Jeg håber virkelig der kommer en konsekvens i denne sag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. april 2011

slettet_7530

øv hvor jeg synes det er trist.

Om ulykken på efterskolen

http://www.bt.dk/danmark/casper-kan-ikke-selv-gaa-paa-toilettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Mamalou

Jeg er fuldstændig enig. Det er katastrofalt hvad der er sket for de unge mennesker og selvfølgelig også for læren der omkom.

Anmeld

26. april 2011

eElak

Han er desværre ikke den eneste som er mærket...

Men konsekvens - hvad skulle det være? Læreren som ligesom havde ansvaret for de unge er jo død, så han kan ikke "straffes".

Jeg håber bare at lektien er lært nu - for andre som kunne gøre "samme stunt"...

Anmeld

26. april 2011

liwsmor

Albertesmor skriver:

øv hvor jeg synes det er trist.

Om ulykken på efterskolen

http://www.bt.dk/danmark/casper-kan-ikke-selv-gaa-paa-toilettet

åh jeg for en klump i halsen bare af at læse det

Anmeld

26. april 2011

slettet_7530

KaLee skriver:

Han er desværre ikke den eneste som er mærket...

Men konsekvens - hvad skulle det være? Læreren som ligesom havde ansvaret for de unge er jo død, så han kan ikke "straffes".

Jeg håber bare at lektien er lært nu - for andre som kunne gøre "samme stunt"...

jeg tænker selvfølgelig på ledelsen her

Anmeld

26. april 2011

eElak

Albertesmor skriver:

jeg tænker selvfølgelig på ledelsen her

Men har du et forslag til hvad konsekvensen skulle være?

Ingen tvivl om at det på utroligt mange måder er utilgiveligt hvad der er sket de unge mennesker.. Men hvad skulle ledelsen have gjort i denne situation?

Anmeld

26. april 2011

An&Jo

ja man får en stor klump halsen af at læse om det..

Men derudover vil jeg sige at de på Hammel er skide dygtige.. Jeg har en kammerat der var med i et trafik uheld fordi han desværre satte sig ind i en bil der blev ført af en der var påvirket.. Han var svært hjerneskadet, og lå i koma i mange måneder inden han blev vækket.. han kunne ikke gå, tale, spise eller andet.. Men den dag i dag (1½ år efter ulykken) kan han gå nogle meter af gangen, men sidder ellers i kørestol, han kan snakke på ligefod med os andre, og han spiser helt selv.. kort sagt er han med et års behandling faktisk kommet tilbage til livet..

Så jeg krydser alt hvad jeg kan for at de kan hjælpe eleverne fra den tragiske kæntre ulykke på samme måde som de har gjort med min kammerat..

Anmeld

26. april 2011

slettet_7530

KaLee skriver:

Men har du et forslag til hvad konsekvensen skulle være?

Ingen tvivl om at det på utroligt mange måder er utilgiveligt hvad der er sket de unge mennesker.. Men hvad skulle ledelsen have gjort i denne situation?

De skulle have taget kontakt til nogle komptente personer i lige præcis dragebåde og lavet regler omkring hvornår det er forsvarligt at sejle ud i en dragebåd, så skulle de have haft deres gear iorden, de havde jo ikke redningsveste men kun  svømmeveste på, hvilket kunne have haft virkelige grimme konsekvenser for eleverne.

Ingen kunne jo frostå at de overhovdet var sejlet ud, de vejrlige forhold var slet ikke egnet til den form for sejllads

Anmeld

26. april 2011

eElak

Albertesmor skriver:

De skulle have taget kontakt til nogle komptente personer i lige præcis dragebåde og lavet regler omkring hvornår det er forsvarligt at sejle ud i en dragebåd, så skulle de have haft deres gear iorden, de havde jo ikke redningsveste men kun  svømmeveste på, hvilket kunne have haft virkelige grimme konsekvenser for eleverne.

Ingen kunne jo frostå at de overhovdet var sejlet ud, de vejrlige forhold var slet ikke egnet til den form for sejllads

det besvarer så mit ene spørgsmål.. Hvad de skulle have gjort... 

dernæst.... prøver jeg lige igen... hvad skal konsekvensen så være for at opveje den skade som det har gjort? Kan det overhovedet opvejes?

Hvad er den rette straf i dette tilfælde?

Man kan altid sidde og være bagklog, og tro mig - mon ikke de har fået tjekket det efter nu, og fået styr på tingene... 

Anmeld

26. april 2011

sr

at det var svømmeveste og ikke redningsveste har rent faktisk gjort at det var muligt for dem at svømme i land og hente hjælp... det er ikke muligt at svømme så langt i redningsveste. rigtig nok at de ikke burde være sejlet ud i det hele taget. bortset fra det, så fortæller medierne ikké noget om når det efterfølgende har vist sig at reglerne har været fulgt og den eneste fejl var at sejle ud....

søster til en af eleverne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.