Pædagog - videreuddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.941 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg er uddannet pædagog men vil rigtig gerne mere! Altså bygge noget mere på, men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke muligheder der er.
Er der mon nogen herinde som ved lidt om dette og kunne komme med ideer til videre uddannelse indenfor mit fag?

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Anonym skriver:

Jeg er uddannet pædagog men vil rigtig gerne mere! Altså bygge noget mere på, men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke muligheder der er.
Er der mon nogen herinde som ved lidt om dette og kunne komme med ideer til videre uddannelse indenfor mit fag?

På forhånd tak.

Du kan b.la. læse pædagogisk psykologi og sociologi

Derudover kan du også læse til psykoterapeut.

Anmeld

26. april 2011

Mi

Jeg overvejer det samme, altså at tage en kandidatgrad som overbygning, men der skal jo også gerne være udsigt til et job i den anden ende.

Anmeld

26. april 2011

hilma

hmm tja, hvornår blev du udd. pæd? jeg er fra den helt nye uddannelse fra 07, hvor jeg har direkte adgang til uni. 

Hvis du er fra den "gamle" pæd. studieordning skal du vist ind på DPU. Men ellers er der et hav af muligheder Du kan tage overbygningsudd. på de div. UCC campuser i Dk. men det kommer selvfølgelig an på hvornår du er uddannet. DPU tilbyder også rigtig mange fine videreuddannelser. 

Mange videreudd. er også netbasseret

Jeg vil selv gerne læse videre til psykolog når min barsel er slut

Anmeld

26. april 2011

nattergalen

Der er rigtig mange muligheder for en kandidat, også hvis du vil uden for pædagogikkens verden.. Din bachelor er adgangsgivene til ret mange uddannelser, selvom det "kun" er en professions.. Min mand som også er pædagog har fx valgt at søge ind på IT-universitet..

Så det er måske nemmere at finde ud af hvilket fag du gerne vil læse el og det fortsat skal være pædagogik kombineret med fx psyk el soc., og så søge på nettet og diverse uddannelsessider.. 

Ved ikke om mit svar var brugbart, men vil lige dele min vinkel på udd søgning..

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg tænker også i uddannelser som ikke nødvendigvis foregår på uni.... Altså feks det der engang hed en "hjemmehosser", er det en uddannelse i sig selv?
Altså i det hele taget uddannelser hvor jeg kan bruge pædagogudd som "springbræt"

Anmeld

26. april 2011

hilma skriver:

hmm tja, hvornår blev du udd. pæd? jeg er fra den helt nye uddannelse fra 07, hvor jeg har direkte adgang til uni. 

Hvis du er fra den "gamle" pæd. studieordning skal du vist ind på DPU. Men ellers er der et hav af muligheder Du kan tage overbygningsudd. på de div. UCC campuser i Dk. men det kommer selvfølgelig an på hvornår du er uddannet. DPU tilbyder også rigtig mange fine videreuddannelser. 

Mange videreudd. er også netbasseret

Jeg vil selv gerne læse videre til psykolog når min barsel er slut

Må jeg spørge hvordan du kan læse videre til psykolog med en uddannelse som pædagog?

Det giver da ikke adgang?

Anmeld

26. april 2011

hilma

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Må jeg spørge hvordan du kan læse videre til psykolog med en uddannelse som pædagog?

Det giver da ikke adgang?

jo, jeg er fra den helt nye uddannelse, der netop giver direkte adgang til uni. den gamle uddannelse gav nemlig ikke direkte adgang 

Fagene har også ændret sig samt praktik-kravene og adgangskravene ind til pæd. udd. 

Du kan vist finde den studieordning på nettet på UCC´s hjemmeside 

Den nye pæd. udd. har ændret sig en del.

Anmeld

26. april 2011

hilma skriver:

jo, jeg er fra den helt nye uddannelse, der netop giver direkte adgang til uni. den gamle uddannelse gav nemlig ikke direkte adgang 

Fagene har også ændret sig samt praktik-kravene og adgangskravene ind til pæd. udd. 

Du kan vist finde den studieordning på nettet på UCC´s hjemmeside 

Den nye pæd. udd. har ændret sig en del.

Jeg startede sommeren 2008 og kom med i den "nye ordning", men så vidt jeg ved giver min uddannelse mig ikke adgang til psykologi studiet - "kun" til en kandidat på DPU.

Anmeld

26. april 2011

nattergalen

Mener absolut også du har ret.. Da jeg undersøgte det, har også gået et år på den nye ordning, var det ikke muligt.. Psykolog uddannelsen er en af de få uddannelser der skal tages fra bunden af.. Mener ikke det har ændret sig endnu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.