Når man søger arbejde - hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du kan få supplerende dagpenge i 30 uger. Når du får supplerende dagpenge skal du stadigvæk søge 2 stillinger om ugen og gå til diverse møder i a-kassen og jobcenteret.

Jeg ville helt sikkert søge det, da du så har "en fod indenfor" samtidig med, at du tjener mere end hvis du var fuldt ud på dagpenge. Så får du desuden noget erfaring du kan tage med dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

ekzunz

KaLee skriver:

Uuuh..

jeg søger ind på Metropol i København/fr.berg. Kender faktisk flere som går derinde eller skal gå derinde..

Lige nu bakser jeg bare med om jeg er sikker nok på beslutningen til at stifte gæld for 150.000-200.000 kroner... :-S

Men du har så søgt ind på kvote 2?

Det er Metropol som åbner en afdeling i Hillerød. Det er faktisk meget godt at det er nogle som er vant til uddannelsen som starter det op, så det er nogle som ved hvad det går ud på.

Og ja, jeg har søgt ind via kvote2. Jeg talte med en studievejleder fra Roskilde som anbefalede mig kvote 2. Alle kom ind i Roskilde sidste år, så jeg føler mig ret sikker på at jeg nok skal komme ind - men jeg vil jo helst ind i Hillerød, det er noget tættere på

Har du søgt ind??

Åhh ja - gælden....den glæder jeg mig heller ikke til, men med 5 unger, så kan jeg vist ikke helt undgå studielån

Anmeld

26. april 2011

sophiemy

20 timer er ikke meget og slet ikke når man kigger på økonomien, men det er vel bedre end 0 timer? Kender ikke så meget til området, men i min branche vil det til hver en tid være et plus med 20 timer per uge på cv'et i forhold til at have et "hul".

Hvis jeg var dig ville jeg søge det, og skulle du være så heldig at få det - ville jeg tilføje det på mit cv og søge videre.

Men som sagt kan jeg tage helt fejl, da jeg er i en anden branche

Anmeld

26. april 2011

eElak

Znuzke skriver:

Det er Metropol som åbner en afdeling i Hillerød. Det er faktisk meget godt at det er nogle som er vant til uddannelsen som starter det op, så det er nogle som ved hvad det går ud på.

Og ja, jeg har søgt ind via kvote2. Jeg talte med en studievejleder fra Roskilde som anbefalede mig kvote 2. Alle kom ind i Roskilde sidste år, så jeg føler mig ret sikker på at jeg nok skal komme ind - men jeg vil jo helst ind i Hillerød, det er noget tættere på

Har du søgt ind??

Åhh ja - gælden....den glæder jeg mig heller ikke til, men med 5 unger, så kan jeg vist ikke helt undgå studielån

Hvordan filan har du overhovedet råd til at læse så?!?!?!?!

Synes det er rigeligt med et barn...

Anmeld

26. april 2011

eElak

MoarHvidovre skriver:

Du kan få supplerende dagpenge i 30 uger. Når du får supplerende dagpenge skal du stadigvæk søge 2 stillinger om ugen og gå til diverse møder i a-kassen og jobcenteret.

Jeg ville helt sikkert søge det, da du så har "en fod indenfor" samtidig med, at du tjener mere end hvis du var fuldt ud på dagpenge. Så får du desuden noget erfaring du kan tage med dig.

Lige min tanke - det med at have en fod indenfor..
Desuden, så tænker jeg også om jeg overhovedet kan "tillade" mig at være "kræsen" i disse tider....

Jeg må virkelig gå i tænkeboks...

Anmeld

26. april 2011

ekzunz

KaLee skriver:

Hvordan filan har du overhovedet råd til at læse så?!?!?!?!

Synes det er rigeligt med et barn...

Men jeg har jo en mand....

Vi har regnet på det, og det kan godt lade sig gøre. Jeg skal have et studiejob, men det er heldigvis kun nødvendigt at det skal indbringe et par tusinde om måneden. Men vi kommer nok ikke på sommerferie mens jeg studerer

Anmeld

26. april 2011

eElak

Znuzke skriver:

Men jeg har jo en mand....

Vi har regnet på det, og det kan godt lade sig gøre. Jeg skal have et studiejob, men det er heldigvis kun nødvendigt at det skal indbringe et par tusinde om måneden. Men vi kommer nok ikke på sommerferie mens jeg studerer

Som godt nok må tjene kassen...

Det er jo alligevel 2,5 barn hver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.