WHO slår alarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

2babygirls

Katte87 skriver:

Det kan du nemt finde ud af Hvis du får en henvisning af din læge, kan du få taget blodprøver, hvor de kigger efter, om du har antistoffer imod sygdommene. (Hvis du har det, så er du enten vaccineret, eller også har du haft sygdommen som barn)

Jeg skal i hvert fald vaccineres så snart jeg kan!

Okai... tror lige jeg mailer til min læge og spørger... det må jo stå i min journal.. er fra 84

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Ka+Ma=Be

Tina&Martin skriver:

Okai... tror lige jeg mailer til min læge og spørger... det må jo stå i min journal.. er fra 84

God ide Det kan jo også være, at du har fået den da den kom frem, så har du bare været lidt ældre

Anmeld

27. april 2011

de-wett

Tina&Martin skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39265044:wh o-sl%C3%A5r-m%C3%A6slingealarm.html?forside

Puha... Tænk at der stadig er folk som ikke lader sig vaccineres, når man kunne udryde den sygdom!!

ihh er glad for min datter skal vacc igen her de 2 maj.

Anmeld

27. april 2011

Caroline86

Mæslinger er en LORTE sygdom og så risikerer stakkels babyer UNDER 15. mdr at blive smittet fordi andre ikke følger vaccinationsprogrammet

Knus Caroline - mor til baby der fik mæslinger lige inden jul 2010

Anmeld

27. april 2011

Caroline86

de-wett skriver:

ihh er glad for min datter skal vacc igen her de 2 maj.

bare til info: hun bliver ikke vaccineret mod mæslinger før ved 15 mdr. vaccinen!

Laura blev smittet da hun var 9 mdr. gammel selvom vi har fulgt programmet til punkt og prikke..

Anmeld

27. april 2011

de-wett

Caroline86 skriver:

bare til info: hun bliver ikke vaccineret mod mæslinger før ved 15 mdr. vaccinen!

Laura blev smittet da hun var 9 mdr. gammel selvom vi har fulgt programmet til punkt og prikke..

min læge sagde til mig sidst at til 5 måneders vacc ville hun blive vacc mod mfr ? Hmm. Håber skam bare ikke hun bliver smidtet. Syntes bare det er sådan en skam dem der ikke får deres børn vacc imod det, da det er sådan en smidtsom sygdom. og irriterene sygdom

Anmeld

27. april 2011

Kongmulle

TinaPina skriver:

Nogle folk er sgu bare blevet lidt for "økologiske".

Jeg synes det er skide uansvarligt!

Anmeld

27. april 2011

Caroline86

de-wett skriver:

min læge sagde til mig sidst at til 5 måneders vacc ville hun blive vacc mod mfr ? Hmm. Håber skam bare ikke hun bliver smidtet. Syntes bare det er sådan en skam dem der ikke får deres børn vacc imod det, da det er sådan en smidtsom sygdom. og irriterene sygdom

der har han fejloplyst dig... de får den ikke før 15 mdr...

Fandt lige det her skema over vaccinerne

knus

Alder Børnevaccinationer Børneundersøgelse
5 uger Ingen ja
3 måneder Difteri-stivkrampe-kighoste-polio-Hib + PCV7 nej
5 måneder Difteri-stivkrampe-kighoste-polio-Hib + PCV7 ja
12 måneder Difteri-stivkrampe-kighoste-polio-Hib + PCV7 ja
15 måneder MFR 1 (paraply-vaccine 1) nej
2 år Ingen ja
3 år Ingen ja
4 år MFR 2 (paraply-vaccine 2) ja
5 år Difteri-stivkrampe-kighoste-polio ja
12 år Vaccination med tre stik mod human papillomavirus (HPV) til piger født i 1996 og fremefter. Indtil udgangen af 2010 kan også piger født i 1993, 1994 og 1995 blive vaccineret.
Evt. MFR 2 (paraply-vaccine 2)
Indtil den 1. april 2008 blev denne vaccine givet ved 12 års alderen. Dette er nu ændret, så MFR 2 bliver givet ved 4 års alderen. Børn, der pr. 1. april 2008 var ældre end 4 år skal imidlertid fortsat have MFR-vaccinen, når de fylder 12 år.

> 18 år: Ikke-immune kvinder tilbydes vaccination mod røde hunde i form af MFR-vaccine.

Anmeld

27. april 2011

de-wett

Caroline86 skriver:

der har han fejloplyst dig... de får den ikke før 15 mdr...

Fandt lige det her skema over vaccinerne

knus

Alder Børnevaccinationer Børneundersøgelse
5 uger Ingen ja
3 måneder Difteri-stivkrampe-kighoste-polio-Hib + PCV7 nej
5 måneder Difteri-stivkrampe-kighoste-polio-Hib + PCV7 ja
12 måneder Difteri-stivkrampe-kighoste-polio-Hib + PCV7 ja
15 måneder MFR 1 (paraply-vaccine 1) nej
2 år Ingen ja
3 år Ingen ja
4 år MFR 2 (paraply-vaccine 2) ja
5 år Difteri-stivkrampe-kighoste-polio ja
12 år Vaccination med tre stik mod human papillomavirus (HPV) til piger født i 1996 og fremefter. Indtil udgangen af 2010 kan også piger født i 1993, 1994 og 1995 blive vaccineret.
Evt. MFR 2 (paraply-vaccine 2)
Indtil den 1. april 2008 blev denne vaccine givet ved 12 års alderen. Dette er nu ændret, så MFR 2 bliver givet ved 4 års alderen. Børn, der pr. 1. april 2008 var ældre end 4 år skal imidlertid fortsat have MFR-vaccinen, når de fylder 12 år.

> 18 år: Ikke-immune kvinder tilbydes vaccination mod røde hunde i form af MFR-vaccine.

ja okay det kan jeg godt se

håber bre ikk hun bliver smidtet så

Anmeld

27. april 2011

Caroline86

de-wett skriver:

ja okay det kan jeg godt se

håber bre ikk hun bliver smidtet så

det gør hun ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.