Meget pinligt, og ikke for sarte sjæle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg har et spørgsmål som nager mig helt enormt! Det er dybt seriøst,  en samtidig meget pinligt! Nu har jeg et par mdr. tilbage af min graviditet, og har igennem den været forstoppet. Dog har jeg lige kunne komme på wc en gang om dagen. Mit store problem er, at jeg nogle dage har meget luft i tarmen, og de kan være SÅ ildelugtende, at det som oftest ikke er til at være i rummet lige efter. Jeg har læst en hel del på nettet, og halvdelen af befolkningen lider af "De forbudte prutter" som oftest er pga. forstoppelse, og (undskyld udtrykket) rester som sidder i tarmkrogene! Jeg synes at have forsøgt rigtig meget, uden virkning!? I må meget gerne svare som Anonym, lige som jeg, men ønsker bare at få svar på hvad jeg skal gøre? Min læge taler om kost og nogle forskellige gode råd, som jeg ikke helt synes har effekt. Har i evt. prøvet HUSK? Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Jeg har et spørgsmål som nager mig helt enormt! Det er dybt seriøst,  en samtidig meget pinligt! Nu har jeg et par mdr. tilbage af min graviditet, og har igennem den været forstoppet. Dog har jeg lige kunne komme på wc en gang om dagen. Mit store problem er, at jeg nogle dage har meget luft i tarmen, og de kan være SÅ ildelugtende, at det som oftest ikke er til at være i rummet lige efter. Jeg har læst en hel del på nettet, og halvdelen af befolkningen lider af "De forbudte prutter" som oftest er pga. forstoppelse, og (undskyld udtrykket) rester som sidder i tarmkrogene! Jeg synes at have forsøgt rigtig meget, uden virkning!? I må meget gerne svare som Anonym, lige som jeg, men ønsker bare at få svar på hvad jeg skal gøre? Min læge taler om kost og nogle forskellige gode råd, som jeg ikke helt synes har effekt. Har i evt. prøvet HUSK? Tak

Kan desværre ikke hjælpe .. Men ville ikke gå forbi uden at give dig et kæmpe kram og sige at jeg håber at du snart finder en "kur" på det, så du ikke skal "lide" af det resten af graviditeten .. Det lyder slet ikke til at være rart ..

Knus Tanja 40+4 <3

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak. Det er ret frustrende! Har heldigvis en mand der synes det er vældig morsomt!

Er der nogle som forresten ved, om man kan få noget afføringsmiddel ligen inden fødslen går i gang? Er rædselsslagende for at det går galt lige midt i fødslen

Anmeld

27. april 2011

Turtles

Anonym skriver:

til dig..

Jeg har ikke prøvet HUSk men har hørt at det ikke skulle være så nemt at få ned??

Efter min fødsel fik jeg Laktolose (staves) fordi ja undskyld nu mit sprog.. Jeg skulle ha en blød afføring da jeg var blevet syet..
Men det virker også til forstoppelse..? Men syntes ikke det virkede, så jeg fik Magnesia piller og de virkede..
Men om du må tage det mens du er gravid ved jeg ikke? Det må du nok spørge din læge om??

Håber det han hjælpe dig?

Anmeld

27. april 2011

mortilnoahogmelina

Jeg ved desværre ikke noget om det .
Men jeg ved at min mormor lider af kronisk forstoppelse , og hun tager husk , uden det kan hun slet ikke fungere , så synes du skal prøve det .

Anmeld

27. april 2011

Holbæktrunten

Har heller ikke så mange råd ang forstoppelsen andet en det vanlige:

Afføringsmiddel fx laktulose, og rå grøntsager (gulerødder er ret effektivt her), og selvfølgelig motion der også hjælper på tarmperistaltikken (tarmens bevægelser)

Mht afførings og prutte-mønster har mit også ændret sig en del siden jeg blev gravid. Heldigvis lider jeg ikke af decideret forstoppelse (endnu), og har kunnet klare den med grøntsager og gåture... Prutterne varierer i "styrke", men er faktisk ikke det helt store problem. Når som regel på potten før jeg giver los 

Anmeld

27. april 2011

Turtles

Anonym skriver:

Tusind tak. Det er ret frustrende! Har heldigvis en mand der synes det er vældig morsomt!

Er der nogle som forresten ved, om man kan få noget afføringsmiddel ligen inden fødslen går i gang? Er rædselsslagende for at det går galt lige midt i fødslen

Du blir tilbudt at få et Lavment..
Det fik jeg og så kan man lige komme ud og få tømt ud.. hehe..

Anmeld

27. april 2011

Holbæktrunten

Ang HUSK, så spørg lige på apoteket inden du forsøger dig... Movicol kunne også være et bud 

Og husk at jo mindre afføringsmiddel man kan klare sig med, jo bedre. Afføringsmidler gør tarmen doven, den venner sig til ikke at skulle lave så meget efter langvarigt brug... Svesker har forøvrigt samme effekt, hvad mange ikke ved. 

OG man behøver ikke at komme af med afføring hver dag. En tommelfingerregel er ca hver 2-3 dag.

Anmeld

27. april 2011

Ina33

HUSK! Det er virkelig effektivt, i bund og grund er det jo bare en masse kostfibre (frøskaller). Jeg synes bestemt du skal prøve det!

Anmeld

27. april 2011

Mussen2

Anonym skriver:

Det kan man, jeg mener de kalder det Klux. MEn husk at bed om det når du kommer ind. Jeg fik det ikke tilbudt og var ret meget i gang da jeg kom ind. Jeg bad selv om at få det, men det fik ikke den optimale virkning, så du kan selv regne resten ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.