et lille skår i glæden på Marcus første fødselsdag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. april 2011

FruEllingsen

Skal lige høre om det er mig der er total galt på den.

Svar gerne ærligt.

Marcus blev 1 år igår, og hele familien var inviteret. vi havde en super god dag, og nød det dejlige vejr, pludselig opdager jeg at min kære svigermor er taget hjem!!! hun har så KUN sagt farvel til Michael!!!! blev vildt skuffet.

Her til morgen vælger jeg så at skrive til hende, efter lang tids overvejelse.

Skrev: Hej. tak fordi du kom til Marcus fødselsdag igår, men jeg må indrømme at jeg både er ked af det og skuffet over at du ikke sagde farvel til mig da du gik.

Hun svarer så tilbage; Så kan vi være ked af det begge to, du kunne hverken sige goddag da jeg kom, og kunne overhovedet ikke svarer når jeg henvente mig til dig, synes ikke det er særlig rart at høre alt det i laver med din mor og hendes mand og hvor meget de får lov til at hjælpe jer hele tiden. det er snart 2 mdr siden du har kunne komme her, og hvis du bare hørte lidt efter blev der sagt farvel da dig og Marcus sad og spiste kage!

Her til skal det lige siges at da hun kom stod vi og snakkede, bla. om at hun havde problemer med bilen, så derfor var hun kommet lidt senere, så ved at jeg sagde hej til hende. Jeg henvente mig til hende flere gange, bl.a. med at hun kunne hjælpe Marcus med at pakke gaver op. osv. men indrømmer da, at det ikke var hende jeg snakkede mest med i løbet af dagen, men vi var også 19 mennesker.
Min mor og hendes mand, bor rigtig tæt på, og tager selv initiativ til kontakt, hun vil ikke rigtig komme her, og tager ikke selv den store kontakt.
Vi besøgte hende for en måned siden alle 3. michael og marcus har været der et par gange siden.

skrev så til hende: Jeg er ked af at vi har så forskellig en oplevelse af tingene, men synes nu du burde have prikket til mig da du sagde farvel, Jeg sagde da virkelig også goddag til dig, vi stod da og snakkede ude i køkkenet lige da du kom, Men undskylkder hvis du har en anden opfattelse, mht, at det er længe siden jeg har været hjemme hos dig, er det ikke fordi jeg ikke har haft lyst, men det har bare ikke passet, og det er jeg ked af

Min svigermor arbejder aften, så det er ikke altid nem af finde en dag.

Hun svarer så tibage: NÅ, men hav det godt!

Bliver jo vildt ked af det, da jeg da vildt gerne vil have et godt forhold til min svigermor, og det har før været super godt!

Bliver også sådan lidt hvad så nu. vil hun ikke snakke med os mere, eller hvad skal der lige ske.

Er det mig der er helt gal på den, når jeg bliver vildt ked af det og såret? eller er jeg i min ret til det?

PLEASE hjælp med gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Carl-Emil's mor

Hun lyder som mit svigermonster, som vi til alt held intet kontakt med har længere (lang historie) ..

jeg synes 100% at du er i din ret til det, du formulere dig på en utrolig fin måde som jeg kan sætte mig ind i og som jeg nok også selv ville have valgt.... Måske burde du snakke med din kæreste om det også få snakket ud med hende??

Der er intet værre end når svigermor bliver til svigermonster, jeg har opgivet og lært at acceptere at mine børn ikke har en farmor.. Men vil for alt i verden håbe for dig at I kan få det løst..

Anmeld

26. april 2011

Dinna88

Hun lyder ret indebrændt. Kan du ikke snakke med manden om det? Han må jo kende hende ret godt, måske han ved hvor skoen trykker.

Anmeld

26. april 2011

FruEllingsen

Hun lyder som mit svigermonster, som vi til alt held intet kontakt med har længere (lang historie) ..

jeg synes 100% at du er i din ret til det, du formulere dig på en utrolig fin måde som jeg kan sætte mig ind i og som jeg nok også selv ville have valgt.... Måske burde du snakke med din kæreste om det også få snakket ud med hende??

Der er intet værre end når svigermor bliver til svigermonster, jeg har opgivet og lært at acceptere at mine børn ikke har en farmor.. Men vil for alt i verden håbe for dig at I kan få det løst..

Min største frygt er også bare at Marcus midster sin farmor. han har i forvejen hverken farfar eller morfar. men heldigvis en fantastsik bedstefar.

Har snakket med kæresten om det, han er på min side, men kan fornemme lidt på ham at han helst ikke vil blande sig for meget.

Du kan tro det krævede lang tid at få mig formuleret som jeg gjorde i den sidste besked. var bare så ked af det og sur

Anmeld

26. april 2011

FruEllingsen

Dinna88 skriver:

Hun lyder ret indebrændt. Kan du ikke snakke med manden om det? Han må jo kende hende ret godt, måske han ved hvor skoen trykker.

Tror ikke han ved hvor skoen trykker..

Hun har vist altid været noget humørsyg, så han har vist opgivet hende lidt på det punkt. Michael er UTROLIG konflikt sky over for sin mor desværre!

Anmeld

26. april 2011

Barbamama

Jeg synes du skal tage hen til hende alene og få snakket med hende. Det er altid svært at føre en samtale over sms og I kan begge læse beskederne forkert. Det er nemmere når man kan se hinanden i øjnene. Og så hold bolden på egen halvdel, så du siger: JEG føler at.... eller JEG mener..... I stedet for at sige noget med DU gør også bare sådan.... eller DU har sagt at....

Forstår du hvad jeg mener??

Anmeld

26. april 2011

Dinna88

Drømmer skriver:

Tror ikke han ved hvor skoen trykker..

Hun har vist altid været noget humørsyg, så han har vist opgivet hende lidt på det punkt. Michael er UTROLIG konflikt sky over for sin mor desværre!

Såååå må han da mande sig lidt op Ej. Jeg tænker.... Var det mig, så havde jeg sat mig ned og skrevet et brev til hende. Et brev om hvordan JEG så det hele, fødselsdagen forklaret fra min side osv. Og andre eventuelle knas i forholdet til hende. Og så sluttet af med at nu har du taget initiativ til at få det hele løst, så er det op til hende at tage skridt nummer to. Er hun ikke villig til det, så må det jo være hendes tab Det synes jeg er en god måde at gøre det på. Det er også nemmere at få tingene ned på skrift, for der kan man ikke blive afbrudt!

Anmeld

26. april 2011

FruEllingsen

michella80 skriver:

Jeg synes du skal tage hen til hende alene og få snakket med hende. Det er altid svært at føre en samtale over sms og I kan begge læse beskederne forkert. Det er nemmere når man kan se hinanden i øjnene. Og så hold bolden på egen halvdel, så du siger: JEG føler at.... eller JEG mener..... I stedet for at sige noget med DU gør også bare sådan.... eller DU har sagt at....

Forstår du hvad jeg mener??

Ja tror jeg forstår hvad du mener., det kunne godt være jeg skulle prøve det! vil virkelig ikke miste kontakten til hende

Anmeld

26. april 2011

FruEllingsen

Dinna88 skriver:

Såååå må han da mande sig lidt op Ej. Jeg tænker.... Var det mig, så havde jeg sat mig ned og skrevet et brev til hende. Et brev om hvordan JEG så det hele, fødselsdagen forklaret fra min side osv. Og andre eventuelle knas i forholdet til hende. Og så sluttet af med at nu har du taget initiativ til at få det hele løst, så er det op til hende at tage skridt nummer to. Er hun ikke villig til det, så må det jo være hendes tab Det synes jeg er en god måde at gøre det på. Det er også nemmere at få tingene ned på skrift, for der kan man ikke blive afbrudt!

Det med brevet var måske en god ide, så kommer man heller ikke til at tabe hovedet! hvis du forstår.

Anmeld

26. april 2011

Dinna88

Drømmer skriver:

Det med brevet var måske en god ide, så kommer man heller ikke til at tabe hovedet! hvis du forstår.

Det forstår jeg helt sikkert Har selv brugt det med brevet et par gange. Og så lige at slutte af med at give vedkommende et valg - jeg er åben overfor en snak, men er det ikke det DU ønsker, så lader vi den ligge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.