Sengetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.992 visninger
21 svar
0 synes godt om
27. april 2011

Hansen97

Ja som overskriften siger.. hvornår kommer jeres børn i seng??

Mie på 3 år putter jeg mellem 19 - 19.30 men hun falder ikke i søvn før ved 20 - 20.30.. så overvejer om jeg måske lægger hende for tidligt...
Vi står op 6.30 - 7.00

Hun er 3.5 år..

Så hvordan ser det ud ved jer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka er 3 1/2 år og Lina er 2 år, og de kommer begge i seng omkring kl. 19-19.15. Luka sover som regel med det samme (sover ikke til middag) og Lina kan godt ligge lidt tid og snakke. De deler værelse.

De står begge op omkring kl. 6.30.

Anmeld

27. april 2011

Mor til Frederic og Freya

112233 skriver:

Ja som overskriften siger.. hvornår kommer jeres børn i seng??

Mie på 3 år putter jeg mellem 19 - 19.30 men hun falder ikke i søvn før ved 20 - 20.30.. så overvejer om jeg måske lægger hende for tidligt...
Vi står op 6.30 - 7.00

Hun er 3.5 år..

Så hvordan ser det ud ved jer...

sover hun i løbet af dagen?

Vi har en dreng på snart 2,8 år og han kommer i seng mellem 18.30 og 19.00. Han sover inden der er gået 3 min. 

Bliver vækket i hverdagen mellem 7.00 og 7.30. I weekender får han lov at sove til kl 8-9 stykker.

Men han sover stadig 2½-3½ time til middag. 

Anmeld

27. april 2011

Hansen97

Mor til Frederic skriver:

sover hun i løbet af dagen?

Vi har en dreng på snart 2,8 år og han kommer i seng mellem 18.30 og 19.00. Han sover inden der er gået 3 min. 

Bliver vækket i hverdagen mellem 7.00 og 7.30. I weekender får han lov at sove til kl 8-9 stykker.

Men han sover stadig 2½-3½ time til middag. 

Hun sover ikke til middag...

Jeg har det også sådan at enten er hun overtræt eller ikke træt.. men er lidt i vildrede..

Anmeld

27. april 2011

musse1

her kommer vores drenge på 8 mdr , 2, 5,6 år i seng kl 19 om vinteren, og her om sommer bliver den mellem 19 og 20 men ofte tættere på 20. det fungere fint, især efter de har fået hver sit værelse, så sover de hurtigt. den mindste sover flere gange om dagen, og ham på 2 og 4 mdr sover 2 timer til middag.

Anmeld

27. april 2011

Livsmor

Liv bliver 3 om en måned, hun sover mellem 1 1/2 - 2 timer til middag, nogle dage ingen lur. Hun kommer iseng kl. 19:30 - 20:00, får læst historie. Nogle dage sover hun med det samme, andre dage tager det en times tid. Det er ikke altid, de dage hun ikke har sovet, hun falder først i søvn. Hun står op mellem 6:30 og 7:30.

Vi havde for knap 1/2 år siden, store problemer med at få hende til at sove. Tit var den 21:30 - 22:00 før hun sov. Så vi klager bestemt ikke.

Karina

Anmeld

27. april 2011

112233 skriver:

Hun sover ikke til middag...

Jeg har det også sådan at enten er hun overtræt eller ikke træt.. men er lidt i vildrede..

okay...

hvis hun er overtræt har hun også sværer ved at falde til ro...

Ser hun tv eller hører musik inden sengetid? 

Læste engang at det skulle slukkes 1 time før senge tid, da deres hjerner lige skal have bearbejdet alle de indtryk - inden de kan finde ro. Godt være de er trætte, men hjernen kører stadig.

Her gider han dog ikke at se fjernesyn, men har blot husket det alligevel - ifald der var andre der kunne bruge det. 

Er der nogle tegn på hun er træt? piller i øret - gnider øjne - nuldre hår eller lign. 

Vores siger selv til når han er træt og kan nogle dage komme tidligere i seng, fordi han selv gnider øjnene og siger; jeg er en smule træt - gerne i seng nu...

Anmeld

27. april 2011

Hansen97

okay...

hvis hun er overtræt har hun også sværer ved at falde til ro...

Ser hun tv eller hører musik inden sengetid? 

Læste engang at det skulle slukkes 1 time før senge tid, da deres hjerner lige skal have bearbejdet alle de indtryk - inden de kan finde ro. Godt være de er trætte, men hjernen kører stadig.

Her gider han dog ikke at se fjernesyn, men har blot husket det alligevel - ifald der var andre der kunne bruge det. 

Er der nogle tegn på hun er træt? piller i øret - gnider øjne - nuldre hår eller lign. 

Vores siger selv til når han er træt og kan nogle dage komme tidligere i seng, fordi han selv gnider øjnene og siger; jeg er en smule træt - gerne i seng nu...

Nej hun ser eller hører ikke noget... men tit er hun ved at falde i søvn omkring kl. 17.. men nej hun udviser ikke umiddelbare tegn på at være træt på det tidspunkt jeg lægger hende...

Hmm... må prøve at rykke sengetiden og se om det hjælper...

Vi har også ritualer.. børste tænder, læse historie, synge...

Anmeld

27. april 2011

112233 skriver:

Nej hun ser eller hører ikke noget... men tit er hun ved at falde i søvn omkring kl. 17.. men nej hun udviser ikke umiddelbare tegn på at være træt på det tidspunkt jeg lægger hende...

Hmm... må prøve at rykke sengetiden og se om det hjælper...

Vi har også ritualer.. børste tænder, læse historie, synge...

hvis hun allerede viser tegn kl 17 - vil hun nå at blive overtræt til når hun skal puttes...

Så tror også i skal prøve at flytte putte tidspunktet lidt, som du selv nævner...

Her er det; nattøj - børste tænder - ind på hans værelse og få et langt kram hvor under vi siger tak for idag, elsker dig mm. - i seng - synge en lille sang - kys på kinderne og næsen - sige godnat og ud. 

Tager det for laang tid hvisker han; moar? (ja) den vej.. og han peger på døren. 

Anmeld

27. april 2011

Hansen97

hvis hun allerede viser tegn kl 17 - vil hun nå at blive overtræt til når hun skal puttes...

Så tror også i skal prøve at flytte putte tidspunktet lidt, som du selv nævner...

Her er det; nattøj - børste tænder - ind på hans værelse og få et langt kram hvor under vi siger tak for idag, elsker dig mm. - i seng - synge en lille sang - kys på kinderne og næsen - sige godnat og ud. 

Tager det for laang tid hvisker han; moar? (ja) den vej.. og han peger på døren. 

jo men der er det jo alt for tidligt at putte hende.. vi prøver at holde hende i gang og så tænker jeg jo at det er fint kl. 19.. men der er hun ikke klar.. og hun bliver ikke sur eller noget.. hun tager bare en masse legetøj op i sengen og så kommer hun ud af og til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.