Når man søger arbejde - hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. april 2011

eElak

Godmorgen de damer...

Jeg står (som jeg har nævnt før) i den herlige situation at jeg er færdiguddannet om 1,5 måned.
Og i min branche er mulighederne for job mildest talt RINGE efterhånden... Da jeg startede som elev, så var der oceaner af muligheder, men i løbet af min elevtid, så smækkede krisen igennem. Der kom fyringsrunder og ansættelsesstop...

Nu er der stadig ansættelssstop, så de få stillinger som bliver slået op, der er der mange om buddet.... bl.a. søgte jeg et job med 423 (!!) ansøgere til!!

Mit dillemma lyder:

Jeg har brug for et 37 timers job for at "overleve"... Rent økonomisk herhjemme skal det jo hænge sammen, og jeg er alene med knægten.

Jeg kan dog gå ned på 32 timer, uden at skulle på gaden (vil jeg tro). 

Rent prioriteringsmæssigt ville jeg elske at have et 32 timers job, hvis det løb rundt økonomisk. En kæphest for mig i det her forløb har været den evige dårlige samvittighed over at jeg ikke føler at jeg har haft tid til min søn...

Nå men, nu har jeg set en annonce... Den er KUN på 20 timer... Der er ikke nogen chance for at der kommer flere timer (jeg har spurgt). Det er en af de tidl. praktikpladser, så de kender mig, og var glade for mig dengang... Så jeg ved der ville være en stor chance for jobbet.. Men... ja... Økonomien render ikke rundt med kun 20 timers arbejde.

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Aves.

KaLee skriver:

Godmorgen de damer...

Jeg står (som jeg har nævnt før) i den herlige situation at jeg er færdiguddannet om 1,5 måned.
Og i min branche er mulighederne for job mildest talt RINGE efterhånden... Da jeg startede som elev, så var der oceaner af muligheder, men i løbet af min elevtid, så smækkede krisen igennem. Der kom fyringsrunder og ansættelsesstop...