Vil gerne have en mere men hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Sakris

mullesmith2 skriver:

Tak for alle jeres svar. Jeg tror også jeg er fornuftig og venter omkring 2-3år inden vi skal have en mere, og så kan jeg jo ligesågodt se om ikke jeg kan blive gravid sådan omrkig 7-8mdr før jeg slutter min uddannelse så jeg i det mindste er færdig med den, og så er min drenge også blevet "store" og kan lige lidt mere selv når de er 4 år  Hvad med Økonomisk når man har afsluttet en uddannelse og så nærmest skal direkte på barsel??

Du kan få barselsdagpenge - dimittend sats fra 4 uger før din termin. Men du skal melde dig ind i en A-kasse et år før du er færdig med studiet. Ellers kommer du en måned i karantæne inden du kan få udbetalt dagpenge. (Ved dog ikke om dette gælder, hvis barslen kommer til at passe med den dag du afslutter studiet).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

mullesmith2

Sakris skriver:

Du kan få barselsdagpenge - dimittend sats fra 4 uger før din termin. Men du skal melde dig ind i en A-kasse et år før du er færdig med studiet. Ellers kommer du en måned i karantæne inden du kan få udbetalt dagpenge. (Ved dog ikke om dette gælder, hvis barslen kommer til at passe med den dag du afslutter studiet).

ok regner med jeg bare melder mig i fagforening når jeg starter uddannelse og så er jeg bare gratismedlem intil jeg afslutter  Så kan jeg da ikke glemme det ihvertfald  Ender nok med at jeg bliver gravid midt i uddannelsen og så kan man vist få su barselsklip endten 2klip om måneden i 6mdr eller 1klip om måneden i 12mdr erdet ikke sådan?? ved nogen det?

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

mullesmith2 skriver:

ok regner med jeg bare melder mig i fagforening når jeg starter uddannelse og så er jeg bare gratismedlem intil jeg afslutter  Så kan jeg da ikke glemme det ihvertfald  Ender nok med at jeg bliver gravid midt i uddannelsen og så kan man vist få su barselsklip endten 2klip om måneden i 6mdr eller 1klip om måneden i 12mdr erdet ikke sådan?? ved nogen det?

det er rigtig nok med SU klip. dobbelt klip et halvt år eller enkelt klip et år 

Anmeld

28. april 2011

mullesmith2

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

det er rigtig nok med SU klip. dobbelt klip et halvt år eller enkelt klip et år 

Man kan ikke vælge bare at tage to klip bare en måned fx? syntes bare at 6mdr er lige lille nok at komme i dagpleje, og et år er lige længe nok at gå hjemme...

Anmeld

28. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

mullesmith2 skriver:

Man kan ikke vælge bare at tage to klip bare en måned fx? syntes bare at 6mdr er lige lille nok at komme i dagpleje, og et år er lige længe nok at gå hjemme...

Det vil jeg tro du kan, men kan ikke svar på det. Så meget har jeg ikke undersøgt det endnu. Men SU plejer at være ok flexibelt. 

Anmeld

28. april 2011

signe.

mullesmith2 skriver:

Jeg fik jo Sofus og Emil d.18 nov 2010 så det er ikke mere end lige 5mdr siden, men alligevel tænker jeg på at få nr.3  Jeg skal igang med at læse til pædagog til september og det tager jo 3½år inden jeg er færdig med det. Nu spørger jeg så jer om hvad i ville gøre, ville i vente med det næste barn til efter uddannelse eller få et barn mens i er under uddannelse?

Der er nemlig også mange der siger man endelig ikke skal vente for længe men hvor meget er længe??

Hilsen skrukken hehe

Så hellere gøt det INDEN uddannelse 3½ år er jo lang tid, og så hvis det ikke lige sker i 1 hug Jeg venter mig jo igen og har termin 23 sep... der bliver 18 mdr mellem vores, og det er helt perfekt for os

Anmeld

28. april 2011

signe.

mullesmith2 skriver:

Tak for alle jeres svar. Jeg tror også jeg er fornuftig og venter omkring 2-3år inden vi skal have en mere, og så kan jeg jo ligesågodt se om ikke jeg kan blive gravid sådan omrkig 7-8mdr før jeg slutter min uddannelse så jeg i det mindste er færdig med den, og så er min drenge også blevet "store" og kan lige lidt mere selv når de er 4 år  Hvad med Økonomisk når man har afsluttet en uddannelse og så nærmest skal direkte på barsel??

ja, det var også sådan jeg havde tænkt mig at gøre det den gang... Min termin var i august og jeg var udlært 31 juli.. skulle så gå 4 uger før på barsel og tage min ferie så det kunne passe med at jeg blev udlært.. GENIAL plan.. MEEN! Min gut valgte jo så at komme 16 uger før(det jo et tilfælde selvfølgelig!) så alle de planer gik i vasken, og det var faktisk et helvede at komme igennem, med ens arbejdsgiver, kommunen, praktikudvalget osv osv.. og alt faldt først i hak 25 oktober

så hvis man tænker i de baner, så synes jeg enten man skal få d ebørn inden uddannelsen, eller også starte projektet når man er udlært så man ikke havner i sådan et virvar som jeg, for det var bestemt ikke sjovt..

Anmeld

28. april 2011

Vial

Jeg fik jo Sofus og Emil d.18 nov 2010 så det er ikke mere end lige 5mdr siden, men alligevel tænker jeg på at få nr.3  Jeg skal igang med at læse til pædagog til september og det tager jo 3½år inden jeg er færdig med det. Nu spørger jeg så jer om hvad i ville gøre, ville i vente med det næste barn til efter uddannelse eller få et barn mens i er under uddannelse?

Der er nemlig også mange der siger man endelig ikke skal vente for længe men hvor meget er længe??

Hilsen skrukken hehe

Sådan havde jeg det også, da mine var 5 mdr - og det er altså ikke gået væk endnu..haha.

Jeg vil dog sige, at du skal vente til efter uddannelsen. Så kan du få to til med kort mellemrum.

At være lillesøster/lillebror til et sæt tvillinger kan være sin sag. (Taler af erfaring..) Det ville være rigtig smart med en "partner".

Hvis I blev gravide nu, så er det næsten synd for den lille ny, at meget af opmærksomheden går på at have styr på to tumlingebrødre.

Mit råd er helt klart at tage den uddannelse og nyde drengene. Derefter tager I et hold til

Anmeld

28. april 2011

Hvem?

mullesmith2 skriver:

Hilsen skrukken hehe

Åh ja, de kære små

Vi har fået to li  røven af hinanden, en fra Januar og en fra December 2010, det har vi gjort fordi jeg fik en arbejdsskade og ikke kan bruge min uddannelse mere, så jeg ska til at starte forfra på universititet med ny uddannelse, MEN jeg ville gerne have to meget tæt på hinanden og det fik jeg jo så ogsp, inden uddaannelsestart

MEN vi vil da også gerne have en mere, vi er begge rørende enige om at vi IKKE skal have 4 børn, men vi vi da gerne have en mere, men det må altså blive en efternøler, da jeg vil have min nye uddannelse på plads først

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men held og lykke

Anmeld

28. april 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

mullesmith2 skriver:

Hilsen skrukken hehe

jeg ville skam IKKE vente. ! Den uddannelse tager tid, dine børn bliver ældre, det kan være det er svært at blive gavid næste gang og trækker laangt ud..

Os selv, vi gik igang da vores mindste var 1 måned præcis. Og vi prøver stadig nu her 2 ½ måned senere, ikke at det er lang tid vi har prøvet, meeen man kan jo aldrig vide hvor længe man er om at få bid på krogen. (Vi prøver at lave nr 3.)

Var det mig så var jeg sørme begyndt ;D Synes da bare i skal gøre det hvis i føler for det !

krammer herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.