Når man søger arbejde - hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. april 2011

eElak

Godmorgen de damer...

Jeg står (som jeg har nævnt før) i den herlige situation at jeg er færdiguddannet om 1,5 måned.
Og i min branche er mulighederne for job mildest talt RINGE efterhånden... Da jeg startede som elev, så var der oceaner af muligheder, men i løbet af min elevtid, så smækkede krisen igennem. Der kom fyringsrunder og ansættelsesstop...

Nu er der stadig ansættelssstop, så de få stillinger som bliver slået op, der er der mange om buddet.... bl.a. søgte jeg et job med 423 (!!) ansøgere til!!

Mit dillemma lyder:

Jeg har brug for et 37 timers job for at "overleve"... Rent økonomisk herhjemme skal det jo hænge sammen, og jeg er alene med knægten.

Jeg kan dog gå ned på 32 timer, uden at skulle på gaden (vil jeg tro). 

Rent prioriteringsmæssigt ville jeg elske at have et 32 timers job, hvis det løb rundt økonomisk. En kæphest for mig i det her forløb har været den evige dårlige samvittighed over at jeg ikke føler at jeg har haft tid til min søn...

Nå men, nu har jeg set en annonce... Den er KUN på 20 timer... Der er ikke nogen chance for at der kommer flere timer (jeg har spurgt). Det er en af de tidl. praktikpladser, så de kender mig, og var glade for mig dengang... Så jeg ved der ville være en stor chance for jobbet.. Men... ja... Økonomien render ikke rundt med kun 20 timers arbejde.

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Aves.

KaLee skriver:

Godmorgen de damer...

Jeg står (som jeg har nævnt før) i den herlige situation at jeg er færdiguddannet om 1,5 måned.
Og i min branche er mulighederne for job mildest talt RINGE efterhånden... Da jeg startede som elev, så var der oceaner af muligheder, men i løbet af min elevtid, så smækkede krisen igennem. Der kom fyringsrunder og ansættelsesstop...

Nu er der stadig ansættelssstop, så de få stillinger som bliver slået op, der er der mange om buddet.... bl.a. søgte jeg et job med 423 (!!) ansøgere til!!

Mit dillemma lyder:

Jeg har brug for et 37 timers job for at "overleve"... Rent økonomisk herhjemme skal det jo hænge sammen, og jeg er alene med knægten.

Rent prioriteringsmæssigt ville jeg elske at have et 32 timers job, hvis det løb rundt økonomisk. En kæphest for mig i det her forløb har været den evige dårlige samvittighed over at jeg ikke føler at jeg har haft tid til min søn...

Nå men, nu har jeg set en annonce... Den er KUN på 20 timer... Der er ikke nogen chance for at der kommer flere timer (jeg har spurgt). Det er en af de tidl. praktikpladser, så de kender mig, og var glade for mig dengang... Så jeg ved der ville være en stor chance for jobbet.. Men... ja... Økonomien render ikke rundt med kun 20 timers arbejde.

Hvad ville i gøre?

Er der ikke mulighed for at få supp. op...det mener jeg da man kan...og jeg ville klart tage det, min plan er at finde et job med få timer når jeg er færdig, netop for at have tid med mine unger... så jeg ville klart søge det...

Anmeld

26. april 2011

AndreasMor84

Du kan jo evt. søge om supplerende dagpenge... eneste hage ved dette er, at man stadig skal stå til rådighed på arb. markedet, selvom man har et job. Reglerne er jo blevet ændret, så du skal søge jobs på fuldtid, selvom du faktisk har et job.. men det var da en mulighed. Og hvis der alligevel ikke er jobs at få, er der nok ik stor sansynlighed for, at du skal skifte job lige med det samme.

Anmeld

26. april 2011

Mette+Mathias

Søg det, få det og få suppleret op (så længe du kan) - der kunne jo vise sig en ledig stilling inden din suppleringsperiode udløber.

Anmeld

26. april 2011

BetonSlotsPrinsesserne

KaLee skriver:

Godmorgen de damer...

Mit dillemma lyder:

Hvad ville i gøre?

Jeg er også færdig her til sommer som social- og sundhedshjælper, der er ansættelsestop i min kommune. . Jeg har siden januar gået og tænkt over hvor jeg godt kunne tænke mig at arbejde. Men egentlig holdt det lidt mere luksus end jeg burde, for jeg er virkelig afhængig af at få et arbejde da jeg ellers ikke økonomisk kan få det til at hænge sammen.
Jeg søgte så et sted jeg havde hørt godt om, men de havde ingen ledige stillinger, men kunne give mig en afløserstillingen på 30t ugen. Den har jeg sagt ja til, så har jeg 6 uger hvor jeg er sikret noget mere end min elevløn. Og jeg har været rundt på nettet og søge lidt, og jeg vil godt kunne overleve på en løn med 30t ugen.

20t lyder godt nok ikk a meget, men mon ikke du kan få suppleret op, 20t er da bedre en fuldkontanthjælp, altså set fra kommunens side.

Jeg fik dog at vide at det ikke duede at time ansætte mig der hvor jeg er i praktik nu, da jeg så ikke kunne få understøttelse- og uden det overlever vi ikke herhjemme..

Anmeld

26. april 2011

ekzunz

Du skal bare lige være opmærksom på at reglerne er lavet om så man kun kan få supp. dagpenge i ca. 30 uger eller lign.

Anmeld

26. april 2011

eElak

Solstråle2011 skriver:

Du kan jo evt. søge om supplerende dagpenge... eneste hage ved dette er, at man stadig skal stå til rådighed på arb. markedet, selvom man har et job. Reglerne er jo blevet ændret, så du skal søge jobs på fuldtid, selvom du faktisk har et job.. men det var da en mulighed. Og hvis der alligevel ikke er jobs at få, er der nok ik stor sansynlighed for, at du skal skifte job lige med det samme.

Skriver lige her, selvom det er svar til flere :-)

Jeg har overvejet muligheden for suppl. dagpenge, men har ikke undersøgt det helt til bunds endnu... Men jeg ved dog at jeg stadig skulle søge jobs på fuld tid...

Men.. Hvor længe varer den suppl. dagpengeperiode?

Min plan B er lige pt at jeg ville søge ind som socialrådgiver (min drøm på sigt - også da jeg startede som elev), men at jeg ville tage starten til februar, så jeg kan give tilværelsen som dagpengemodtager en chance.. ;-)

Ej det var en plat joke, men jeg er en smule i vildrede, da jeg ikke har stået i sådan en situation her før... hvis bare det her job havde været for 30 timer, så havde det set bedre ud....

Anmeld

26. april 2011

eElak

Znuzke skriver:

Du skal bare lige være opmærksom på at reglerne er lavet om så man kun kan få supp. dagpenge i ca. 30 uger eller lign.

Uh, det så jeg ikke lige inden jeg skrev mit...

Står du ikke i samme situation som mig, eller hvordan var det nu?? :-)

Anmeld

26. april 2011

ekzunz

KaLee skriver:

Uh, det så jeg ikke lige inden jeg skrev mit...

Står du ikke i samme situation som mig, eller hvordan var det nu?? :-)

Nej, det er ikke helt samme situation Jeg går ledig efter en stress-sygemelding i efteråret, og har søgt ind på socialrådgiveruddannelsen i Roskilde og Hillerød. Så jeg søger fuldtidsjobs som jeg skal, men håber jo ikke på at få noget....

Jeg har overvejet at tilmelde mig vikarjobs eller lign. men jeg er ikke kommet igang endnu. Jeg skulle også lige over 1. marts, så jeg var sikker på ikke at nå over de 30 uger inden studiestart.

Så nu  jeg bare for et positivt svar 30.juli - der er læææænge til....

Anmeld

26. april 2011

eElak

Nej, det er ikke helt samme situation Jeg går ledig efter en stress-sygemelding i efteråret, og har søgt ind på socialrådgiveruddannelsen i Roskilde og Hillerød. Så jeg søger fuldtidsjobs som jeg skal, men håber jo ikke på at få noget....

Jeg har overvejet at tilmelde mig vikarjobs eller lign. men jeg er ikke kommet igang endnu. Jeg skulle også lige over 1. marts, så jeg var sikker på ikke at nå over de 30 uger inden studiestart.

Så nu  jeg bare for et positivt svar 30.juli - der er læææænge til....

Uuuh..

jeg søger ind på Metropol i København/fr.berg. Kender faktisk flere som går derinde eller skal gå derinde..

Lige nu bakser jeg bare med om jeg er sikker nok på beslutningen til at stifte gæld for 150.000-200.000 kroner... :-S

Men du har så søgt ind på kvote 2?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.