Stadig ikk mærket liv :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.170 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

Jeg er gravid for 3. gang.... jeg har stadig ikke haft de der bobler i maven, og har haft en del mens lignedende smerter i maven... da jeg var gravid 2.gang mærkede jeg bobler i uge 7....

skal jeg være bekymret?

Andre der mærkede liv sent 3. gang?

Er mens smerter normalt?

Det skal siger jeg er gravid for 3. gang inden for 3år...min ældste er 2½år og min datter 14mdr.

knuz en bekymret gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Holbæktrunten

Hvor langt er du henne?

Nu er jeg godt nok førstegangsgravid, og da jeg havde været på p-piller i 12 år regnede vi ikke med at der ville være bonus med det samme. Men jeg havde også murren i underlivet, og niv og stik de første ca 8 uger var det temmelig meget. Men var ikke klar over at der var bid før omkring uge 6, så gik konstant og ventede min mens...

Med fleregangsfødende er det noget med at ligamenterne vist er blevet lidt mere slappe - mon ikke det gør at de hurtigere giver sig, og dermed giver gener?

Mht at mærke liv så tidligt... i uge 7 er baby jo stadig bare en lille reje, og kan slet ikke bevæge sig - mon ikke at det har været luft i maven eller lign du har kunnet mærke sidst? Ikke for at fornærme nogen eller noget, men man kan altså ikke mærke baby dér...

Til gengæld er der jordemødre der mener at man tidligst kan mærke liv i uge 16 - mener helt bestemt at jeg mærkede min lille sprællemand en uges tid før... Ikke noget vildt, men en helt ny følelse, omend meget svag 

Anmeld

26. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

Holbæktrunten skriver:

Hvor langt er du henne?

Nu er jeg godt nok førstegangsgravid, og da jeg havde været på p-piller i 12 år regnede vi ikke med at der ville være bonus med det samme. Men jeg havde også murren i underlivet, og niv og stik de første ca 8 uger var det temmelig meget. Men var ikke klar over at der var bid før omkring uge 6, så gik konstant og ventede min mens...

Med fleregangsfødende er det noget med at ligamenterne vist er blevet lidt mere slappe - mon ikke det gør at de hurtigere giver sig, og dermed giver gener?

Mht at mærke liv så tidligt... i uge 7 er baby jo stadig bare en lille reje, og kan slet ikke bevæge sig - mon ikke at det har været luft i maven eller lign du har kunnet mærke sidst? Ikke for at fornærme nogen eller noget, men man kan altså ikke mærke baby dér...

Til gengæld er der jordemødre der mener at man tidligst kan mærke liv i uge 16 - mener helt bestemt at jeg mærkede min lille sprællemand en uges tid før... Ikke noget vildt, men en helt ny følelse, omend meget svag 

jeg er 10uger henne...

er bare så urolig for baby er gået "tabt"

Ved godt man ikke kan mærke babyen, men man kan mærker bobler og dem har jeg ikke haft

Åhhhhhhhh er bare så Skide bekymret

Anmeld

26. april 2011

Holbæktrunten

Jeg kunne ikke mærke nogen bobler - men måske er det bare mig der er mærkelig 

Kan sagtens forstå din bekymring - hvis jeg var dig, ville jeg købe mig til en tryghedsscanning.... Og evt invistere i en doptone, så du kan høre hjertelyd når det passer dig (fra ca uge 12)

Jeg har købt den dyre version, en MAS baby-wacher, og er lykkelig for at jeg gjorde det! Det er fantastisk betryggende at få lov at høre lillemandens hjerte tikke derudaf, både inden jeg mærkede liv men også i dag, hvis jeg synes at han har været lidt for "doven" 

Anmeld

26. april 2011

sarahb

Jeg mærkede først noget omkring uge 19 2 gang så synes det er tidligt du forventer at mærke noget.. Graviditeter er jo forskellige så slå koldt vand i blodet og så skal du jo snart til nf.

Anmeld

26. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

Holbæktrunten skriver:

Jeg kunne ikke mærke nogen bobler - men måske er det bare mig der er mærkelig 

Kan sagtens forstå din bekymring - hvis jeg var dig, ville jeg købe mig til en tryghedsscanning.... Og evt invistere i en doptone, så du kan høre hjertelyd når det passer dig (fra ca uge 12)

Jeg har købt den dyre version, en MAS baby-wacher, og er lykkelig for at jeg gjorde det! Det er fantastisk betryggende at få lov at høre lillemandens hjerte tikke derudaf, både inden jeg mærkede liv men også i dag, hvis jeg synes at han har været lidt for "doven" 

ja har overvejet en trygheds scanning, men skal alligevel scannes mellem uge 11 og 13 så venter og ser hvornår jeg har en tid...

jeg har faktisk en doptone, men vidste ikke man kunne høre hjertelyd så tidligt...

Anmeld

26. april 2011

hiili

Oliver&Troia <3 skriver:

ja har overvejet en trygheds scanning, men skal alligevel scannes mellem uge 11 og 13 så venter og ser hvornår jeg har en tid...

jeg har faktisk en doptone, men vidste ikke man kunne høre hjertelyd så tidligt...

Hej

Hvis du er 10 uger henne, så er hjertet udviklet og skulle være begyndt at slå, så hvis du er bekymret så prøv det eller ring til lægen for at blive tjekket, hellere en gang for meget end en gang for lidt..

knus herfra..

Anmeld

26. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

hiili skriver:

Hej

Hvis du er 10 uger henne, så er hjertet udviklet og skulle være begyndt at slå, så hvis du er bekymret så prøv det eller ring til lægen for at blive tjekket, hellere en gang for meget end en gang for lidt..

knus herfra..

tak

Ringer til min gyn...

Anmeld

26. april 2011

Kamulla

er det ikke bare tarm bobler du har mærket sidst??? baby er slet ikke stor nok i uge 7 til at det ville kunne mærkes, om den så hoppede og dansede... tror mere du skal være bekymret senere..

jeg mærker tit "baby" men det er bare min tarm der spiller mig et puds...

Anmeld

26. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

Sallisørøver skriver:

er det ikke bare tarm bobler du har mærket sidst??? baby er slet ikke stor nok i uge 7 til at det ville kunne mærkes, om den så hoppede og dansede... tror mere du skal være bekymret senere..

jeg mærker tit "baby" men det er bare min tarm der spiller mig et puds...

jo det kan godt ske det har været "ønsketænkining" i uge 7... bare der snart ville ske noget, man kan heller ikk se det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.