Marita skriver:
Jeg forventede et ordentligt møgfald om din kæreste, da jeg læste din overskrift, men blev positivt overrasket over, at det var dig selv du mente og at du er utrolig glad for din kæreste 
Jeg har også haft det svært ved fysisk nærhed under mine graviditeter og nogle gange føler jeg ikke han har forståelse for min situation, men han er en meget dejlig mand og prøver på at forstå og hjælpe mig.
Hvordan ville du have det med at gå ture på stranden eller i skoven og holde i hånd og snakke? Det nytter ikke noget at sige 'nul nærhed, basta' eller 'sex HVER aften!'
Vi er kommet dertil at vi snakker meget åbent om vores sexuelle forhold p.t., fordi jeg nu er så gravid, at det spontane ikke helt duer uden smerte osv. Vi snakker inden aften, om vi skal være lidt sammen, snakker om, hvilken stilling jeg bedst kan holde til osv. Det er døduromantisk, men det viser mig alligevel, at han tager hensyn og elsker mig. Heller det end at afvise hvert forsøg. Så er man jo også forberedt.
Mht at blive holdt om om natten, så synes jeg personligt, at en hånd på hoften er bedste. Kan heller ikke lide en hånd på mave eller bryster p.t., for som du siger så er det varmt og hvis han skulle falde i søvn, så har jeg meget svært med at flytte mig om natten.
Prøv at se, om du kan komme med nogle konstruktive forslag til, hvordan I kan bevare nærhed når du har lidt svært ved det. Du er ikke alene med følelsen af, at man bare vil være i fred samtidig med at man vil at ens kæreste/mand skal føle sig elsket. Og den åbenbaring gør dig til den bedste kæreste i verden 
Tak for dit søde svar! Jeg synes nemlig altid, at mændene svines så meget til, og det ville være så nemt at sige: "Ih, han er bare så belastende, fordi han bare vil være tæt på mig hele tiden", men det er da bare dejligt, at han er så kærlig, det er jo mig der har "fejlen". Heldigvis kommunikerer vi rigtig godt, og vi taler meget om tingene, så jeg ved, at han forstår, at det ikke er ham, der er noget galt med. Men at jeg bare har det så vaaarmt og træls i min krop 
Men det er nogle god idéer du kom med det, vil prøve at få dem ind i vores hverdag. Jeg er også begyndt at øve mig på lige en gang imellem, at gå hen og ligge armene om ham og fortælle ham jeg elsker ham, imens jeg aer ham. Og spørge om han ikke vil putte lidt. Kan mærke, det gør ham glad. Det er ikke altid jeg har så meget lyst, men synes det er vigtigt at gå på kompromis og ikke glemme hinanden. han er jo en del af processen, selvom det er mig, der har "besværet", og jeg elsker ham jo højere end nogen anden! 
Men ja, særligt det der med at blive holdt om om natten. Det kan jeg slet ikke! Så vil jeg hellere selv lige ligge en arm om ham, så jeg er fri til at flytte mig