Jeg håber virkelig der kommer en konsekvens i denne sag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

slettet_7530

KaLee skriver:

det besvarer så mit ene spørgsmål.. Hvad de skulle have gjort... 

dernæst.... prøver jeg lige igen... hvad skal konsekvensen så være for at opveje den skade som det har gjort? Kan det overhovedet opvejes?

Hvad er den rette straf i dette tilfælde?

Man kan altid sidde og være bagklog, og tro mig - mon ikke de har fået tjekket det efter nu, og fået styr på tingene... 

Jeg mener egentligt en fyring et eller andet sted højere oppe måtte være konsekvensen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

eElak

Albertesmor skriver:

Jeg mener egentligt en fyring et eller andet sted højere oppe måtte være konsekvensen.

jeg er måske bare på tværs (selvom det ikke er det jeg går efter).. 

Men hvorfor en fyring?

Det skruer jo ikke tiden tilbage...  

Anmeld

26. april 2011

Zeus

KaLee skriver:

Men hvorfor en fyring?

Hvorfor skal en mand have fængelsstraf for at myrde sin kone, det får jo ikke konen tilbage? Hvorfor skal læger have straf for at fejle, når fejlen koster menneskeliv, det gør jo ikke fejlen god igen?

Selvfølgelig skal det have konsekvencer..

Anmeld

26. april 2011

eElak

Zeus skriver:

Hvorfor skal en mand have fængelsstraf for at myrde sin kone, det får jo ikke konen tilbage? Hvorfor skal læger have straf for at fejle, når fejlen koster menneskeliv, det gør jo ikke fejlen god igen?

Selvfølgelig skal det have konsekvencer..

Jeg har jo heller ikke sagt at der ikke skal være en konsekvens.. Jeg efterlyste blot at trådstarteren kom med forslag - og det har hun gjort 
:-) 

Men ledelsen har ikke haft direkte kontakt med situationen. Med de eksempler du nævner ville det (hårdt sagt) svare til at mandens forældre skulle straffes for at fejle med opdragelsen. Og at ledelsen på hospitalet skal fyres pga lægen laver en (menneskelig) fejl.

Jeg søgte bare mere indhold end "det her er bare for dårligt" "tonen"

(håber ikke det tages så ilde op som det kan lyde af TS eller andre) ;-) 

Anmeld

26. april 2011

slettet_7530

KaLee skriver:

Men hvorfor en fyring?

Fordi når man sidder og får sådan en høj løn, netop for det ansvar man har ja så mener jeg det må have en konsekvens at man ike har været sig det ansvar voksent nok, jeg ville som forældre finde det højst mærkværdigt at intet skete, samt jeg tænker dn tanke hvad hvis de alle var omkommet?? så var der nogen der kunne være sigtet for uagtsomt manddrab

Anmeld

26. april 2011

eElak

Albertesmor skriver:

Fordi når man sidder og får sådan en høj løn, netop for det ansvar man har ja så mener jeg det må have en konsekvens at man ike har været sig det ansvar voksent nok, jeg ville som forældre finde det højst mærkværdigt at intet skete, samt jeg tænker dn tanke hvad hvis de alle var omkommet?? så var der nogen der kunne være sigtet for uagtsomt manddrab

Men hvis manden havde været i live den dag i dag... Skulle ledelsen så stadig straffes, eller ville det række med erstatning til familierne fra skolen samt fyring af læreren?

Anmeld

26. april 2011

wamse

Jeg mener at skolen burde tilskrives en bøde, fordi som jeg har forstået det, så er der regler der ikke er blevet overholdt, og derfor blev ulykken så alvorlig.

Det er skolens ansvar, at alle sikkerhedsregler overholdes når de påtager sig ansvaret for vores børn.

En eventuel bøde kunne gå ubeskåret til fx de genoptræningscentre, der nu skal få børnene til at fungere så optimalt som muligt igen. 

Anmeld

26. april 2011

Zeus

uanset hvad, så er altid ledelsen som står for det overordnede ansvar... Hvis stigen falder sammen (når man er maler), og man brækker et ben eller en arm, og man ikke har understøttet stigen ordentligt, så er det også chefen som får en bøde

Anmeld

26. april 2011

slettet_7530

KaLee skriver:

Men hvis manden havde været i live den dag i dag... Skulle ledelsen så stadig straffes, eller ville det række med erstatning til familierne fra skolen samt fyring af læreren?

Ja de skal da straffes uanset hvad, spørgsmålet er bare hvilken straf, som wamse skriver kunne de betale omkostningerne til genoptræningen som et minimum.

Anmeld

26. april 2011

eElak

Jeg mener at skolen burde tilskrives en bøde, fordi som jeg har forstået det, så er der regler der ikke er blevet overholdt, og derfor blev ulykken så alvorlig.

Det er skolens ansvar, at alle sikkerhedsregler overholdes når de påtager sig ansvaret for vores børn.

En eventuel bøde kunne gå ubeskåret til fx de genoptræningscentre, der nu skal få børnene til at fungere så optimalt som muligt igen. 

Se det var SÅDAN noget der, som jeg gik ud fra ville være konsekvenserne i sådan en sag... eller... måske ikke konsekvens, men som et minimun

Troede faktisk at skolen SKULLE betale for genoptræningen..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.