KaLee skriver:
Godmorgen de damer...
Jeg står (som jeg har nævnt før) i den herlige situation at jeg er færdiguddannet om 1,5 måned.
Og i min branche er mulighederne for job mildest talt RINGE efterhånden... Da jeg startede som elev, så var der oceaner af muligheder, men i løbet af min elevtid, så smækkede krisen igennem. Der kom fyringsrunder og ansættelsesstop...
Nu er der stadig ansættelssstop, så de få stillinger som bliver slået op, der er der mange om buddet.... bl.a. søgte jeg et job med 423 (!!) ansøgere til!!
Mit dillemma lyder:
Jeg har brug for et 37 timers job for at "overleve"... Rent økonomisk herhjemme skal det jo hænge sammen, og jeg er alene med knægten.
Jeg kan dog gå ned på 32 timer, uden at skulle på gaden (vil jeg tro).
Rent prioriteringsmæssigt ville jeg elske at have et 32 timers job, hvis det løb rundt økonomisk. En kæphest for mig i det her forløb har været den evige dårlige samvittighed over at jeg ikke føler at jeg har haft tid til min søn...
Nå men, nu har jeg set en annonce... Den er KUN på 20 timer... Der er ikke nogen chance for at der kommer flere timer (jeg har spurgt). Det er en af de tidl. praktikpladser, så de kender mig, og var glade for mig dengang... Så jeg ved der ville være en stor chance for jobbet.. Men... ja... Økonomien render ikke rundt med kun 20 timers arbejde.
Hvad ville i gøre?
Jeg er også færdig her til sommer som social- og sundhedshjælper, der er ansættelsestop i min kommune. . Jeg har siden januar gået og tænkt over hvor jeg godt kunne tænke mig at arbejde. Men egentlig holdt det lidt mere luksus end jeg burde, for jeg er virkelig afhængig af at få et arbejde da jeg ellers ikke økonomisk kan få det til at hænge sammen.