Da google ikke vil give mig svaret, så kan I måske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.491 visninger
27 svar
0 synes godt om
26. april 2011

MaybeBaby

Er man halvvejs, når man er 19+0 eller 20+0. Min søster sender altid en sms hver gang jeg går ind i en ny uge og i søndags, hvor jeg nappede de 19+0, så skrev hun: Tillykke, du er nu halvvejs. Og en anden herinde, skrev også at hun nu var halvvejs, og vi er lige langt.

Jeg er forvirret, da jeg ville mene at halvdelen af 40+0 = 20+0?

/Mette - måske halvvejs?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

NinaE

Jeg ville også sige 20+0, fordi det jo er fyrre fulde uger, hvis man føder til termin.

Anmeld

26. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

MaybeBaby skriver:

Er man halvvejs, når man er 19+0 eller 20+0. Min søster sender altid en sms hver gang jeg går ind i en ny uge og i søndags, hvor jeg nappede de 19+0, så skrev hun: Tillykke, du er nu halvvejs. Og en anden herinde, skrev også at hun nu var halvvejs, og vi er lige langt.

Jeg er forvirret, da jeg ville mene at halvdelen af 40+0 = 20+0?

/Mette - måske halvvejs?

20+0 Så er du 20 fulde uger henne og halvvejs 

Anmeld

26. april 2011

Worldwide

Er det ikke fordi når man siger man er uge 19+0 så er man i den 20. uge af graviditeten? Eller hvordan er det nu det hænger sammen

Anmeld

26. april 2011

MaybeBaby

NinaE skriver:

Jeg ville også sige 20+0, fordi det jo er fyrre fulde uger, hvis man føder til termin.

Ja, ikk? For det gælder vel ikke når man bare er i 20. uge. Tricky tricky. Vi må se hvad andre kommer med af udsagn Men tak

Anmeld

26. april 2011

Frejsmor

Jeg har godt nok også undret mig lidt over at folk skrev de var halvvejs når de var 19+0.. For ja i min tankegang er det jo også først ved  20+0 man er halvvejs..

Men det jeg har tænkt mig frem til var, at måske regner dem der siger man er halvvejs ved 19+0 måske udfra at hele graviditeten er 38 uger(altså minus de to første uger hvor man endnu ikke har undfanget bebs endnu?)

Jeg ved ikke om det er rigtigt, eller om det jeg siger giver mening, men ja det var i hvert fald mit bud hehe..

Anmeld

26. april 2011

MaybeBaby

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

20+0 Så er du 20 fulde uger henne og halvvejs 

Uha, du virker så sikker Men vil i hvert fald først juble over halvvejs på søndag, så er jeg da helgarderet!

Anmeld

26. april 2011

MaybeBaby

Mileva skriver:

Er det ikke fordi når man siger man er uge 19+0 så er man i den 20. uge af graviditeten? Eller hvordan er det nu det hænger sammen

Ja, det er jo lige om det gælder, at man gør sådan...

Anmeld

26. april 2011

Halbschön

20+0... termin er jo 40+0... hende der skrev det forleden venter tvillinger og skal sættes igang/ha ks når hun er 38+0..

Anmeld

26. april 2011

MaybeBaby

SkrukNu skriver:

Jeg har godt nok også undret mig lidt over at folk skrev de var halvvejs når de var 19+0.. For ja i min tankegang er det jo også først ved  20+0 man er halvvejs..

Men det jeg har tænkt mig frem til var, at måske regner dem der siger man er halvvejs ved 19+0 måske udfra at hele graviditeten er 38 uger(altså minus de to første uger hvor man endnu ikke har undfanget bebs endnu?)

Jeg ved ikke om det er rigtigt, eller om det jeg siger giver mening, men ja det var i hvert fald mit bud hehe..

Se, dét kunne jo være - Men hvis man ikke tæller de første 2 uger med af befrugtningen, så er man jo i 19+0 jo egentlig kun 17+0 ud fra deres regning. Men den havde jeg i hvert fald ikke tænkt over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.