Pædagog - videreuddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

qp

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg startede sommeren 2008 og kom med i den "nye ordning", men så vidt jeg ved giver min uddannelse mig ikke adgang til psykologi studiet - "kun" til en kandidat på DPU.

Det er korrekt, at du kun kan tag en kandidat eller master med en bachelor. På psykologistudiet er der helt andre krav. I øvrigt er det meget begrænset for hvad de dpu kanditater kan bruges til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

hilma

hmmm jeg fik det modsatte at vide. psykolog studiet har vist også en ny studieordning. Pæd. udd. er jo en BA udd. og kandidat udd. er vist et minimum på 2 år og Can.Psych. tager vist 4-5 år og den skal tages fra bund af ligesom psykoterapeut skal. Man får så vidt jeg ved, ikke merit på de uddannelser, men BA pæd. giver adgang til det studie. Der er jo 1 og 2 kvote på Can. Psych. og jeg forsøgte at læse mig frem til adgangskravene for Can.Psych studiet og der indgik BA Pæd. efter den nye udd. i en af kvoterne og jeg kan ikke huske hvilken en det var.  

Anmeld

26. april 2011

hilma

qp skriver:

Det er korrekt, at du kun kan tag en kandidat eller master med en bachelor. På psykologistudiet er der helt andre krav. I øvrigt er det meget begrænset for hvad de dpu kanditater kan bruges til.

hedder det forresten stadig DPU. havde en diskussion med en veninde for noget tid siden, hvor vi pludselig kom i tvivl om det stadig hedder DPU. ?

Anmeld

26. april 2011

hilma

har lige kigget på uni. adgangskrav til psykologstudiet og der indgår professions bachelor uddannelsen(hvilket pædagoger er, ihvertfald efter 2007)  kbhs uni. har dog en undtagelse at man ikke direkte kan blive optaget alene basseret på BA udd.

Anmeld

26. april 2011

qp

hilma skriver:

hedder det forresten stadig DPU. havde en diskussion med en veninde for noget tid siden, hvor vi pludselig kom i tvivl om det stadig hedder DPU. ?

Forstår ikke helt hvad du mener??

Ja man tager kanditat/ master på DPU (Danmarks Pædagogiske Universitetsskole).... Men psykoligistudiet foregår da på Københavns universitet b.la.

Jeg har selv læst på DPU.

Anmeld

26. april 2011

qp

hilma skriver:

har lige kigget på uni. adgangskrav til psykologstudiet og der indgår professions bachelor uddannelsen(hvilket pædagoger er, ihvertfald efter 2007)

Der er vidst også en masse andre krav

Anmeld

26. april 2011

qp

Nå men til TS alt efter hvad du vil, kan du søge på efteruddannelse af pædagoger og finde vej frem til dine ønsker.

Man kan b.la tage en overbygning som familieplejekonsulent (kommunerne), blive lærer, socialrådgiver osv....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.