jo heller ikke altid lige falde i søvn med det samme, når jeg går i seng - men derfor kan jeg alligevel godt være træt!

Sengetiden er den samme herhjemme, mere eller mindre hver dag.
Men når vi holder ferie, så kommer de selvfølgelig noget senere i seng, da vi ikke har noget bestemt at skulle tidligt op for næste morgen.

Det er i øvrigt aldrig en kamp at få dem i seng. Det vil de gerne ...endnu!

Anmeld

4. maj 2011

janne1986

Laura på 3 år og 3 mdr kommer i seng ved 19 tiden hver dag og hun falder i søvn med det samme, hun sover nogle dage til middag i børnehaven. Og vågner næste morgen omkring kl 7

Anmeld

19. maj 2011

bobbles

jeg putter min datter mellem 20-21, synes 18.30 er alt for tidligt at putte for ja så kan det godt være svært at få dem til at sove.. om vinteren vælger hun selv at hun gerne vil i seng ved 19 tiden,det er så os okay

Anmeld

19. maj 2011

K&S

hvis hun allerede viser tegn kl 17 - vil hun nå at blive overtræt til når hun skal puttes...

Så tror også i skal prøve at flytte putte tidspunktet lidt, som du selv nævner...

Her er det; nattøj - børste tænder - ind på hans værelse og få et langt kram hvor under vi siger tak for idag, elsker dig mm. - i seng - synge en lille sang - kys på kinderne og næsen - sige godnat og ud. 

Tager det for laang tid hvisker han; moar? (ja) den vej.. og han peger på døren. 

LOOOOVE THAT BOY

Anmeld

19. maj 2011

Cris

Mine sover ikke indtil kl 20.30 eller 21.00    Ligemeget hvordan deres dag har været... For nogle måneder siden var det kl20, men nu kan de ikke finde ro og falde i søvn indtil senere. Jeg akcepterer det bare sådan, jeg gætter på, at det kommer i perioder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.